Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2725162 keer)

0 gebruikers (en 70 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #1000 Gepost op: 19 mei 2008, 07:36:58
Maar hier(Amsterdam)wordt toch echt LEGAAL(aldus OvD)over de trambaan gereden zonder verlichting aan, of alleen oranje of blauwe lampen. Ook wordt er zonder lichten over bijvoorbeeld het fietspad gereden. Alle bij Prio 2. Bij Prio 3, is mij verteld, ben je je verplicht als normaal weggebruiker te gedragen, dus gewoon op de rijbaan etc.

Sam

P.S:Kan een mod dit even afsplitsen(A)

Voor de busbaan is een aparte vrijstelling nodig. Officieel heb je, ook met gebruik van OGS, geen toestemming om een busbaan te pakken. Kijk maar eens bij de Amsterdamse ambulances achter de voorruit, daar zit een geel papier met daarop alle vrijstellingen op die vergunning. Ik ben er bijna zeker van dat de brandweer over dezelfde vergunning beschikt.

EDIT: ik zal er even een foto van maken, alleen kan ik die voorlopig niet plaatsen. Moeten jullie even wachten tot ik thuis ben ;)


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #1001 Gepost op: 19 mei 2008, 21:56:26
mensen kom op! hoevaak moet deze discussie nog gevoerd worden.. je bent een voorrangsvoertuig als men licht én geluidssignalen voerd. Deze voertuigen hebben alleen lichtsignalen en zijn officieel dus geen voorrangsvoertuig.

en nu back to topic lijkt mij

Deze discussie is inderaad al heel vaak gevoerd... dus we MOETEN :P gewoon weer on-topic!! En dat gezeur over die lampen en sirens is klaar!!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1002 Gepost op: 20 mei 2008, 12:47:45
waarom rijdt de ovd mee naar een OMS ??? en waarom een ademluchtwagen ???
of is dat weer typisch amsterdams, want kheb et nog nooit gezien.
Grappig ook dat je steeds vaker ziet dat er zonder sirene gereden wordt
Volgens mij  moet dat eerst een keer goed fout gaan, zodat de regering zich er mee gaat bemoeien

Duidelijk iemand zonder OGS ervaring...


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #1003 Gepost op: 20 mei 2008, 15:32:59
wellicht een goed idee om een apart topic te beginnen, mits dit nog niet is gedaan dan?


Bart S

  • Gast
Reactie #1004 Gepost op: 21 mei 2008, 10:13:51
EDIT: ik zal er even een foto van maken, alleen kan ik die voorlopig niet plaatsen. Moeten jullie even wachten tot ik thuis ben ;)

Inderdaad gaan we nogal offtopic, maar ik wil wel m'n belofte houden, dus bij deze een (slechte....) foto van een ontheffing. Deze ontheffing regelt o.a. een vrijstelling op het 'verbod gebruik van vrije trambanen, busbanen en busstroken'.



Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1005 Gepost op: 21 mei 2008, 10:31:17
Voor de liefhebbers van het rijden met prio 1, 2, 3 of 3+2 of 1+3.........

Zie hier:

Gebruik sirenes 's nachts en des avonds:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,18317.0.html

Wijziging optische en geluidssignalen:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21523.0.html

Laten we in betreffende topics naar hartelust verder toeteren..................;) zodat we hier weer on-topic verder gaan.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #1006 Gepost op: 23 mei 2008, 21:19:34
Kijk zo kan het ook ;)







Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #1007 Gepost op: 24 mei 2008, 18:17:13
TS 743 onderweg naar binnenbrand

Tankautospuit 743 uit Haarlem is onderweg naar een melding van een binnenbrand in een winkel op de binnenweg in Heemstede.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1008 Gepost op: 25 mei 2008, 14:01:52
Jij liep daar ook in de rondte?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #1009 Gepost op: 25 mei 2008, 16:44:03
Jij liep daar ook in de rondte?
Bij de brand zelf bedoel je? Nope... kom niet echt ver met mijn 3e klaplong. De Westelijke Randweg (waar de TS reed) ligt enkele straten achter mijn huis dus ik ging even een frisse neus halen en een filmpje maken O0