Interactie op het forum

Auteur Topic: Interactie op het forum  (gelezen 52056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Gepost op: 12 mei 2020, 11:26:42
Waarom staat er bij de twitterberichten geen tijdstip? Zeker in dit geval zou dat heel informatief zijn.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2020, 15:21:33
Waarom staat er bij de twitterberichten geen tijdstip? Zeker in dit geval zou dat heel informatief zijn.

In alle tweets staat overal wel de datum/tijd wanneer de tweet verzonden is (achter het hartje, bovenstaande tweet is dus van 3:16 PM - May 12, 2020)
Of bedoel je daadwerkelijk de timestamp van de toegevoegde foto's en video's?
Samen sterk in de hulpverlening!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2020, 16:24:26
In alle tweets staat overal wel de datum/tijd wanneer de tweet verzonden is (achter het hartje, bovenstaande tweet is dus van 3:16 PM - May 12, 2020)
Of bedoel je daadwerkelijk de timestamp van de toegevoegde foto's en video's?
Welk hartje? of moet ik per tweet gaan klikken en wachten tot de tweet te voorschijn komt? Lijkt mij dat als je een lijst tweets publiceert dat ik in dan op die lijst het tijdstip kan zien. Ergo, de forumsoftware kan dat toch laten zien?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2020, 17:48:07
Welk hartje? of moet ik per tweet gaan klikken en wachten tot de tweet te voorschijn komt? Lijkt mij dat als je een lijst tweets publiceert dat ik in dan op die lijst het tijdstip kan zien. Ergo, de forumsoftware kan dat toch laten zien?
Misschien dat dit misschien aan de door jou gebruikte software en/of instellingen ligt?
Ik zie (in google chrome) alle tweets volledig embedded weergeven in de topics, incl. foto's, video's en datum/tijd etc!

 
Samen sterk in de hulpverlening!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2020, 20:33:08
Misschien dat dit misschien aan de door jou gebruikte software en/of instellingen ligt?
Ik zie (in google chrome) alle tweets volledig embedded weergeven in de topics, incl. foto's, video's en datum/tijd etc!
Ik heb Firefox en zie dit:

In Edge zie ik wat jij laat zien.  Maar waarom Firefox dit niet laat zien snap ik even niet.

P.S.: Kan iemand dit even afsplitsen?


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2021, 10:13:40
Met die enorme (geautomatiseerde) hoeveelheid twitterberichten is de leesbaarheid van het forum volledig om zeep geholpen. Voor mij een reden om minder vaak op het forum aanwezig te zijn.
Mister Livingstone, I presume?


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2021, 09:53:59
Met die enorme (geautomatiseerde) hoeveelheid twitterberichten is de leesbaarheid van het forum volledig om zeep geholpen. Voor mij een reden om minder vaak op het forum aanwezig te zijn.
Bedankt voor je feedback.
Intern zijn we in overleg naar wat een goede balans is tussen het plaatsen van relevant nieuws vanaf ondermeer twitter en andere content, zonder dat dit de gebruikerservaring ten nadelen komt. Het doel van het plaatsen en toestaan van dergelijke content is uiteraard het aanzwengelen van discussie over het betreffende onderwerp, en het creëren van een relevant archief.

Suggesties zijn welkom, het liefst via een PM aan dit account.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2022, 16:58:15
Jammer zo weinig of geen inhoudelijke reacties hier meer op dit (en andere) forum. We kwakken van P2000-meldingen of Twitter-berichten en thats it. Zo jammer.....


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2022, 18:41:16
Jammer zo weinig of geen inhoudelijke reacties hier meer op dit (en andere) forum. We kwakken van P2000-meldingen of Twitter-berichten en thats it. Zo jammer.....

Ook wij vinden dit jammer, en wij zouden ook graag (net als vroeger) veel meer interactie zien.

Door middel van het p2kflex account worden (grotendeels geautomatiseerd en met gebruik van de p2kflex monitor ) alle grotere incidenten op het forum gezet. Gebruikers zoals Live vullen dit aan met de meest relevante informatie van de instanties als veiligheidsregio, brandweer, politie en vanuit de media, inderdaad voornamelijk vanaf Twitter en Youtube.

De lezers en forumgebruikers hebben hierdoor alle relevante en actuele informatie om desgewenst een discussie te voeren over een incident of topic.
Maar uiteindelijk zullen de gebruikers dit zelf moeten doen, wij bieden hier voornamelijk het platform en de mogelijkheid.

 


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2022, 14:49:04
Ook wij vinden dit jammer, en wij zouden ook graag (net als vroeger) veel meer interactie zien.

Door middel van het p2kflex account worden (grotendeels geautomatiseerd en met gebruik van de p2kflex monitor ) alle grotere incidenten op het forum gezet. Gebruikers zoals Live vullen dit aan met de meest relevante informatie van de instanties als veiligheidsregio, brandweer, politie en vanuit de media, inderdaad voornamelijk vanaf Twitter en Youtube.

De lezers en forumgebruikers hebben hierdoor alle relevante en actuele informatie om desgewenst een discussie te voeren over een incident of topic.
Maar uiteindelijk zullen de gebruikers dit zelf moeten doen, wij bieden hier voornamelijk het platform en de mogelijkheid.
Ik vraag mij daarom ook af of dit nodig is. Er zijn heel veel grote branden of andere incidenten waarbij weinig tot niets te discussiëren valt. Ik lees / reageer niet regelmatig maar als ik dan inlog moet ik pagina's vol met allerlei incidenten door scrollen waar door niemand op is gereageerd. Dat vind ik nogal zonde van de tijd. Die tijd steek ik liever in het reageren op topics waarin ik wat kan bijdragen. Belangrijke topics worden een beetje ondergesneeuwd door die vele lege topics.