Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2724988 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #6720 Gepost op: 14 augustus 2012, 17:30:08
In principe ligt ook "alles" achter de luiken nog gewoon vast ook. Moet ook wel, ook als de luiken altijd dicht zijn. Immers zou anders na elke rit alles door elkaar in de ruimtes liggen, met het risico dat je het luik niet open krijgt. Soms is het ook zo dat een luik op het oog gewoon dicht is, maar nét niet goed vergrendeld. Tijdens een (prio1) rit kan dit luik door alle drempels en (vroegâh) kuilen een stukje omhoog "rollen". Bovendien geeft dit ook weer een mogelijke reden van de extra verlichting: Veelal gaat de werkverlichting automatisch aan zodra een van de luiken geopend word. Als zo'n luik dus uit de vergrendeling hobbelt, rijd je opeens met je werkverlichting rond. In het donker valt dit de chauffeur/bemanning nog wel op, maar bij daglicht is dit vanuit het voertuig niet te zien.


Ik denk dat het "probleem" hier wat groter wordt weggezet dan het daadwerkelijk is. Maar dat is mijn persoonlijke mening op basis van eigen ervaringen, ik kan natuurlijk niet oordelen wat men hier allemaal is tegengekomen onderweg...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #6721 Gepost op: 15 augustus 2012, 11:48:12
In principe ligt ook "alles" achter de luiken nog gewoon vast ook. Moet ook wel, ook als de luiken altijd dicht zijn. Immers zou anders na elke rit alles door elkaar in de ruimtes liggen, met het risico dat je het luik niet open krijgt. Soms is het ook zo dat een luik op het oog gewoon dicht is, maar nét niet goed vergrendeld. Tijdens een (prio1) rit kan dit luik door alle drempels en (vroegâh) kuilen een stukje omhoog "rollen". Bovendien geeft dit ook weer een mogelijke reden van de extra verlichting: Veelal gaat de werkverlichting automatisch aan zodra een van de luiken geopend word. Als zo'n luik dus uit de vergrendeling hobbelt, rijd je opeens met je werkverlichting rond. In het donker valt dit de chauffeur/bemanning nog wel op, maar bij daglicht is dit vanuit het voertuig niet te zien.


Ik denk dat het "probleem" hier wat groter wordt weggezet dan het daadwerkelijk is. Maar dat is mijn persoonlijke mening op basis van eigen ervaringen, ik kan natuurlijk niet oordelen wat men hier allemaal is tegengekomen onderweg...

Bedankt voor je uitleg, niet aangedacht dat de werkverlichting misschien automatisch aangaat in geval van een openstaand rolluik. Is natuurlijk erg makkelijk tijdens inzet. Ook dat luiken worden opgezet om te drogen was mij niet bekend, kortom weer wat geleerd.

Vind het ook geen wereldplrobleem of verwijt dat er een rolluik open staat, maar het is zo makkelijk te voorkomen... Met een simpele handeling kun je een hoop ellende en schade voorkomen..

Doorgaans hangen de bluspakken achter de voertuig of hangen naast het voertuig. Kortom de chauffeur ziet tijdens het instappen de linkerzijde van het voertuig en de bevelvoerder de rechterzijde, kleine moeite om dan misschien binnen 1 seconde te kijken of er nog een luik openstaat, toch?


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #6722 Gepost op: 15 augustus 2012, 12:24:15
Politie, brandweer en ambulance met spoed naar een melding op de Amstelveenseweg in Amsterdam.

Politie, brandweer en ambulance met spoed naar een melding in Amsterdam
Video : Bas112NHN (www.youtube.com/Bas112NHN)

112meldingen
11:54:49 13-08-1213-169 A1 AMSTERDAM AMSTELVEENSEWEG 139 RIT:96
112meldingen
11:56:00 13-08-12[HV] HULPVERLENING 1 ASSISTENTIE POLITIE (+INC.NET: REG.INMELD+) (OPENEN DEUR) , HS AMSTELVEENSEWEG 239 AMSTERDAM [ ASP ]



RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #6723 Gepost op: 15 augustus 2012, 12:33:59
14/08/12 Brandweer TS63-1 met spoed naar OMS in Oostvoorne

Wat mij opvalt in de laatste paar filmpjes is het feit dat de TS Brielle rijdt op meldingen in en om Oostvoorne. Volgens mij heeft Oostvoorne een eigen TS. Is dit vanwege de vakantieperiode of is er een nieuw materieelspreidingsplan?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6725 Gepost op: 16 augustus 2012, 08:52:56
Heerlijk, zo'n 'oude' Flash Action patroon.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #6726 Gepost op: 16 augustus 2012, 17:25:14
Die staat recht boven jouw post 098uo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6727 Gepost op: 16 augustus 2012, 21:46:44
Het was niet de bedoeling dat het filmpje er ook zou staan, ging puur om het stukje tekst. e050
Blijkbaar heb ik het vanmorgen dus niet goed aangepast... e050


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #6728 Gepost op: 18 augustus 2012, 08:18:48
20120817 Ongeval Dwarsgraafweg KWB

HV Barneveld komt t.p. bij een beknelling


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #6729 Gepost op: 19 augustus 2012, 02:30:19
Brandweer, Politie en Ambulance zijn met spoed onderweg naar een ongeval beknelling A58 Moergestel

Brandweer, Politie en Ambulance zijn met spoed onderweg naar een ongeval beknelling op A58 bij Moergestel.