Nieuwe basisopleiding politie

Auteur Topic: Nieuwe basisopleiding politie  (gelezen 14502 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2020, 11:16:33
Klinkt leuk! Bijzonder wel om in zulke kleine groepjes te gaan studeren.
Hoe kom je aan deze info?
Ik sta voor de academie in den haag ingepland. Salarisvoorstel gehad en nu nog wachten op de screening. Begin er steeds meer zin in te krijgen 😃
https://kombijde.politie.nl/agent-worden/overzicht-opleidingen/mbo-4/inhoud-studie


Gerke89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2020, 20:01:23
Klinkt leuk! Bijzonder wel om in zulke kleine groepjes te gaan studeren.
Hoe kom je aan deze info?
Ik sta voor de academie in den haag ingepland. Salarisvoorstel gehad en nu nog wachten op de screening. Begin er steeds meer zin in te krijgen 😃

Beste,

Het is zeer bijzonder om in kleine groepjes te gaan studeren!
Deze informatie komt van mijn eenheid, maar staat nu ook tevens vermeld op de website van Kombijdepolitie.

Het komt inderdaad steeds korter bij voordat je het weet naar de kerstperiode kan je al van start gaan. Het zal wel een pittige 2 jarige opleiding worden.


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2020, 22:22:13
Ik ben in augustus begonnen met de opleiding, wij doen de pilot van het nieuwe onderwijs zoals dat hier vermeld is. Voor ons is het nog wat ingewikkeld omdat we de oude vakken nu in groepjes van 8 volgen "op de nieuwe manier"; maar ik ze zijn hard bezig om alles in week 5 volledig klaar te hebben voor de nieuwe studenten :)
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Gerke89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2020, 15:28:41
Ik ben in augustus begonnen met de opleiding, wij doen de pilot van het nieuwe onderwijs zoals dat hier vermeld is. Voor ons is het nog wat ingewikkeld omdat we de oude vakken nu in groepjes van 8 volgen "op de nieuwe manier"; maar ik ze zijn hard bezig om alles in week 5 volledig klaar te hebben voor de nieuwe studenten :)

Leuk! dat je al van start bent gegaan met de opleiding.

Dus als ik het goed begrijp bestaat klassen van 24 niet meer zoals in het oude onderwijs? Alle lessen nu met 8 ?

Voor nieuwe studenten is er nog veel onduidelijk? Kan je ons nog meer vertellen welke verschillen zijn tussen het nieuwe en oude? Examens?


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2020, 16:01:36
Klassen van 24 is inderdaad weg en je zit nu in een compacter groepje van 8 man. Wat er qua leerstof verandert weet ik helaas niet, het nieuwe onderwijs is nog in ontwikkeling
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Gerke89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #15 Gepost op: 1 november 2020, 12:30:41
Klassen van 24 is inderdaad weg en je zit nu in een compacter groepje van 8 man. Wat er qua leerstof verandert weet ik helaas niet, het nieuwe onderwijs is nog in ontwikkeling

Maar is dit nu vanwege corona dat ze klassen van 8 voorzien i.p.v 24?


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #16 Gepost op: 1 november 2020, 14:44:11
Nee dat is in verband met het nieuwe onderwijs dat intensiever inzet op leren in teamverband (en dat gaat met 24 lastiger dan met 8)
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #17 Gepost op: 6 november 2020, 13:59:51
Maar is dit nu vanwege corona dat ze klassen van 8 voorzien i.p.v 24?
In het nieuwe onderwijs werk je in een leergroep van 8 personen. Je zit niet meer echt in de klas maar volgt met je leergroep de opleiding waarin je ondersteuning krijgt van docenten. Oftewel; veel zelfstudie, weinig controle en dus afhankelijk van de inzet hoe goed je eruit komt.


Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #18 Gepost op: 6 november 2020, 15:05:49
Maar je hebt toch sowieso alle doelen te behalen? En die worden getoetst, neem ik aan   998765. Afhankelijk van de inzet van de student haal je het en heb je uiteindelijk een startbekwame agent of haal je het niet, toch? Of zie ik wat over er het hoofd?


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #19 Gepost op: 6 november 2020, 18:50:53
Waarschijnlijk meer op portfolio gericht dan het daadwerkelijk aftoetsen. Je moet dus kunnen aantonen dat je alles beheerst door het aan docenten gezien en afgetekend te hebben. Je hebt daar dan geen toetsmomenten of examens voor.
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020