Medische keuring Politie

Auteur Topic: Medische keuring Politie  (gelezen 4845 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LotteW

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 20 juli 2020, 00:27:56
Hoi allemaal,

Ik had een vraag mbt. de visus-eisen bij de Politie, aangezien ik binnenkort een medische keuring zal doorgaan.
Ik ben van de week langs geweest bij de opticien om mijn ogen te controleren. Nu heeft hij de scherpte etc. gemeten en dat voldoet volledig aan de eisen.

Echter is het niet helemaal duidelijk wat de eisen zijn mbt. het gezichtsveld. Zijn vraag was dan ook op welke manier dit getest wordt tijdens de medische keuring, zo kan hij het op dezelfde manier kan testen. Zo kan ik met wat meer zekerheid de medische keuring in gaan.

Heeft iemand recentelijk zijn medische keuring doorstaan? En kan mij vertellen hoe ze je gezichtsveld hebben onderzocht?

Ik heb ook nog contact gehad met kombijdepoltie& werving, maar ook voor hen was de eis/test niet helemaal duidelijk.


Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes Lotte





Nadiia

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2020, 08:30:27
Hoi allemaal,

Ik had een vraag mbt. de visus-eisen bij de Politie, aangezien ik binnenkort een medische keuring zal doorgaan.
Ik ben van de week langs geweest bij de opticien om mijn ogen te controleren. Nu heeft hij de scherpte etc. gemeten en dat voldoet volledig aan de eisen.

Echter is het niet helemaal duidelijk wat de eisen zijn mbt. het gezichtsveld. Zijn vraag was dan ook op welke manier dit getest wordt tijdens de medische keuring, zo kan hij het op dezelfde manier kan testen. Zo kan ik met wat meer zekerheid de medische keuring in gaan.

Heeft iemand recentelijk zijn medische keuring doorstaan? En kan mij vertellen hoe ze je gezichtsveld hebben onderzocht?

Ik heb ook nog contact gehad met kombijdepoltie& werving, maar ook voor hen was de eis/test niet helemaal duidelijk.


Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes Lotte


Hey ik heb laatst de Medische keuring gehad.. ik moest me oog bedekken met een wit plaatje en dan letters lezen van een afstand en dan de andere oog.

en dat ook nog in het donker.
ik moest in een boek cijfers lezen.
vrouw ging voor me staan en zij ging met haar armen zwaaien ik moest haar blijven aankijken en moest ik opnoemen waar ze zwaaide.

dat was het wel zo'n beetje met de ogentest

succ6 met je Medische keuring


LotteW

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2020, 08:36:09
Ah dat is goed om te weten, thanks! 👏🏽


Nadiia

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2020, 08:38:42
Ah dat is goed om te weten, thanks! 👏🏽

Owja ook nog met je vingertopje je neus aanraken met beide handen😜


LotteW

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2020, 08:50:12
Haha gelukkig kunnen we dat ook nog🙃


Haak1982

  • Aspirant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
  • Eenheid Amsterdam
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2020, 15:33:43
Hoi allemaal,

Ik had een vraag mbt. de visus-eisen bij de Politie, aangezien ik binnenkort een medische keuring zal doorgaan.
Ik ben van de week langs geweest bij de opticien om mijn ogen te controleren. Nu heeft hij de scherpte etc. gemeten en dat voldoet volledig aan de eisen.

Echter is het niet helemaal duidelijk wat de eisen zijn mbt. het gezichtsveld. Zijn vraag was dan ook op welke manier dit getest wordt tijdens de medische keuring, zo kan hij het op dezelfde manier kan testen. Zo kan ik met wat meer zekerheid de medische keuring in gaan.

Heeft iemand recentelijk zijn medische keuring doorstaan? En kan mij vertellen hoe ze je gezichtsveld hebben onderzocht?

Ik heb ook nog contact gehad met kombijdepoltie& werving, maar ook voor hen was de eis/test niet helemaal duidelijk.


Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes Lotte


Ik hoefde alleen van een afstand op een bord letters te bekijken. Een kleurentest bv heb ik niet eens gehad (lijkt me toch wel handig als je signalementen moet doorgeven, maja).

Stelt allemaal niet veel voor.

Succes met de laatste loodjes!  


guest20700

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2020, 16:09:26

Ik hoefde alleen van een afstand op een bord letters te bekijken. Een kleurentest bv heb ik niet eens gehad (lijkt me toch wel handig als je signalementen moet doorgeven, maja).

Stelt allemaal niet veel voor.

Succes met de laatste loodjes!

Grappig ik moest wel in een boekje aangeven welke cijfers er in stond. Deze cijfers waren gekleurd, iemand die kleurenblind is kan dat niet zien. Verder vond ik het persoonlijk ook erg meevallen, een paar (simpele) testjes en je bent klaar. Ik was met een uur weer retour huis!

Als je gewoon 'gezond' bent dan is het een formaliteit. Vond persoonlijk het gesprek op het einde met de arts nog het leukste.

Succes met de laatste loodjes


LotteW

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2020, 19:20:14
Bedankt voor jullie reactie! Stelt me gerust, dat het dus wel mee valt :)