advies van deskundigen

Auteur Topic: advies van deskundigen  (gelezen 6338 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest20700

  • Gast
Gepost op: 26 april 2020, 15:19:21
Beste allemaal,

Zoals mijn naam al doet vermoeden, ik sta ingepland voor de opleiding politiekundige startdatum 33 voor eenheid Den Haag.

Allereerst heb ik vorige week goed nieuws ontvangen, mijn BGO was positief en dat is ook doorgezet naar de eenheid. Dit is ook per mail bevestigd en ik zou nog een 'definitieve aanstellingsmail' ontvangen. Na dit goede nieuws direct de recruiter gebeld, hij gaf aan dat het erg onzeker is of de opleiding in week 33 gaat starten. Hier zou ik voor vrijdag nog over worden bericht per mail, dit is niet gebeurd. Sterker nog, het is zelfs een mogelijkheid dat de N5 opleiding helemaal zouden worden geschrapt. Dit heb ik overigens niet van de recruiter maar gehoord in het wandelgangen circuit. Voorlopig geloof ik dat niet maar het voelt toch een beetje onzeker... Nu zit ik met veel vragen en onduidelijkheden. Ik snap dat niet alle onduidelijkheden weggenomen kunnen worden maar mijn grootste zorg is deze. Ik heb een opzegtermijn van 3 maanden en moet formeel mijn baan opzeggen voor 10/05. Ik denk niet dat ik voor die tijd al duidelijkheid krijg of de opleiding gaat starten. Op de website kombijdepolitie.nl staat aangegeven dat je bij een aanstelling ook vanaf het startmoment in dienst treedt? Kan ik dus, als ik een aanstelling krijg, mijn baan opzeggen met de aanstelling of heeft dit geen garantie? Of zullen ze mij voorlopig geen (definitieve) aanstelling geven omdat het niet duidelijk is wat er met de opleiding in week 33 gaat gebeuren? MBT het schrappen van de opleiding, ik heb gehoord dat de focus ligt op MBO-4 opleidingen en zodoende is er een mogelijkheid dat ze door het beperkte lesaanbod moeten schrappen. Overigens heb ik nog geen arbeidsvoorwaarde gesprek gehad en/of loonstroken moeten aanleveren.

Uiteraard ook veel gebeld, gemaild en informatie proberen in te winnen maar heel veel wijzer word ik daar ook niet van... Ik hoor graag of er hier meer mensen in dezelfde situatie zitten (of hebben gezeten) en wat hun advies in deze is. Uiteindelijk heb ik echt wel goede hoop dat het door kan kan en uiteraard begrip voor de situatie. Het is dus niet zodat ik de politie in deze iets 'verwijt' maar ik neem aan dat bovenstaande uiteenzetting wel aangeeft wat ik bedoel. Als het zou worden verschoven naar week 45, lijkt mij vrij logisch, zou ik daar al heel erg blij mee zijn maar het gaat mij vooral om de opzegging..... Ik kan het niet maken naar mijn werkgever om bij wijze van spreken 6 weken van te voren te zeggen ik ben dan weg. Ik heb dit ook al met mijn werkgever besproken maar ze hopen snel meer duidelijkheid te krijgen.

Alvast bedankt voor de reacties.  98uiye




Aquarius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2020, 18:02:48
Lijkt me heel sterk dat ze de N5 opleiding zullen gaan schrappen, terwijl er al mensen aan het eind van het sollicitatieproces zitten. Daar heb ik niets van gehoord of op intranet van zien staan o.i.d. Dus daar zou ik niet al te veel waarde aan hangen. Als je je aanstelling binnen hebt staat daar ook op vanaf wanneer het ingaat. Bijvoorbeeld, ik kreeg mijn aanstelling op 7 januari (als ik het me goed herinner) en daarin stond dat het op 27 januari in zou gaan. Met betrekking tot de opzegtermijn van je werk kan ik je helaas niet helpen.


guest20700

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2020, 18:05:34
Lijkt me heel sterk dat ze de N5 opleiding zullen gaan schrappen, terwijl er al mensen aan het eind van het sollicitatieproces zitten. Daar heb ik niets van gehoord of op intranet van zien staan o.i.d. Dus daar zou ik niet al te veel waarde aan hangen. Als je je aanstelling binnen hebt staat daar ook op vanaf wanneer het ingaat. Bijvoorbeeld, ik kreeg mijn aanstelling op 7 januari (als ik het me goed herinner) en daarin stond dat het op 27 januari in zou gaan. Met betrekking tot de opzegtermijn van je werk kan ik je helaas niet helpen.

Hoelang zat er tussen aanstellingsmail en positief BGO? Had begrepen dat dit snel opvolgend was of doel jij op het aanstellingsbesluit dat je 7 januari kreeg?


Aquarius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2020, 21:05:22
Op 17-10 kreeg ik de positieve uitslag van de screening. Op 25-10 kreeg ik per mail de bevestiging dat ik aangesteld was, en in januari kreeg ik dus al het officiële papierwerk binnen. Maar daartussen had ik dus ook al mijn uniform opgehaald, dus die mail die je krijgt is al wel een 'echte' bevestiging dat je bent aangenomen.


guest20700

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 april 2020, 21:35:14
Op 17-10 kreeg ik de positieve uitslag van de screening. Op 25-10 kreeg ik per mail de bevestiging dat ik aangesteld was, en in januari kreeg ik dus al het officiële papierwerk binnen. Maar daartussen had ik dus ook al mijn uniform opgehaald, dus die mail die je krijgt is al wel een 'echte' bevestiging dat je bent aangenomen.

Kijk daar kan ik wat mee. Hopelijk krijg ik die aanstellingsmail aankomende of de week erop.

Thanks voor de info!  0098


Oscar-01

  • Aspirant agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 100
Reactie #5 Gepost op: 28 april 2020, 15:55:33
Volgens het bericht op www.politieacademie.nl ;
Week 17 verschuift naar week 33.
De groep die in week 33 zou starten, komt daarmee te vervallen. Zij schuiven door naar 2021 en krijgen een verkort programma aangeboden.


guest20700

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 april 2020, 18:17:53
Volgens het bericht op www.politieacademie.nl ;
Week 17 verschuift naar week 33.
De groep die in week 33 zou starten, komt daarmee te vervallen. Zij schuiven door naar 2021 en krijgen een verkort programma aangeboden.

NEE!!

Waar lees je dat week 33 wordt verplaatst naar 2021 en welke datum? Ik lees alleen geschrapt....


Woutske

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2020, 22:25:38
Volgens het bericht op www.politieacademie.nl ;
Week 17 verschuift naar week 33.
De groep die in week 33 zou starten, komt daarmee te vervallen. Zij schuiven door naar 2021 en krijgen een verkort programma aangeboden.
Dit las ik ook op de website, maar die zin is niet meer zichtbaar en vervangen door 'komt te vervallen'...
Aspirant Eenheid Amsterdam week 21 2020


Sollicitant A

  • Aspirant eenheid Den Haag wk21 2020
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #8 Gepost op: 28 april 2020, 22:44:25
Dit las ik ook op de website, maar die zin is niet meer zichtbaar en vervangen door 'komt te vervallen'...

Oh ik dacht dat ook gelezen te hebben en toen was ik van plan om het nog eens op te zoeken en toen zag ik het niet meer. Maar dat is dus later aangepast.


guest20700

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 april 2020, 23:19:14
Oh ik dacht dat ook gelezen te hebben en toen was ik van plan om het nog eens op te zoeken en toen zag ik het niet meer. Maar dat is dus later aangepast.

Pff FML