Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid

Auteur Topic: Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid  (gelezen 158409 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #50 Gepost op: 20 augustus 2020, 21:33:11
Ik ben bang dat een groot deel van die gasten maar voor 1 ding "mee doen". En dat is om rellen te kunnen trappen, en zoveel mogelijk chaos te scheppen. De feitelijke aanleiding voor die demonstraties doet er niet toe. Als men maar kan rellen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #51 Gepost op: 21 augustus 2020, 21:31:24
Ik ben bang dat een groot deel van die gasten maar voor 1 ding "mee doen". En dat is om rellen te kunnen trappen, en zoveel mogelijk chaos te scheppen. De feitelijke aanleiding voor die demonstraties doet er niet toe. Als men maar kan rellen.
Dat is niet het beeld dat ik kreeg van deze demonstraties, en dat is dan ook niet wat ik er niet aan snap.
Je zag hier zweverige types met ongewassen haar en kleding van de kringloop winkel. De "new age hippies". Die vervolgens ook heel verontwaardigd kunnen gaan doen als de politie (terecht) geweld gebruikt.

Het type relschoppers dat jij omschrijft, en dat je vaak ziet is het type voetbal hooligan, dat zich wat onopvallend in een hoodie kleed. Dat type relschopper gaat ook niet verontwaardigd lopen doen, of zichzelf het slachtoffer vinden. Ze komen om te knokken, ze gooien wat spullen, ze krijgen wat klappen, klaar niet zeuren, volgende week weer.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #52 Gepost op: 22 augustus 2020, 11:33:31
Je ziet langzaam aan het beeld ontstaan dat Viruswaanzin (en zijn aanhangers) erg goed zijn in 'framen'. Neem bijvoorbeeld de "oma" die bij het Binnenhof een klap krijgt. Nu zijn er beelden opgedoken waarin ook de aanleiding meer te zien is. Namelijk dat oma de boel heel bewust opzoekt.

Hetzelfde met de "Gerda's" die op enig moment klappen van de ME krijgen. Eentje blijkt het beruchte bloemenmeisje die eerder al groot het nieuws heeft gehaald bij rellen. Ik kan de post nu niet meer terug vinden maar een alerte Twitteraar viel het op dat beide dames ook dit protest overal vooraan in de linie stonden en weigerden te gaan. Net zo lang tot ze nu een rake klap hebben gekregen terwijl toevallig er net iemand staat te filmen.

Dit zijn de zogenaamde beroepsdemonstranten zoals we ook bij klimaat- en milieubewegingen terug komen. Groepen worden keurig opgedeeld in "arrestables" en mensen die de volgende dag gewoon weer op het werk moeten verschijnen. Uiteraard staan de arrestables vooraan terwijl de anderen de achtergrond vullen. (https://www.bustle.com/p/who-are-the-extinction-rebellion-arrestables-what-do-they-do-21800856)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #56 Gepost op: 24 augustus 2020, 12:00:55
https://twitter.com/wijkagentericlz/status/1297577020210241543

Is het aan een wijkagent om een waardeoordeel te geven over een demonstratie? Iets dat hij dmv de #-tags doet. Uiteraard los van het feit dat de bejegening van deze demonstranten richting de politie te droeftoeterig voor woorden is.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #57 Gepost op: 24 augustus 2020, 12:37:07
Is het aan een wijkagent om een waardeoordeel te geven over een demonstratie? Iets dat hij dmv de #-tags doet. Uiteraard los van het feit dat de bejegening van deze demonstranten richting de politie te droeftoeterig voor woorden is.

Is toch geen waardeoordeel? Een opsomming van zaken


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #58 Gepost op: 24 augustus 2020, 15:56:03
Ik lees ook nergens een waardeoordeel in, maar inderdaad een opsomming van benamingen en ziektes die de agent naar zijn hoofd heeft gekregen. Laten we het vooral daar bij houden. Want je kunt me vertellen wat je wilt. Bij die demo,s lopen gasten die bewust de boel provoceren, en bewust de confrontaties aan het opzoeken zijn. Dit heeft niets meer met demonstreren te maken, dit is gewoon doelbewust de politie uitdagen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #59 Gepost op: 24 augustus 2020, 17:46:56
Is het aan een wijkagent om een waardeoordeel te geven over een demonstratie? Iets dat hij dmv de #-tags doet. Uiteraard los van het feit dat de bejegening van deze demonstranten richting de politie te droeftoeterig voor woorden is.

Ik lees geen waardeoordeel hier in.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein