Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2707287 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #5850 Gepost op: 13 december 2011, 22:01:59
Deze ambulance moest van het Westfriesgasthuis in Hoorn met spoed naar een melding in Alkmaar.
Dit duurt ongeveer 30 minuten. Dit omdat er geen goeie dekking was door een ongeval in Alkmaar waarbij 5 ambulances werden opgeroepen.
Blijkbaar is deze regio dus niet voorbereid op een groot ongeval of dergelijke :|

Waar baseer je dat op?
Hoeveel ambulances moeten er dan volgens jou paraat staan om een groot ongeval af te dekken. 10?, 20?, 50?, 100? :D
Enig idee hoeveel ambulances op dat specifieke moment met een opdracht bezig waren? Ik hoef denk ik het antwoord niet te geven.
Als ik het goed zie, dan lijkt het mij dat de vpk achterin zit en doende is met een patient, dus met spoed naar een melding lijkt mij sterk..

Blijf lekker filmen en fotograferen (daar ben je goed in O0 ) en laat je niet verleiden tot het trekken van dit soort (onterechte) conclusies.  :-X
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #5851 Gepost op: 13 december 2011, 22:24:51
Waar baseer je dat op?
Hoeveel ambulances moeten er dan volgens jou paraat staan om een groot ongeval af te dekken. 10?, 20?, 50?, 100? :D
Enig idee hoeveel ambulances op dat specifieke moment met een opdracht bezig waren? Ik hoef denk ik het antwoord niet te geven.
Als ik het goed zie, dan lijkt het mij dat de vpk achterin zit en doende is met een patient, dus met spoed naar een melding lijkt mij sterk..

Blijf lekker filmen en fotograferen (daar ben je goed in O0 ) en laat je niet verleiden tot het trekken van dit soort (onterechte) conclusies.  :-X

p2kflex
19:05:11 13-12-11GROUP-1A1 (GG: ANH-INCI-8) VIJZELSTRAAT 13 ALKMAAR - 1825KT 13
0220190Ambu 10-190 (Alkmaar - Schagen)


En de centralist kan toch gerust een ambulance uit een andere regio vws sturen naar bijv alkmaar om even paraat te staan ?
Zo moelijk is dat volgens mij niet.
Ik zie hier vaak genoeg dat er ambulances naar een reanimatie moeten en dat ze pas na 20 minuten ter plaatse komen omdat ze van ver moeten komen.


Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #5852 Gepost op: 14 december 2011, 10:31:13
PRIO 1 NOODHULP ? A1 AMBU 10-108 met spoed naar het WFG onder begeleiding van politie. redenen waarom een noodhulpvoertuig achter de ambulance aanrijd? Bas en ik dachten aan een Aggresief persoon, maar dat wisten we niet zeker!

PRIO 1 Politie / A1 AMBU 10-108 onder politiebegeleiding naar het WFG in Hoorn


zegt U het maar!   998765

Ruben Klein Woolthuis


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5853 Gepost op: 14 december 2011, 10:35:57
PRIO 1 NOODHULP ? A1 AMBU 10-108 met spoed naar het WFG onder begeleiding van politie (mogelijk vanwege agressief persoon) zijn er nog andere redenen waarom een noodhulpvoertuig achter de ambulance aanrijd?

Ja, die zijn er genoeg.

- Familie die met de politie meerijd ivm de ernst in de ambu(soms kiest men ervoor om geen familie in de ambu mee te nemen);
- Veiligstellen van sporen(bij een (vermoedelijk) misdrijf)
- Collega die de vpk aan het helpen is in de ambu(bij reanimatie)


Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #5854 Gepost op: 14 december 2011, 10:38:49
het was echt letterlijk inladen en wegwezen, want hij kwam 20 min. na de eerste melding alweer bij het WFG aan! dus keuze 1 en 2 zouden kunnen!


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5855 Gepost op: 14 december 2011, 10:43:26
Alcohol gebruik, gaat de politie ook regelmatig met de ambu mee.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5856 Gepost op: 14 december 2011, 10:45:16
Alcohol gebruik, gaat de politie ook regelmatig met de ambu mee.

Klopt, alleen had ik even geen zin om alle opties op te noemen. Er zijn er nog uch te bedenken.


Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #5857 Gepost op: 14 december 2011, 10:48:10
ok, bedankt!


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #5858 Gepost op: 15 december 2011, 18:13:42
Misschien ligt er een college agent in? Dan rijdt de politie er toch ook vaak met blauw-blauw achteraan?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5859 Gepost op: 15 december 2011, 18:20:28
Misschien ligt er een college agent in? Dan rijdt de politie er toch ook vaak met blauw-blauw achteraan?

Ik denk dat je een collega bedoelt? Of hebben we college-agenten die rare fratsen uithalen waardoor ze vaak onder een A1 richting ZKH moeten...dan heb ik wat gemist geloof ik...
Ja, als je een agent aan boord hebt (of het nou voor begeleiding van een so is of een agent die zelf met spoed naar het ZKH moet, dan rijdt de andere agent natuurlijk met je mee.

Maar, zoals die  Lange al zegt, er zijn redenen zat te bedenken.