Vraagjes

Auteur Topic: Vraagjes  (gelezen 7277 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Donders

  • Gast
Gepost op: 7 december 2005, 17:59:43
Hallo,


Ik heb een aantal vragen, wellicht kunnen jullie mij aan de antwoorden helpen. Het gebruik van de zoekfunctie heeft mij zo snel niet geholpen.

Ik ga zeer binnenkort op sollicitatie voor de meditaxi;

- Iemand nog speciale tips voor dit gesprek?
- Wat zijn de uren dat auto wordt ingezet. Vroeger was het geloof ik alleen avond/nacht en weekend/feestdagen. Hoe is dat nu?
- Wat wordt er gemiddeld verdiend?
- wat is de verhouding spoed/ niet spoed?
- wat zijn de specifieke taken van de chauffeur?
- en wat doe je zoal als je niet aan het rijden bent?

Ongetwijfeld zullen hier vragen bij zitten die al vaker besproken zijn. Maar ik zou ze toch heel graag nog een keer horen

Vast bedankt!




Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2005, 23:02:45
Ik probeer een aantal vragen voor je te beantwoorden.
- speciale tip, blijf gewoon gezelf.
- de diensten zijn nog steeds avond/nacht en weekend en feestdagen.
- het loon valt nog steeds onder de taxi cao, hoewel wel we pas nog een kleine verhoging hebben gekregen, komen de onregelmatigheids toeslagen nog bij.
- verhouding spoed en niet spoed is heel wisselend, de ene dienst zijn het hele gewone zaken en de andere dienst maak je alleen maar aparte dingen mee.
- de taken die je hebt zijn heel divers. Je bent chauffeur maar ook assisteer je bij een hele hoop handelingen, teveel om hier neer te zetten.
- wanneer je niet rijdt, zit je gewoon te niksen, of de auto een beetje schoonmaken van binnen, beetje kletsen met die of gene, tv kijken, boekje lezen of wat leren voor een cursus. Soms wordt je hulp nog wel eens gevraagd voor iets.

Tip. kijk eens op de site van meditaxi, daar staat ook het één en ander. Of probeer eens een dienst mee te draaien om te zien hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Succes ermee.


Simon

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 december 2005, 23:11:02
Donders nog aan toe, wat een vragen  ;)

Speciale tips? Probeer vooral jezelf te zijn!
Huisartsenpost werkt op tijden dat "normale" mensen vrij zijn.
Het is een prachtige baan waarin je veel kunt leren als je bereid bent om voor een minimum loon te werken zonder toeslagen.
De verhouding spoed / niet spoed is van veel factoren afhankelijk. Gemiddeld 2 per maand, maar je kunt het wel eens "treffen" dat je er 3 achter elkaar krijgt.

wat zijn de specifieke taken van de chauffeur?
Dat is geheel afhankelijk van de situatie waar je in terecht komt en de arts waar je je dienst mee rijdt.
Hier zou ik een boek vol over kunnen schrijven.
0001 veilig vervoer voor de arts en jezelf............ Veiligheid ter plaatse. Denk daarbij aan de groter uitgevallen huisdieren die het meestal niet zo prettig vinden als je aan "de baas" komt.  ;)
0002........
0003........

1001 Assistentie bij reanimatie, bedienen van de AED

Als je niet aan het rijden bent kun je onderhoud plegen aan het voertuig, de spoedkoffers aan een inspectie onderwerpen, een praatje maken met de assistete(s) en/of de arts(en) (hangt af van de regels van HAP), een boek lezen of TV kijken, internetten en tijdens zeer lange rustige nachten kom je misschien aan een spelletje Tiviant toe. Op sommige posten mag je slapen.

Nogmaals, als je tevreden bent met een zeer matig salaris in verhouding tot het onregelmatige werk dat je doet en je bent geintresseerd in mensen en de medische wetenschap dat zit je gebeiteld.
Ik heb gedurende twee jaar een prachtige leerzame tijd gehad!

Suc6

Simon


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 december 2005, 23:17:15
Goed ik ben dan wel geen hap chaufeur meer nu maar heb 't toch bijna 2 jaar gedaan dus ik kan ook nog wel wat antwoorden geven.

Ik reed wel voor een plaatselijke HAP, die dus niet lid is van een groot bedrijf als medixtax ofzo.

- Iemand nog speciale tips voor dit gesprek?
Probeer zo veel mogelijk je zelf te zijn en probeer ook duidelijk uit te kunnen leggen waarom je dat werk wilt doen.

