Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2711477 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5990 Gepost op: 21 januari 2012, 21:29:25
Leg eens uit, want ik zie het verband niet.

Dat die meneer van KENBRI met het bakje koffie loopt. Ik ken de ''koffiemeneer'' (nieuwe duifmeneer/fietsmeneer) volgens mij ook niet. Men rukt ook uit met de 2e TAS, de Vivaro staat naast de 1e TAS.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


BrandweerFotoMS

  • Incidenten Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Foto`s gebruiken pas na toestemming
    • Mark Spoelstra Fotografie
Reactie #5991 Gepost op: 21 januari 2012, 23:00:07
1e TAS in onderhoud door KENBRI? Keuring van materiaal?
In case of fire: Use water, not elevators...  Please exit the building before tweeting about it!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5992 Gepost op: 21 januari 2012, 23:43:37
1e TAS in onderhoud door KENBRI? Keuring van materiaal?

Géén idee. KENBRI stond een dag later namelijk ook (met een Opel Vivaro of iets dergelijks) bij de nieuwe TAS van Kazerne Aalsmeer.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5994 Gepost op: 22 januari 2012, 18:24:31
De flitsters aan de zijkant hebben toch weinig nut als ze zo laag zitten?

Nieuwe ambu's hebben tegenwoordig ook vaak flitsers t.h.v. de wielkasten ongeveer (flitsend naar de zijkanten). Dat is voor de mensen die willen gaan inhalen en (nooit) niet eerst over de schouder kijken, alvorens in te halen... (en al zelden spiegelen) Motorrijders onder ons weten er alles van, de redresseerstrook opgedrukt worden.. En uiteraard voor betere zichtbaarheid in fend-off positie.


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #5995 Gepost op: 22 januari 2012, 18:36:28
Gaan ze in België met prio1 naar een wegdekreiniging?
De tankwagen was wat later vertrokken als de andere brandweerwagens van daar prio 1 denk.
Ik heb ook nog een video van de uitruk zelf van de andere wagens maar die zou op het forum hier niet goedgekeurd zijn dus moet je maar zelf op ytb kijken.


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #5996 Gepost op: 23 januari 2012, 00:14:38
Gaan ze in België met prio1 naar een wegdekreiniging?

Volgens mij is dit geen prio 1 maar een soort van prio 2.  Volgens een belgische site :
-Zijn de zwaailichten van een prioritair voertuig (politie, ambulance, brandweer) in werking, dan is dit een teken dat het voertuig op weg is naar een opdracht, maar waarbij het niet nodig is dat andere bestuurders onmiddellijk doorgang verlenen.-


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #5997 Gepost op: 23 januari 2012, 00:33:23
Volgens mij is dit geen prio 1 maar een soort van prio 2.  Volgens een belgische site :
-Zijn de zwaailichten van een prioritair voertuig (politie, ambulance, brandweer) in werking, dan is dit een teken dat het voertuig op weg is naar een opdracht, maar waarbij het niet nodig is dat andere bestuurders onmiddellijk doorgang verlenen.-
Ja, lekker vaag is dat daar in Belgie. Afgelopen zomer op vakantie ook een keer aan de kant gegaan voor een Belgische ambu met blauw aan zonder sirene.
Iedereen op de weg zat mij stom aan te kijken (incl. de ambulanciers) waarom ik aan de kant ging. Ze gingen mij ook niet voorbij, maar wachten braaf totdat ik weer normaal op de weg reed.
Laat de boel dan uit zou ik zeggen, maar ja.......
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5998 Gepost op: 23 januari 2012, 00:35:39
welke filmpjes mogen er niet:
- filmpjes van lage/slechte kwaliteit; (schokkende camera's, nacht beelden met alleen wat blauwe lampen, filmpjes waarbij het voorrangsvoertuig niet of nauwelijks zichtbaar is etc.)



Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #5999 Gepost op: 23 januari 2012, 06:45:09
Nieuwe ambu's hebben tegenwoordig ook vaak flitsers t.h.v. de wielkasten ongeveer (flitsend naar de zijkanten). Dat is voor de mensen die willen gaan inhalen en (nooit) niet eerst over de schouder kijken, alvorens in te halen... (en al zelden spiegelen) Motorrijders onder ons weten er alles van, de redresseerstrook opgedrukt worden.. En uiteraard voor betere zichtbaarheid in fend-off positie.

Als aanvulling hierop: Ook handig als je een uitrit uitrijdt met weinig zicht. Je neus is dan al wel te zien voor het kruisend verkeer met dus die flitsers. Ook bij bijvoorbeeld kruisende vrachtwagens die netjes stoppen, maar je toch voorzichtig moet kijken wat er achter zit zijn die flitsers ideaal