Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2725158 keer)

0 gebruikers (en 68 gasten bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #7290 Gepost op: 3 mei 2013, 09:18:07
Werken we daar allemaal niet aan mee door de hongerige behoefte te hebben om deze filmpjes hier te laten plaatsen en te bekijken?
Offtopic: Daar ben ik het niet met je eens. Ik zie hier niemand echt vragen om het zoveelste prio 1 filmpje van weer een TS of ambu o.i.d. Ze worden gewoonweg geplaatst, en (heel) soms even besproken, maar of er echt behoefte aan is...? Ik vraag het mij af.


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #7291 Gepost op: 3 mei 2013, 09:19:20
Ja en dat is juist het verkeerde. Kijk, tuurlijk is het filmen van een hulpverleningsvoertuig niet noodzakelijk.
Maar een groep zoals je net benoem die voor de veertigste keer een ambulance filmen, is niet netjes, zeker niet voor een familielid van een slachtoffer die voorin de ambulance plaats genomen heeft.

En zoals bovenstaande benoemd: behoefte zal er niet zijn. Maar een keer een 18-jarige oude TS langs zien rijden plus een tankwagen. Je ziet het niet zo vaak en het heeft wel wat.
Zeker om dan te realiseren dat de oudere voertuigen beter opvallen qua verlichting dan de nieuwe.. Maar behoefte? Nah.
Ik voel ook geen druk om het wel of niet te filmen, ik film hooguit als ik tijd heb en het enigszins bijzondere voertuigen zijn. We verdienen immers ook door Youtube.
Bovendien lever ik vaak deze beelden ook lokale media, maar laatst was er ook een clip in een aflevering van 'De week van Filemon' op BNN, Nederland 3, te zien, als achtergrondvideo bij een stukje over alcoholproblemen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #7292 Gepost op: 3 mei 2013, 09:26:54
Ik plaatste die opmerking om de reacties eens los te weken, en die komen gelukkig. Maar goed, 365 pagina's gevuld met filmpjes en opmerkingen daarover bewijzen toch wel dat er kennelijk een behoefte naar is. Hoe kom je anders aan zoveel pagina's en commentaar erop. Een half jaar geleden werd er nog wel eens wat verwijderd wat niet voldeed aan de eisen van een net filmpje maar ook dat lijkt weer wat te verwateren. Als ik zie hoe b.v. uit de losse hand gefilmd wordt en er flitsbeelden gepresenteerd worden dan zeg ik ook dat het voor mij niet hoeft. Een keer een mooi filmpje heb ik geen problemen mee, maar het moet niet de dagelijkse bezigheid gaan worden om dit topic maar vol te krijgen.
Daar is YouTube meer geschikt voor denk ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #7293 Gepost op: 3 mei 2013, 09:36:30
Zelfs Youtube stroomt daarmee over. Een keer zo'n filmpje kijken, maar voor de 400ste keer dezelfde ambulance 40 keer gefilmd door flutcamera's.. Tja..


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #7294 Gepost op: 3 mei 2013, 09:40:46
Zelfs Youtube stroomt daarmee over. Een keer zo'n filmpje kijken, maar voor de 400ste keer dezelfde ambulance 40 keer gefilmd door flutcamera's.. Tja..

Ben ik helemaal met je eens hoor, maar kijk ook eens naar het aantal keren dat dit topic bekeken is. Meer dan 790.000 keer is niet niks. Dus kennelijk bestaat die behoefte gewoon, maar dan ben ik wel van mening dat het een bijzonder topic moet zijn.
Niet zoals jij al zegt de 400 x dezelfde ambulance o.i.d.
En zeker niet door flutcamera's, liever een statief met een echte camera. Dat kijkt een stuk rustiger.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #7295 Gepost op: 3 mei 2013, 10:38:29
Veel brandweer met spoed naar grote brand Bergen aan Zee
Veel brandweer met spoed naar grote brand Bergen aan Zee
Grappig om te zien, hoe slécht die voertuigen met nieuwe signalering opvallen. Terwijl die oudere TS 10x beter opvalt, (en een mooiere sirene heeft).  ^-^
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7296 Gepost op: 3 mei 2013, 10:58:57
Ben ik helemaal met je eens hoor, maar kijk ook eens naar het aantal keren dat dit topic bekeken is. Meer dan 790.000 keer is niet niks. Dus kennelijk bestaat die behoefte gewoon, maar dan ben ik wel van mening dat het een bijzonder topic moet zijn.
Niet zoals jij al zegt de 400 x dezelfde ambulance o.i.d.
En zeker niet door flutcamera's, liever een statief met een echte camera. Dat kijkt een stuk rustiger.
Iedereen begint een keer met filmen/fotograferen. Dan heb je nog niet de apparatuur of vaste hand die de meesten later wel krijgen. Ook deze gastjes willen graag hun materiaal laten zien met als gevolg dat je hetzelfde voertuig soms -tig keer in diverse (slechte) filmpjes voorbij ziet komen.

Maar gelukkig valt dat hier op het forum heel erg mee.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #7297 Gepost op: 3 mei 2013, 11:55:04
Iedereen begint een keer met filmen/fotograferen. Dan heb je nog niet de apparatuur of vaste hand die de meesten later wel krijgen. Ook deze gastjes willen graag hun materiaal laten zien met als gevolg dat je hetzelfde voertuig soms -tig keer in diverse (slechte) filmpjes voorbij ziet komen.

Maar gelukkig valt dat hier op het forum heel erg mee.

Gelukkig valt het hier mee, maar denk je eens en dat jij ook ooit begonnen bent. En hoe degenererend het dan was om als "gastje" te worden afgedaan? :-X
Ook deze jongens/meisjes zijn geïnteresseerd en niet alleen professionals hebben het alleen recht. ;)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7298 Gepost op: 3 mei 2013, 12:05:45
Er is in mijn ogen niets mis met "gastje". Ook "gast" klinkt hier regelmatig. Gewoon respectvol. Het is maar net welke lading je er zelf aan hangt...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7299 Gepost op: 3 mei 2013, 13:05:57
En dan gaan we maar weer eens verder met filmpjes  ::) De topic-regels zijn duidelijk & mede opgesteld om bepaald gedrag op straat te voorkomen en/of hier niet de resultaten van bepaald gedrag te plaatsen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !