Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2693973 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1180 Gepost op: 2 september 2008, 22:50:58
Jeetje, ze hebben indd wel flink wat moeite om door het verkeer heen te komen.
Jammer dat ze niet ff de busbaan pakte...

Vind het erg bizar ja... dit zijn kostbare minuten...  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1181 Gepost op: 3 september 2008, 00:50:12
Vind het erg bizar ja... dit zijn kostbare minuten...  :-X

Voordat we het hier ''weer allemaal beter weten'', ik kan me er wel iets bij voorstellen. Op het moment dat beide voertuigen vanaf de rotonde komen, kunnen ze (volgens mij) niet zien dat er grote drukte is een stukje verderop. Als bestuurder kan ik me 100% voorstellen dat je dan toch de rijbaan aanhoud, in plaats van de busbaan. Volgende keer zullen de bestuurders waarschijnlijk wel de busbaan pakken (ook als het niet nodig blijkt te zijn).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Master

  • Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
  • Verwarrend eenvoudig
Reactie #1182 Gepost op: 3 september 2008, 08:59:48
Voordat we het hier ''weer allemaal beter weten'', ik kan me er wel iets bij voorstellen. Op het moment dat beide voertuigen vanaf de rotonde komen, kunnen ze (volgens mij) niet zien dat er grote drukte is een stukje verderop. Als bestuurder kan ik me 100% voorstellen dat je dan toch de rijbaan aanhoud, in plaats van de busbaan. Volgende keer zullen de bestuurders waarschijnlijk wel de busbaan pakken (ook als het niet nodig blijkt te zijn).

Ik wil me niet opstellen als "de stuurlui op de wal" maar is het niet zo dat je met een A1 rit altijd de busbaan neemt?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1183 Gepost op: 3 september 2008, 09:46:41
Ik wil me niet opstellen als "de stuurlui op de wal" maar is het niet zo dat je met een A1 rit altijd de busbaan neemt?

Dat lijkt mij niet een standaard. Als je een lege busbaan hebt en een lege "gewone" rijbaan, hoef je niet per sé de busbaan te nemen toch?


Master

  • Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
  • Verwarrend eenvoudig
Reactie #1184 Gepost op: 3 september 2008, 10:10:36
Dat lijkt mij niet een standaard. Als je een lege busbaan hebt en een lege "gewone" rijbaan, hoef je niet per sé de busbaan te nemen toch?

Zit wat in maar in deze situatie kunnen ze niet wisselen van baan. Ik zou direct voor de busbaan gekozen hebben, maar wie ben ik?  ;) Het ritsen en elkaar er tussen laten gaat ook weer echt op zijn Hollands, tjonge jonge...


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #1185 Gepost op: 3 september 2008, 12:08:05
En dan zeggen er zijn te weinig ambu's als je zo rijd dan ben je nooit optijd.
Als ik het goed op het filmpje zie dan had de bestuurder met gemak de busbaan opgekund de stenen die daar lidden kan je met een busje of ambu gemakkkelijk overheen.
Niet met geweld maar vloeiend er op en er af geef toe je moet je wel ff goed vast houden maar het gaat en als er een busbaan is gebruik hem gewoon.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1186 Gepost op: 3 september 2008, 12:23:55
En dan zeggen er zijn te weinig ambu's als je zo rijd dan ben je nooit optijd.
Als ik het goed op het filmpje zie dan had de bestuurder met gemak de busbaan opgekund de stenen die daar lidden kan je met een busje of ambu gemakkkelijk overheen.
Niet met geweld maar vloeiend er op en er af geef toe je moet je wel ff goed vast houden maar het gaat en als er een busbaan is gebruik hem gewoon.

  

Ik wens je veel sterkte over die stenen ik woon er zelf enne lijkt me niet echt prettig kan ik je vertellen ;) tenzij je graag van je bodemplaat af wilt :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1187 Gepost op: 3 september 2008, 13:23:29
Zit wat in maar in deze situatie kunnen ze niet wisselen van baan. Ik zou direct voor de busbaan gekozen hebben, maar wie ben ik?  ;) Het ritsen en elkaar er tussen laten gaat ook weer echt op zijn Hollands, tjonge jonge...

Ik weet niet hoe het daar geregeld is, maar er zijn regio´s waar je alleen de busbaan mag gebruiken indien de andere rijstroken vol zijn. Vergeet niet dat mensen (cq. buschauffeurs) niet altijd een ambulance verwachten over een busstrook.

En dan zeggen er zijn te weinig ambu's als je zo rijd dan ben je nooit optijd.
Als ik het goed op het filmpje zie dan had de bestuurder met gemak de busbaan opgekund de stenen die daar lidden kan je met een busje of ambu gemakkkelijk overheen.
Niet met geweld maar vloeiend er op en er af geef toe je moet je wel ff goed vast houden maar het gaat en als er een busbaan is gebruik hem gewoon.


Volgens mij is het wel de bedoeling dat je daar aan komt, als je je carter er onder uit rijd, dan kom je zeker niet aan. Geen risico dus (en die randjes zijn toch een CM of 20 hoog gok ik).

Maar goed, mochten we nog verder gaan discussieren, dan zal ik het straks even afsplitsen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Master

  • Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
  • Verwarrend eenvoudig
Reactie #1188 Gepost op: 3 september 2008, 13:39:20
En dan zeggen er zijn te weinig ambu's als je zo rijd dan ben je nooit optijd.
Als ik het goed op het filmpje zie dan had de bestuurder met gemak de busbaan opgekund de stenen die daar lidden kan je met een busje of ambu gemakkkelijk overheen.
Niet met geweld maar vloeiend er op en er af geef toe je moet je wel ff goed vast houden maar het gaat en als er een busbaan is gebruik hem gewoon.

  

Volgens mij is het aantal ambulances een andere discussie. Het is de keuze van de chauffeur. Als je de andere filmpjes bekijkt ( en dat zijn er wat  ;) dan zie je dat ze vaak wel de busbaan nemen. Nogmaals, Ik wil hierbij absoluut geen commentaar leveren op de keuze. Die blokken liggen er niet voor niets. Ik denk niet dat de chauffeur daar ook maar even aan heeft gedacht. Schade is iets wat je zeker niet kunt gebruiken tijdens een A1 rit. Vraagje nog voor de kenners: Was het mogelijk geweest voor de ambu om aan het MMT door te geven dat ze beter de busbaan konden nemen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1189 Gepost op: 3 september 2008, 13:45:34
Volgens mij is het aantal ambulances een andere discussie. Het is de keuze van de chauffeur. Als je de andere filmpjes bekijkt ( en dat zijn er wat  ;) dan zie je dat ze vaak wel de busbaan nemen. Nogmaals, Ik wil hierbij absoluut geen commentaar leveren op de keuze. Die blokken liggen er niet voor niets. Ik denk niet dat de chauffeur daar ook maar even aan heeft gedacht. Schade is iets wat je zeker niet kunt gebruiken tijdens een A1 rit. Vraagje nog voor de kenners: Was het mogelijk geweest voor de ambu om aan het MMT door te geven dat ze beter de busbaan konden nemen?

Dit is één A1 rit ... Waar nu vervolgens een stroom aan commentaar op komt richting de ambulancebemanning cq. ambulancehulpverlening.


Lijkt me nu tijd om weer verder te gaan met het orginele topic.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !