Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2693369 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 11 april 2006, 20:19:17
@JVO: het is geen AdvantEdge, maar een Edge op dat dak, met een SA40 speaker erbovenop.
Het type balk maakt qua geluid niet uit, was het een AdvantEdge geweest met een SA50 erop had hij hetzelfde geklonken, de driver en nozzle van de speakers zijn hetzelfde, het is de sirene-versterker zelf die het geluid maakt.

Een WS350 sirene door een SA40 of SA50 klinkt hetzelfde, door een ander merk speaker zal het misschien wat minder "zingerig" en doordringend klinken wat juist zo kenmerkend is voor deze platte speakers van Whelen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #41 Gepost op: 11 april 2006, 20:47:51
@JVO: het is geen AdvantEdge, maar een Edge op dat dak, met een SA40 speaker erbovenop.
Het type balk maakt qua geluid niet uit, was het een AdvantEdge geweest met een SA50 erop had hij hetzelfde geklonken, de driver en nozzle van de speakers zijn hetzelfde, het is de sirene-versterker zelf die het geluid maakt.

Een WS350 sirene door een SA40 of SA50 klinkt hetzelfde, door een ander merk speaker zal het misschien wat minder "zingerig" en doordringend klinken wat juist zo kenmerkend is voor deze platte speakers van Whelen.
Ik rij toch regelmatig in een auto met zo'n set op het dak, maar die klinkt toch echt wel ff anders dan wat ik in dat filmpje hoorde ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #42 Gepost op: 11 april 2006, 22:16:02
Ik heb ook maar eens wat geprobeerd vandaag..........zie hier het resultaat van mijn gsm ;)

Het laden kan even duren................ ;D

http://media.putfile.com/Uitrukfragment-11-april-2006

Daarna ook nog een autobrand maar dat was iets te dicht bij de kazerne en had geen tijd ook nog te filmen  :'(

Erg mooi filmpje, is ie ook ergens te downloaden?


Gast

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 12 april 2006, 02:05:15
Ik rij toch regelmatig in een auto met zo'n set op het dak, maar die klinkt toch echt wel ff anders dan wat ik in dat filmpje hoorde ::)
Een camera kan ook nooit hetzelfde geluid opnemen zoals jij dat met je oren hoort. Bovendien is dit opgenomen van buitenaf van voren en van achter (Doppler-effect treedt op) wat in beide gevallen anders zal klinken dan wat jij hoort als jij er direct onder zit!
Ik heb hier 2 Edge daksets in mijn verzameling met SA40 en die WS350 en voor zover ik het kan beoordelen klinkt dat niet veel anders als die auto die voorbijrijdt.

Het kan zijn dat wat jij hoort al de nieuwe sirene is van Whelen, maar dan door diezelfde SA40 op je dak.. (wat trouwens ARBO-wise niet aangeraden wordt maar goed ;))

Nevertheless, we zijn het erover eens dat het geen AdvantEdge was ;)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #44 Gepost op: 12 april 2006, 06:40:22
Erg mooi filmpje, is ie ook ergens te downloaden?

rechter muis knop -----> opslaan als


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #45 Gepost op: 12 april 2006, 09:57:04
Erg mooi filmpje, is ie ook ergens te downloaden?

Dank je wel, volgens mij is ie niet op te slaan via rechtermuis knop....ik heb het ook effe gecheckt maar dan kan je hem alleen als html.bestand opslaan.

Iemand misschien een idee op welke site je dergelijke bestanden kan plaatsen en ze dan ook gewoon daarna vanf de site kan downloaden??


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #46 Gepost op: 12 april 2006, 10:58:15
Erg mooi filmpje, is ie ook ergens te downloaden?

Directe link: http://uploadfile.putfile.com/videos/10011340361.mp4

Gegroet,
Franc


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #47 Gepost op: 12 april 2006, 14:03:46
Ik rij toch regelmatig in een auto met zo'n set op het dak, maar die klinkt toch echt wel ff anders dan wat ik in dat filmpje hoorde ::)

Ik twijfelde ook even maar dat kwam door de tegenwind en de snelheid van het voertuig. Luister maar eens goed na het geluid dat je te gemoet komt als het voertuig voorbij is gereden. Duidelijk de WS350 van Honac. Zover ik weet heeft de KMAR op alle oude Peug's en Transporters de WS350 2-toon sirene's MAAR de nieuwe voertuigen hebben anderen die veel op de WS350 lijken maar anders klinken meede omdat de speakers achter de bumper zitten.


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 13 april 2006, 12:57:07
Heeft er iemand een filmpje van de 650 (eindhoven hoogwerker) of 651 (eindhoven hoogwerker)??
Ik ben hierna opzoek.
Ik hoor graag wie er zo'n filmpje voor mij heeft.
Het is voor eigen gebruik!

Gr. Vincent


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #49 Gepost op: 15 april 2006, 08:03:54
http://82.176.121.132/brwtern/50biervliet.wmv

filmpje hoogwerker 5650 Terneuzen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen