Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid

Auteur Topic: Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid  (gelezen 157558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Op welke basis die niet in strijd is met de grondwet?

Ik ben tegen deze samenkomsten laten we dat vooropstellen, maar er zijn maatregelen genomen die niet grondwettelijk te meten zijn. Er is een noodwet in de maak, maar die is er nog niet. Het recht op protest had in dit geval niet eens geweigerd mogen worden in mijn ogen.
Laten we wel wezen, in het verleden hebben rechters vaker laten zien dat ze de grondwet volgen en besluiten van overheden daarbij teniet doen.

Iedereen die gewoon een baan heeft heeft ook makkelijk praten, maar de mensen die een zaak bijvoorbeeld in de horeca hebben zien door maatregelen die niet bewezen kunnen worden ( bewijs is alleen te leveren als er ook een groep is waarbij geen maatregelen hadden geweest ) hun levensopbouw verliezen en als klap op de vuurpijl met een torenhoge schuld blijven zitten.

Ik ben het niet eens met deze demonstratie, maar om maar te zeggen dat ze geen rechten hebben ( want dat zeg je met zo'n uitspraak ) dat doet men alleen in een dictatuur.
Lees dit nog eens door, en zie dat van zaken die in de grondwet staan beschreven, opdat moment daar van afgeweken kan worden. Juist vanwege de bijzondere omstandigheden. Dus besef meteen dat een rechter een eventuele zaak direct zal toetsen aan de toen geldende noodverordening. Juist omdat de noodverordening op dat moment geldend is.

https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/noodverordening


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Wel vreemd om te lezen dat mensen die voor persvrijheid zijn en dat verdedigen vanwege de grondwet diezelfde grondwet ineens lager inschatten omdat de overheid dat zegt.

Als wij toelaten dat de grondwet niet meer vastligt maar door een simpel genomen besluit kan worden omzeilt is er geen wet meer.

En kom maar op met linkjes van wat veiligheidsregio's zeggen en doen, ook in de link die ik hier vanavond kreeg staat geen rechtvaardiging om de grondwet buiten spel te zetten.

Nogmaals ik ben niet tegen de maatregelen, maar ik vind het wel knullig dat in een maatschappij waar een crisis bijna 1 maal per 15 jaar voorkomt er geen wetgeving is die in beginsel aan de grondwet is getoetst.

Lees dit nog eens door, en zie dat van zaken die in de grondwet staan beschreven, opdat moment daar van afgeweken kan worden. Juist vanwege de bijzondere omstandigheden. Dus besef meteen dat een rechter een eventuele zaak direct zal toetsen aan de toen geldende noodverordening. Juist omdat de noodverordening op dat moment geldend is.

https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/noodverordening
Ga je zelf uitleggen waarom jouw link niet klopt in deze samenhang?

Nee ik denk het niet. Maar art. 176 gaat over direct gevaar waar het gevaar niet is te betwijfelen. In dit geval waar mensen die hoger staan aangeschreven internationaal de bevindingen van het OMT in twijfel trekken is er denk ik wel degelijk twijfel.

Nogmaals, ik verdedig de demonstratie niet. Maar om maar simpelweg te zeggen dat deze mensen geen recht hadden wel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Wel vreemd om te lezen dat mensen die voor persvrijheid zijn en dat verdedigen vanwege de grondwet diezelfde grondwet ineens lager inschatten omdat de overheid dat zegt.

Als wij toelaten dat de grondwet niet meer vastligt maar door een simpel genomen besluit kan worden omzeilt is er geen wet meer.

En kom maar op met linkjes van wat veiligheidsregio's zeggen en doen, ook in de link die ik hier vanavond kreeg staat geen rechtvaardiging om de grondwet buiten spel te zetten.

Nogmaals ik ben niet tegen de maatregelen, maar ik vind het wel knullig dat in een maatschappij waar een crisis bijna 1 maal per 15 jaar voorkomt er geen wetgeving is die in beginsel aan de grondwet is getoetst.
Ga je zelf uitleggen waarom jouw link niet klopt in deze samenhang?

Nee ik denk het niet. Maar art. 176 gaat over direct gevaar waar het gevaar niet is te betwijfelen. In dit geval waar mensen die hoger staan aangeschreven internationaal de bevindingen van het OMT in twijfel trekken is er denk ik wel degelijk twijfel.

