Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2694113 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #10570 Gepost op: 20 november 2018, 21:47:56
Vandaag deze onopvallende politie passat tegen gekomen die onderweg was naar een Grote Brand in Assen.
Tijdens het aanrijden rijdt de passat onder dalende spoorbomen door. Ik dacht dat dit juist totaal niet mocht?




guest16442

  • Gast
Reactie #10571 Gepost op: 21 november 2018, 18:10:31
Volgens de BRL mag dat inderdaad niet.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #10572 Gepost op: 28 november 2018, 10:15:08
Echter in 'bijzondere situaties' mag er van de BRL worden afgeweken.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #10573 Gepost op: 29 november 2018, 16:27:43
Echter in 'bijzondere situaties' mag er van de BRL worden afgeweken.

Van artikel 5 wvw mag nooit afgeweken worden toch? Volgens mij is het negeren van een gesloten spoorovergang toch gevaarlijk voor jezelf en een trein.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10574 Gepost op: 29 november 2018, 17:43:09
Volgens mij is het negeren van een gesloten spoorovergang toch gevaarlijk voor jezelf en een trein.

Dat is door rood rijden ook. Dan kan je helemaal niets meer doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #10575 Gepost op: 2 januari 2019, 10:45:51




HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #10576 Gepost op: 2 januari 2019, 10:54:19
Dat is door rood rijden ook. Dan kan je helemaal niets meer doen.
Vreemd antwoord, ik ga antwoorden op de manier dat de agent dat naar een burger zou doen: Zou je ook zo antwoorden als er wel wat gebeurt? Of denk je ook niet dat je dan helemaal niet meer antwoord?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10577 Gepost op: 2 januari 2019, 12:50:40
Bijzonder filmpje van het transplantatieteam uit België. De signalering voldoet niet aan de 360 graden eis en natuurlijk de sirene ook niet, kan me best voorstellen dat mensen hier niet voor aan de kant gaan omdat ze denken dat het één of andere hobbyist is.

Voor zover ik weet is het voor buitenlandse 'diensten' niet verplicht aan de Nederlandse signaleringseisen te voldoen, toch?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #10578 Gepost op: 2 januari 2019, 15:31:24
Voor zover ik weet is het voor buitenlandse 'diensten' niet verplicht aan de Nederlandse signaleringseisen te voldoen, toch?
Voor het recht op voortgang hoeft niemand aan de OGS eisen te voldoen, want de wetgever spreekt alleen over Optische en Geluidssignalen.
De regeling OGS is dan ook eigenlijk bedoeld om de zichtbaarheid van Nederlandse voertuigen te waarborgen.

Voor 1990 was zelfs een voertuig met Amber en een boel Geluid een voorrangsvoertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10579 Gepost op: 2 januari 2019, 22:07:15
Vreemd antwoord, ik ga antwoorden op de manier dat de agent dat naar een burger zou doen: Zou je ook zo antwoorden als er wel wat gebeurt? Of denk je ook niet dat je dan helemaal niet meer antwoord?

Ik praat de aktie niet goed. Ik zou hem zelf in elk geval niet doen. Maar simpele stelling dat het gevaarlijk is voor jezelf en de trein geldt voor alle lichten en regels die je met OGS negeert of passeert. Het grootste gevaar van de trein zit hem in de lange remweg van een trein (maar zo 800 meter of meer) en het feit dat de snelheid van een trein moeilijk in te schatten is. Daardoor zijn er in het verleden nare (bijna) incidenten gebeurt en is er nu terecht voor gekozen dat een overweglicht in principe niet genegeerd mag worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein