Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2712816 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #1260 Gepost op: 20 oktober 2008, 13:51:42
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197


goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #1263 Gepost op: 21 oktober 2008, 17:37:33
Uitruk brandweer Uithoorn voor OMS

http://nl.youtube.com/watch?v=jh55UKG6wFY
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Pablo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #1264 Gepost op: 22 oktober 2008, 22:39:10
Blijft een mooie kar die 17-126 maar waarom de Sprinter met container en niet de Transporter... Sprinters zijn zo zwaar dat je er rijbewijs-C voor moet hebben.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #1265 Gepost op: 23 oktober 2008, 15:02:52
Blijft een mooie kar die 17-126 maar waarom de Sprinter met container en niet de Transporter... Sprinters zijn zo zwaar dat je er rijbewijs-C voor moet hebben.


Dat ligt eraan hoe je 'm laat keuren volgens mij. De Sprinters in Kennemerland (weliswaar geen containers, maar het zal elkaar niet heel veel ontlopen denk ik) worden leeg gekeurd, waardoor je er gewoon met een Rijbewijs B op mag rijden.  O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


s.ander

  • Gast
Reactie #1266 Gepost op: 23 oktober 2008, 17:08:09
Volgens mij maakt het niet uit of je hem leeg of beladen laat keuren, op het kenteken komt het leeggewicht en het laadvermogen, de som van deze twee bepaalt of een voertuig een vrachtwagen is of niet.


KMarbiker

  • Gast
Reactie #1267 Gepost op: 23 oktober 2008, 17:20:37
Volgens mij maakt het niet uit of je hem leeg of beladen laat keuren, op het kenteken komt het leeggewicht en het laadvermogen, de som van deze twee bepaalt of een voertuig een vrachtwagen is of niet.

Niet helemaal. Je kunt een auto laten keuren als zijnde auto, zoals in dit geval. Stel dat het lediggewicht dan op 3200 kilo uitkomt, kan jij hem best op kenteken krijgen als auto, alleen heb je dan nog maar 200 kilo laadvermogen. Heb je hem op kenteken als auto, dan ben je dus na 200 kilo al in ovetreding zolang je geen C-rijbewijs hebt.


s.ander

  • Gast
Reactie #1268 Gepost op: 23 oktober 2008, 18:51:03
Daar heb je gelijk in, maar als je dan meer laad dan volgens het kenteken is toegestaan ben je ook in overtreding. Dan maar hopen dat je patient geen 120kg weegt ;D

Even een technisch vraagje dan.
Als een voertuig is terur gekeurd tot onder de 3500kg, mag je dan wel zwaarder laden als je een C-rijbewijs hebt. Naan mijn mening ben je dan even goed overbeladen omdat je zwaarder bent dan het max. toelaat bare gewicht volgens het kenteken bewijs.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1269 Gepost op: 23 oktober 2008, 18:58:41
Daar heb je gelijk in, maar als je dan meer laad dan volgens het kenteken is toegestaan ben je ook in overtreding. Dan maar hopen dat je patient geen 120kg weegt ;D

Even een technisch vraagje dan.
Als een voertuig is terur gekeurd tot onder de 3500kg, mag je dan wel zwaarder laden als je een C-rijbewijs hebt. Naan mijn mening ben je dan even goed overbeladen omdat je zwaarder bent dan het max. toelaat bare gewicht volgens het kenteken bewijs.
Lijkt me tijd voor een nieuw onderwerp...... Vragen aan politie bijvoorbeeld.... Gaan we hier weer ontopic verder over filmpjes ;)

JvO
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-