Nut en noodzaak van O&G voor persvoorlichting

Auteur Topic: Nut en noodzaak van O&G voor persvoorlichting  (gelezen 19255 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #40 Gepost op: 3 mei 2020, 19:00:09
Naar aanleiding van bovenstaand filmpje.

Met alle respect voor de functie van voorlichter, maar ik snap écht niet waarom die met O&G naar een inzet moet. Ja, ik snap de rol maar al te goed (zit zelf ook in een CoPi) maar wat is het levensbedreigende karakter waardoor hij of zij met O&G moet gaan rijden? Zó cruciaal is die rol ook weer niet, bij spoed kan het werk gedaan worden zonder direct TP te komen.

Wat ik me dan wel afvraag, worden zij ook getraind om met O&G te rijden en houden ze dit ook bij? Een vriendin van mij heeft ook een tijdje bij de veiligheidsregio gewerkt en kreeg zo een piket auto mee met O&G, had nog nooit een opleiding of training gehad.

Schril contrast met bijv. de Douane die de O&G in mijn optiek meer nodig hebben. Zijn er nog meer diensten die eigenlijk O&G zouden moeten hebben, maar dit niet hebben? Of die het juist wel hebben, maar wellicht nooit gebruiken?

De veiligheidsegio heeft wel een eigen brancherichtlijn OGS waarin ook staat

"De bestuurders van motorvoertuigen, die zijn belast met een
uitvoerende rijtaak en daarbij mogelijk gebruik moeten maken
van optische en geluidssignalen, dienen opgeleid en vervolgens
getraind te zijn in de uitvoering van deze taken"

Dus ik neem aan dat ze dat dus ook zijn  ;D

https://www.ifv.nl/kennisplein/Documents/20170915-Brancherichtlijn-optische-geluidssignalen-veiligheidsregios.pdf

Met Vriendelijke Groet.....


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2020, 17:06:58
Het lijkt er toch wel op dat dit redelijk standaard is in Rotterdam:

Samen sterk in de hulpverlening!