Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid

Auteur Topic: Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid  (gelezen 157527 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum


Samen sterk in de hulpverlening!








Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!




71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Zooo, allemaal de volle mep voor wat betreft de boette van 400 euries.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Zooo, allemaal de volle mep voor wat betreft de boette van 400 euries.
Op welke basis die niet in strijd is met de grondwet?

Ik ben tegen deze samenkomsten laten we dat vooropstellen, maar er zijn maatregelen genomen die niet grondwettelijk te meten zijn. Er is een noodwet in de maak, maar die is er nog niet. Het recht op protest had in dit geval niet eens geweigerd mogen worden in mijn ogen.
Laten we wel wezen, in het verleden hebben rechters vaker laten zien dat ze de grondwet volgen en besluiten van overheden daarbij teniet doen.

Iedereen die gewoon een baan heeft heeft ook makkelijk praten, maar de mensen die een zaak bijvoorbeeld in de horeca hebben zien door maatregelen die niet bewezen kunnen worden ( bewijs is alleen te leveren als er ook een groep is waarbij geen maatregelen hadden geweest ) hun levensopbouw verliezen en als klap op de vuurpijl met een torenhoge schuld blijven zitten.

Ik ben het niet eens met deze demonstratie, maar om maar te zeggen dat ze geen rechten hebben ( want dat zeg je met zo'n uitspraak ) dat doet men alleen in een dictatuur.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Op welke basis die niet in strijd is met de grondwet?

Ik ben tegen deze samenkomsten laten we dat vooropstellen, maar er zijn maatregelen genomen die niet grondwettelijk te meten zijn. Er is een noodwet in de maak, maar die is er nog niet. Het recht op protest had in dit geval niet eens geweigerd mogen worden in mijn ogen.
Laten we wel wezen, in het verleden hebben rechters vaker laten zien dat ze de grondwet volgen en besluiten van overheden daarbij teniet doen.

Iedereen die gewoon een baan heeft heeft ook makkelijk praten, maar de mensen die een zaak bijvoorbeeld in de horeca hebben zien door maatregelen die niet bewezen kunnen worden ( bewijs is alleen te leveren als er ook een groep is waarbij geen maatregelen hadden geweest ) hun levensopbouw verliezen en als klap op de vuurpijl met een torenhoge schuld blijven zitten.

Ik ben het niet eens met deze demonstratie, maar om maar te zeggen dat ze geen rechten hebben ( want dat zeg je met zo'n uitspraak ) dat doet men alleen in een dictatuur.
Ik wordt dat geleuter over grondwet en dictatuur redelijk spuugzat. Dat zijn zaken die al een paar weken de ronde gaan, maar we hebben nog steeds te maken met een situatie waarin nog steeds mensenlevens op het spel staan. We zitten nog steeds in een GRIP4 situatie, met noodverordening en al. Dus die rechters hebben op dit moment niet zoveel te vertellen aangaande dit verhaal. Ook zij zullen beamen dat er sprake is van een noodverordening en dat men daar aan dient te houden, met alle beperkingen van dien. Het is werkelijk godgeklaagd dat er figuren rondlopen die menen boven alles te staan, en willens en wetens dit soort zaken gaan uitspoken.

Vergeet niet dat we er nog lang niet zijn, er is maar weinig nodig om de gunstige cijfers zo om te draaien en het aantal besmettingen en doden weer te zien stijgen. Heel vervelend voor de mensen met een eigen zaak, maar het is nu eenmaal zo. Dit soort demonstraties doen geen goed aan de hele situatie. En dan zeg ik inderdaad, keihard aanpakken en die gasten voor de volle mep straffen. Ik meen zelfs dat je met een boette tijdens deze noodverordening meteen een strafblad te pakken hebt. Goed gedaan, door je niet te houden aan de regels.