- Wat zijn de uren dat auto wordt ingezet. Vroeger was het geloof ik alleen avond/nacht en weekend/feestdagen. Hoe is dat nu?
Gewoon nog steeds avond/nacht en weekends + feestdagen.

- Wat wordt er gemiddeld verdiend?
Ik viel dan niet onder de taxi CAO en verdiende destijds (met 19-20 jaar) zo tussen de 9 en 11 euro per uur.

- wat is de verhouding spoed/ niet spoed?
Verschilt per dienst, maar ik denk dat wij toch wel op zo'n 85 % niet-spoed (niet met A1 urgentie) zaten.

- wat zijn de specifieke taken van de chauffeur?
Rijden en controleren van de wagen, contact met de post, ritformulieren, en assistentie van de arts met verschillende zaken. Te veel om op te noemen eigenlijk.
Ligt ook 'n beetje aan je eigen instelling en aan de arts. Ik was als verpleegkundig student altijd erg geinteresseerd in wat er allemaal gebeurde en daarom werd ik ook best veel in het proces betrokken.

- en wat doe je zoal als je niet aan het rijden bent?
Rondhangen op de post, soms de arts helpen met wat kleine zaakjes (hechtingen verwijderen enz), 'n beetje internetten, lezen, huiswerk, vanalles eigenlijk. Heb me eigenlijk nooit echt verveeld daar.


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 december 2005, 23:19:18

Nogmaals, als je tevreden bent met een zeer matig salaris in verhouding tot het onregelmatige werk dat je doet ...

Ligt er wel aan waar je werkt hoor, ik was op m'n 19e dik tevreden met 11 euro per uur  ;)


Simon

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 december 2005, 04:15:21
Ligt er wel aan waar je werkt hoor, ik was op m'n 19e dik tevreden met 11 euro per uur  ;)

Ik werkte wel voor een organisatie en moest het met 46 levensjaren doen met 8 eurie's per uur, inclusief toeslagen  :'(  :-X

Simon


Bart S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 december 2005, 17:10:08
Ligt er wel aan waar je werkt hoor, ik was op m'n 19e dik tevreden met 11 euro per uur  ;)

De vraagsteller heeft het over Meditaxi... die hanteren de taxi-CAO wat helaas gevolgen heeft voor je salaris... :-\
(voor mij destijds een reden om het niet te doen)

Verder ben ik het met al mijn voorgangers eens.... wees jezelf en bereid je goed voor op het sollicitatiegesprek. Er zijn bijvoorbeeld altijd wel wat standaard vragen (waarom nou jij, noem eens drie goede kanten en die slechte kanten van jezelf). En over het spoed/niet spoed rijden: het ligt er volgens mij ook een beetje aan voor welke post je solliciteerd. Er zijn nog steeds gebieden waar niet met spoed (dus met optische en geluidssignalen) gereden wordt!


Heel veel succes alvast!


Donders

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 11 december 2005, 16:28:30
Mensen!


allen bedankt voor de spontane reacties.

Ik zal zeker mezelf blijven tijdens het gesprek!

Er zijn dus wel regio's waar je met O&G signalen rijdt? Ik moet zeggen dat mij dit echt werkelijk een super uitdaging vind!
Ik hoop dan ook dat het af en toe eens voor gaat komen  ;D
Wat betreft de werkzaamheden lijkt het medisch assiteren mij echt heel erg leuk maar ik begrijp ook wel dat dit per arts verschillend zal zijn......


Ik hou jullie wel op de hoogte!


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 11 december 2005, 16:33:15
Er zijn volgens mij meer HAP's die wel met OGS rijden als HAP's die dat niet doen  ;)

Overigens is het niet altijd even leuk om met OGS te mogen rijden, een van mijn eerste A1 ritten bij de hap betrof een reanimatie, en 't adres bevond zich zo'n 22 km verderop en het was nog spitsuur ook.

En als je dan met je toeters en bellen maar nauwelijks door dat verkeer heen komt raak je best gefrustereerd want ookal is 't rijden met OGS meestal wel leuk, in je achterhoofd weet je wel dat als jij niet op tijd komt dat die patient dood gaat, en zeker als je dan ook nog 's ver moet rijden door de spits is het opeens niet zo leuk meer....

Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor  ;)

Veel succes met je sollicitatie in iedergeval!


Donders

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 december 2005, 15:43:40
Dat kan ik me goed voorstellen, dat dat stress op leverd. Toch kan ik niet wachten op mijn eerst rit met ogs :D