Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2724961 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #1610 Gepost op: 4 mei 2009, 18:45:55
Uitruk brandweer Zutphen voor OMS'je

Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1611 Gepost op: 4 mei 2009, 18:57:51
Mooi filmpje..... maar verbazend hoe langzaam de roldeur open gaat. EDIT: duurt 20 seconden.

Er zijn toch ook sneldeuren? Of is dit overal hetzelfde?
En tevens was ik verbaasd over het feit dat de personenwagens niet stopten voor een HV-voertuig.
Leek me toch wel een overzichtelijke uitrit. En horen kon je hem ook wel.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1612 Gepost op: 5 mei 2009, 08:55:34
Mooi filmpje..... maar verbazend hoe langzaam de roldeur open gaat. EDIT: duurt 20 seconden.

Er zijn toch ook sneldeuren? Of is dit overal hetzelfde?
En tevens was ik verbaasd over het feit dat de personenwagens niet stopten voor een HV-voertuig.
Leek me toch wel een overzichtelijke uitrit. En horen kon je hem ook wel.

De deur had genoeg tijd om open te gaan, ze waren toch nog niet ingestapt.
En dat de mensen niet stoppen, dat is de mentaliteit van (sommige) bestuurders. Je hebt ook van die ********* die gaan toeteren achter je als jij stopt.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1613 Gepost op: 5 mei 2009, 19:58:26
Inderdaad, ze waren nog bezig met instappen.
Het was ook meer een algemene opmerking. Als elke seconde telt dan moet je niet hoeven te wachten op een deur die open gaat in 20 seconden.
Er zijn wel sneldeuren maar in hoeverre deze worden gebruikt bij de brandweer of andere dienst is mij onbekend.

En ja, sommigen stoppen ook niet meer voor HV-voertuigen, helaas.
Hier in Drenthe is een proef gedaan met de zogenaamde FLISTER op een ambulance. Een apparaat wat er voor zorgt dat je autoradio geen muziek meer produceert en er klinkt een signaal met RDS tekst. Volgens mij zijn de bevindingen uitstekend en ik hoop dat dit snel landelijk wordt ingevoerd. Wat mij betreft op alle HV-voertuigen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1614 Gepost op: 8 mei 2009, 10:50:44
Een filmpje van 'Remcotjuhhh' op youtube. Wat me opvalt: ze zitten erg dicht achter elkaar en die inhaalactie via de stoep had tot een mooie blikschade kunnen leiden als de voorste het niet ziet aankomen... Die witte auto weet trouwens echt niet meer waar hij heen moet als ze aan alle kanten om hem heen rijden!  :-\



Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1615 Gepost op: 8 mei 2009, 12:10:15
Een filmpje van 'Remcotjuhhh' op youtube. Wat me opvalt: ze zitten erg dicht achter elkaar en die inhaalactie via de stoep had tot een mooie blikschade kunnen leiden als de voorste het niet ziet aankomen... Die witte auto weet trouwens echt niet meer waar hij heen moet als ze aan alle kanten om hem heen rijden!  :-\



Is idd wel een erg opgefokte rijstijl. Maar dat kom je (jammer genoeg) vaak tegen in Rotterdam. Ik weet niet of het in (bv. Amsterdam) ook zo gaat. De auto's worden niet gespaart aan de Maas.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #1616 Gepost op: 8 mei 2009, 14:53:26
In Amsterdam kunnen ze ook flink planken.. maar niet op deze manier :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1617 Gepost op: 8 mei 2009, 16:44:18
Vind het allemaal wel meevallen eigenlijk  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1618 Gepost op: 9 mei 2009, 01:49:59
Als je met meer dan 1 auto naar hetzelfde adres moet moet je inderdaad of op elkaars lip gaan zitten of via andere routes gaan rijden... meer afstand betekend namelijk dat iemand bij een stoplicht denkt: ah, ze zijn voorbij, ik kan oprijden.... en das nie goe nie ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1619 Gepost op: 9 mei 2009, 08:57:48
Als je met meer dan 1 auto naar hetzelfde adres moet moet je inderdaad of op elkaars lip gaan zitten of via andere routes gaan rijden... meer afstand betekend namelijk dat iemand bij een stoplicht denkt: ah, ze zijn voorbij, ik kan oprijden.... en das nie goe nie ;)

Gezien t aantal voerutigen zou het ook zomaar assistentie collega kunnen zijn, we'll never know