Nogmaals, ik verdedig de demonstratie niet. Maar om maar simpelweg te zeggen dat deze mensen geen recht hadden wel.
Waar haal je het vandaan dat ik zeg dat men geen rechten heeft? Nergens heb ik dat geschreven. Ik heb alleen geschreven dat men zich aan de maatregelen dient te houden, en er middels de noodverordening  zaken met de bevolking zijn afgesproken. Iets met anderhalve meter uit elkaar blijven, en groepen groter dan 3 personen niet toegestaan zijn.

 https://www.vru.nl/images/Documenten_standaard/Besluiten_en_publicaties/noodverordening_covid-19_veiligheidsregio_utrecht_3_april_2020.pdf
lees dan artikel 2.2 niet in acht nemen van afstand

Daarin staat duidelijk beschreven dat een groep niet groter mag zijn dan 3 personen. Je hoeft niet te tellen om te constateren dat deze demonstratie groter dan 3 personen was. En ja, dan kan, nee moet er gehandhaafd worden. Boette 400 euries, en een strafblad er gratis bij. En daar kan een rechter bitter weinig aan doen, dan alleen maar beamen dat er terecht bestraft is. Genoeg uitleg om het te snappen?

Nog even wat anders, elke burgemeester in Nederland heeft met de instelling van de noodverordening de regie bij de directeuren veiligheidsregio,s gelegd, en zijn de burgemeesters verantwoordelijk voor het handhaven van de noodverordening. En ja, als de acties zoals gisteren dan moeten gebeuren is het aan de mensen zelf dat ze 400 eurie kunnen aftikken, en problemen kunnen hebben bij een sollicitatie ::)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2020, 08:37:26
Citaat
Horecabaas Laurens Meyer gearresteerd bij het Malieveld in Den Haag: 'Onbegrijpelijk machtsvertoon van de politie'

Laurens Meyer, eigenaar van onder meer café De Drie Gezusters in Groningen, is zondagmiddag opgepakt in Den Haag. De horecabaas heeft niet lang in de cel gezeten: vanwege een hartritmestoornis moest hij naar het ziekenhuis gebracht worden.
,,Ik zal me wel zó kwaad gemaakt hebben dat er iets geks met m’n hart gebeurde’’, zegt Meyer aan de telefoon vanuit het ziekenhuis. ,,Alles bij elkaar zat ik denk ik een uur of twee vast en toen ben ik met een ambulance weggebracht. Het gaat nu weer goed, hoor. Maar al met al een verrassende ervaring.’’
https://www.dvhn.nl/groningen/Horecabaas-Laurens-Meyer-gearresteerd-bij-het-Malieveld-in-Den-Haag-Onbegrijpelijk-machtsvertoon-van-de-politie-25779192.html


https://www.facebook.com/khalid.oubaha/posts/3809713299061297




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #18 Gepost op: 22 juni 2020, 08:41:42
Citaat
'Groepsknuffel op Malieveld is provocatie van rechtsstaat'


De grote groepsknuffel die de demonstranten op het Malieveld in Den Haag elkaar zondag gaven, is een 'provocatie van de Nederlandse rechtsstaat en de samenleving'. Dat heeft hoogleraar algemene rechtswetenschap Jan Brouwer van de Rijksuniversiteit Groningen zondagavond gezegd in het NPO-radioprogramma Dit is de Dag.
'Daar kun je weinig waardering voor hebben. Je kan het oneens zijn met regels en deze regels zijn ook nog eens ondemocratisch tot stand gekomen, maar je moet wel respect hebben voor de rechtsstaat', aldus Brouwer.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/715686/Groepsknuffel-op-Malieveld-is-provocatie-van-rechtsstaat


Helemaal mee eens, het recht om te protesteren is een groot goed, maar wat er in Den Haag gebeurde heeft daar niks mee te maken. Dat is gewoon willens en wetens provoceren.
Respectloos voor mensen die COVID-19 gehad hebben, eraan zijn overleden en voor de mensen in de zorg.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #19 Gepost op: 22 juni 2020, 08:45:48
Citaat
Chef veiligheidsregio's over onrust Den Haag: kleine groep verpest het

De voorzitter van het overleg van de veiligheidsregio's, de Nijmeegse burgemeester Bruls, vindt het jammer dat gisteren in Den Haag een aantal mensen het heeft verpest voor de rest. Tijdens een demonstratie tegen coronamaatregelen braken ongeregeldheden uit waarbij voetbalsupporters confrontatie zochten met de politie. De politie heeft rondom de demonstratie ongeveer 400 arrestaties verricht.

Het protest van actiegroep Viruswaanzin was vrijdag door waarnemend burgemeester Remkes verboden, omdat de vrees bestond dat er te veel mensen op af zouden komen. Gisteren besloot Remkes een vorm van protest toch toe te staan toen er een hoop mensen op het Malieveld verschenen. Ze mochten een korte demonstratie tot 13.30 uur houden, op voorwaarde dat ze genoeg afstand van elkaar zouden houden en daarna zouden vertrekken.

De demonstranten zeiden dat ze daaraan gehoor zouden geven, maar velen vertrokken niet meteen. Volgens journalisten ter plaatse waren er zo'n 2000 demonstranten op het Malieveld.
https://nos.nl/artikel/2338089-chef-veiligheidsregio-s-over-onrust-den-haag-kleine-groep-verpest-het.html