Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid

Auteur Topic: Covid-19 Demonstraties / Ongeregeldheden / Rellen / Viruswaanzin / Viruswaarheid  (gelezen 158612 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #60 Gepost op: 25 augustus 2020, 09:15:26
Citaat
Bar & Boos A7 is dat groepje boze boeren dat de afgelopen periode en vorig jaar regelmatig de brut platlegde in Stad en Ommeland. Kennelijk zijn ze niet alleen boos vanwege de stikstofmaatregelen. Want een van hen is afgelopen donderdag aangehouden in Den Haag bij de rellen rondom de Vrijheidsdemonstratie op het Malieveld.
https://www.sikkom.nl/dude-van-bar-boos-a7-acht-weken-de-bak-in-vanwege-rellen-in-den-haag/


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #61 Gepost op: 25 augustus 2020, 16:21:36
Ik lees ook nergens een waardeoordeel in, maar inderdaad een opsomming van benamingen en ziektes die de agent naar zijn hoofd heeft gekregen. Laten we het vooral daar bij houden. Want je kunt me vertellen wat je wilt. Bij die demo,s lopen gasten die bewust de boel provoceren, en bewust de confrontaties aan het opzoeken zijn. Dit heeft niets meer met demonstreren te maken, dit is gewoon doelbewust de politie uitdagen.
We noemen die mensen ook wel eens 'beroepsdemonstranten.' Zag ik heel veel in de tijd van Occupy. Bij elke demonstratie, voor of tegen iets, kwam je constant dezelfde (vaak vervelende en opdringerige) demonstranten tegen..


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #62 Gepost op: 25 augustus 2020, 21:51:00
Kunnen dergelijke beroepsdemonstranten niet aangepakt worden?

Kun je dan niet iets met een gebiedsverbod bijvoorbeeld. Natuurlijk weerhoudt dat ze niet om te komen, maar je hebt dan juridisch wel weer wat meer om mee door te pakken.

Of net als bij voetbal hooligans, geef je ze een meldplicht tijdens (aangekondigde) demonstraties.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #63 Gepost op: 27 augustus 2020, 10:53:28
Kunnen dergelijke beroepsdemonstranten niet aangepakt worden?

Kun je dan niet iets met een gebiedsverbod bijvoorbeeld. Natuurlijk weerhoudt dat ze niet om te komen, maar je hebt dan juridisch wel weer wat meer om mee door te pakken.

Of net als bij voetbal hooligans, geef je ze een meldplicht tijdens (aangekondigde) demonstraties.
Tsja, demonstreren is een groot recht. Denk niet dat de gemeente daar zin in heeft. Wel een mooie optie hoor. Zijn veel demonstraties de helft zo klein...


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #64 Gepost op: 19 september 2020, 21:13:28
Maar hebben dit soort acties dan nog met demonstreren te maken? Het is rellen om te rellen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #65 Gepost op: 22 september 2020, 08:51:19
Citaat
'Nee, ik houd m'n 'bek' niet': BN'ers verzetten zich tegen coronabeleid.

Bekende Nederlanders als Famke Louise, Tim Douwsma en Thomas Berge zijn op Instagram een actie begonnen tegen het coronabeleid van de regering. Onder de hashtag #ikdoenietmeermee eisen ze "duidelijkheid, eerlijkheid en transparantie".

"Wat is het nut van niet-medische mondkapjes en de 1,5 meter? Hoe betrouwbaar is de PCR-test en waarom stemt de overheid tegen een onderzoek", vragen ze zich af. Ook willen ze weten "waarom kritische artsen de mond wordt gesnoerd" en "hoe dodelijk het coronavirus is".

https://nos.nl/artikel/2349360-nee-ik-houd-m-n-bek-niet-bn-ers-verzetten-zich-tegen-coronabeleid.html

De pareltjes van onze samenleving.....


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Reactie #66 Gepost op: 22 september 2020, 11:40:49
Ik heb het gevoel dat dat niet de meest intelligente "pareltjes van de samenleving" zijn.....


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #67 Gepost op: 22 september 2020, 12:14:11
Wel bijzonder dat ze in het voorjaar juist nog betaald zijn door de overheid om te helpen bij de campagne.

Lijkt me niet meer dan logisch als de overheid haar geld gaat terug vragen.

https://twitter.com/Legendaddy68/status/1308344731580198917


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #69 Gepost op: 22 september 2020, 12:17:40
Ik heb het gevoel dat dat niet de meest intelligente "pareltjes van de samenleving" zijn.....

Dat waarschijnlijk niet inderdaad. Het is gevaarlijk dat ze tegenwoordig zo een groot platform krijgen.