Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2693592 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Gepost op: 7 december 2005, 12:46:43
Beste leden,

Als evaluatie van het topic "Filmpjes van hulpverleningsvoertuigen die prio 1 rijden" in het Bijzondere foto's & filmpjes board, en gezien de recente discussies hebben wij het volgende besloten. Wij bemerken dat het topic langzaam veranderd in een verlengstuk van youtube waar steeds meer filmpjes verschijnen. Daarbij is een deel van de geplaatste filmpjes van lage kwaliteit of is het een filmpje van een voertuig die inmiddels al een aantal keren de revue is gepasseerd.

Derhalve introduceren wij de volgende richtlijnen voor filmpjes in dit topic:

Welke filmpjes mogen er wel:
- filmpjes van "zeldzame" voertuigen die je minder vaak ziet rijden (de voertuigen die dus ófwel weinig spoedritten rijden, nieuwe voertuigen, voertuigen van diensten die niet aangesloten zijn op P2000 etc. etc.)
- filmpjes waarin diverse hulpdiensten uitrukken naar een incident (danwel een compilatie daarvan);
- filmpjes waarin iets opmerkelijks gebeurd en/of voor discussie vatbaar zijn;

welke filmpjes mogen er niet:
- filmpjes van voertuigen die niet voldoen aan een van de bovenstaande eisen;
- filmpjes van lage/slechte kwaliteit; (schokkende camera's, nacht beelden met alleen wat blauwe lampen, filmpjes waarbij het voorrangsvoertuig niet of nauwelijks zichtbaar is etc.)
-Filmpjes gemaakt vanaf een gevaarlijke lokatie (waarbij de filmer zichzelf of derden in gevaar brengt)



Vergeet niet om de bron van een filmpje (indien het niet vanjezelf is) te vermelden, dit kan dus ook het account-naam van Youtube zijn. Indien je een filmpje van een ander plaatst, kijk dan ook even of de maker hem niet al zelf geplaatst heeft.

Een prio1/A1 rit is een rit onderweg n.a.v. een melding, geen demonstratie's etc.

Filmpjes welke niet aan de eisen voldoen worden zonder notificatie en / of verdere opgaaf van redenen verwijderd.





Robin Hundman

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2006, 19:11:30
weet iemand wie de filmpjes maakt van brw Almere die op www.rescue911.de te zien zijn?? jordy riphagen ofzo?? is hij hier bekent?

Klopt, is Jordy, ik ken hem wel, maar op het forum is hij niet aanwezig.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2006, 22:20:22
Op de website van brandweer Uithoorn staan ook aardig wat filmpjes van uitrukken.
http://brandweeruithoorn.web-log.nl/log/2583869
Het zijn vooral filmpjes van binnen uit.
ACH & HBT


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2006, 00:40:39
Het is goed  te zien dat de HW-chauffeur nog niet gewent is aan een tegensturende achteras:
als hij over de slangen rijdt om de HW op zijn plaats te zetten rijdt hij de onderkant van zijn HW-werkbak tegen de geparkeerde vorkheftruck.

Hij merkt er niets van en rijdt gewoon door: de collega's die het wel zien zijn te druk met slangen uitrollen!!

ja dat klopt, maar dat steld nix voor 1 lampje, de HW van Vianen heeft volgens mee tot 2 keer toe een achterkant van een politiewagen kort gereden.. ;D en bovendien was er weinig manouvreerruimte op het erf en is het wel een érg groot voertuig.
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2006, 10:58:01
FF weer wat nieuw leven inblazen...

Vanochtend gevonden op 112 Groningen:

http://www.112groningen.nl/data/films/autobrbeersterwegvoorsite.wmv

Wat parkeren ze TS ver van het P.I ??
is dat standaard ?? ( ben een leek op dat gebied )


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2006, 14:20:00
Ik zat er aan te denken dat doorrijden naar een brandkraan, maar dat zou eigenlijk niet nodig zijn, aangezien ze alleen gebruik maken van hogedruk (maar dat weet je niet altijd van tevoren lijkt me)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2006, 14:34:59
ik denk dat het is, om dat ze ten eerste bovenwinds moeten staan, en ten tweede omdat er eventueel explosiegevaar is, mocht je de TAS er dan op zetten, dan liggen alle ramen dr uit (of erger)

ja dat kan ja,
ik dacht al die rijd hem straal voorbij


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2006, 14:48:09
Je zet nooit een voertuig vlak op een brand,dit puur om schade aan je eigen materieel te voorkomen.En ook een cauffeur wil graag een rookvrije werkplek hebben  :D

ja dat kan ja,
ik dacht al die rijd hem straal voorbij
Als je zo,n autobrand mist ben je wel toe aan een blindegeleidehond  :P


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2006, 22:01:14
dat was nog eens een ritje  ;)  ;)


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2006, 22:20:55

146 MB!!!!!!  :o :o :o :o :P :P Ben ik blij dat ik een 3 Mbit verbinding heb, 305 KB/sec......  ;)



Hahaha, is dat alles.
hier een 5 mb verbinding, met een gemiddelde tijdens deze download van ong. 590 kb/s
 :P :-X
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R