Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2702045 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #5920 Gepost op: 2 januari 2012, 17:48:28
Wat een miezerig sirenetje voor zo`n mooi bakbeest, waarom is er niet gekozen voor Martin ?


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #5921 Gepost op: 2 januari 2012, 23:32:02
Alvast iedereen een voorspoedig 2012 O0..

Wat mij opvalt aan het "Beestenboel Zandweg rozenburg Zh" filmpje.. is dat blauwe kappen met een lichtere kleur blauw veel beter opvallen dan die donkerblauwe kappen... bij de eerste wagen lijkt het licht eerder wit uit te stralen.... en dat is bij daglicht nog erger.
Verder moet ik Michael Theelen gelijk geven... waarom hebben zulke zware voertuigen zo`n "lichte" twee tonige hoorn?  een Martinshoorn  laat weggebruikers echt merken dat er een zeer zwaar voertuig aan komt rijden, bij deze klanken heb je eerder het idee dat er een ambulancemotor achter je zit... ^-^


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #5922 Gepost op: 3 januari 2012, 11:49:02
Wat een miezerig sirenetje voor zo`n mooi bakbeest, waarom is er niet gekozen voor Martin ?

Den Haag rijdt al jaren niet meer met Martin Horns op de tankautospuiten en hoogwerkers, het laatste Haagsche voertuig met martinhorns, de Grote Kraan, is onlangs vervangen door een nieuwe met elektronische janksirene. Reden is dat door de martinhorns de communicatie in de cabine bijna onmogelijk werd, toen reed Den Haag nog met Mercedes-Benz tankautospuiten en lagen de martinhorns op het dak, door het dak werd de trilling versterkt.
Dit heb ik enkele jaren geleden van een Hagenees gehoord, hoop dat ik het goed heb onthouden   :P
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5923 Gepost op: 3 januari 2012, 13:21:37
Ben geen expert, want geen ervaring met OGS rijden, maar het lijkt op een overzichtelijke rotonde en volgens mij staan die zwarte golf en dat grijze autotje stil. Mogelijk hebben die de ambu ook al gespot en zijn alvast gestopt.
Volgens hebben alle auto's aardig goed door dat de ambulance gaat spookrijden.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #5924 Gepost op: 3 januari 2012, 13:34:37


Klinkt als een franse sirene, grappig trouwens voor led flitsers in de balk en achterop draaiers
Zo soort iets zit hier op de Politie wagen


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #5925 Gepost op: 3 januari 2012, 13:41:42
Ben geen expert, want geen ervaring met OGS rijden, maar het lijkt op een overzichtelijke rotonde en volgens mij staan die zwarte golf en dat grijze autotje stil. Mogelijk hebben die de ambu ook al gespot en zijn alvast gestopt.

Als je heel goed kijkt dan zie je ook dat hij "netjes" richting aangeeft dat hij linksom gaat. En misschien gebeurt dat daar wel vaker waardoor ze al stil staan (inwoner van de gemeente, bekent met de situatie).


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5926 Gepost op: 3 januari 2012, 14:35:24
Stukje spookrijden is (in NL) alleen toegestaan wanneer de situatie overzichtelijk is en er een significante tijdswinst ontstaat. Dat laatste lijkt me hier in ieder geval niet. Scheelt hooguit 2 seconden.

Nee hoor, dit is dagelijkse kost. Als de afstand vrij en te overzien is, is het prima. Het is puur comfort, tijdswinst is nihil.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #5927 Gepost op: 3 januari 2012, 17:39:37
Nee hoor, dit is dagelijkse kost. Als de afstand vrij en te overzien is, is het prima. Het is puur comfort, tijdswinst is nihil.
Dan spreek je over patientenvervoer, denk ik. Dan speelt comfort wellicht een rol. Maar in de andere gevallen is het eigenlijk in strijd met de brancherichtlijnen. Wist niet dat het dagelijkse kost was...  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5928 Gepost op: 3 januari 2012, 17:46:49
Dan spreek je over patientenvervoer, denk ik. Dan speelt comfort wellicht een rol. Maar in de andere gevallen is het eigenlijk in strijd met de brancherichtlijnen. Wist niet dat het dagelijkse kost was...  ;D

Ook comfort voor de bemanning. Die rotondes zijn verschrikkelijk, als je al de hele dag spoed rijdt. Je hangt beiden naar 1 kant, die bus helt erg over. Kun je dat voorkomen met je blauwe lampen: 100 punten. Het is de kunst om 1 ideale lijn te rijden, voor de ACH. Ideale lijn = zo min mogelijk last voor de andere mensen aan boord. De brancherichtlijnen worden hiermee niet overschreden.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #5929 Gepost op: 3 januari 2012, 17:49:39
Ook comfort voor de bemanning. Die rotondes zijn verschrikkelijk, als je al de hele dag spoed rijdt. Je hangt beiden naar 1 kant, die bus helt erg over. Kun je dat voorkomen met je blauwe lampen: 100 punten. Het is de kunst om 1 ideale lijn te rijden, voor de ACH. Ideale lijn = zo min mogelijk last voor de andere mensen aan boord. De brancherichtlijnen worden hiermee niet overschreden.

Als je kan beargumenteren dat een rotonde 'tegen het verkeer in' nemen eigenlijk alleen een bocht afsnijden is dan klopt het wat je zegt. Het is maar hoe je het uitlegt!  O0