AED ligt op vochtige ondergrond of op staal

Auteur Topic: AED ligt op vochtige ondergrond of op staal  (gelezen 14673 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

martin vermeer

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 december 2005, 15:58:45
::) ;D ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #21 Gepost op: 14 december 2005, 23:31:16
Waarom zou je niet gewoon de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen ?

Peter, ik neem aan dat dit een reactie op mijn bijdrage is.

Het antwoord daarop is dat de de meeste gebruiksaanwijzingen uitgebreide disclaimers zijn geworden.

Als ik de gebruiksaanwijzing van mijn auto nauwgezet naleef, met ik 's morgens een half uur eerder opstaan om alle dagelijkse controles uit te voeren.

De verloop datum van de meeste produkten is gebaseerd op de meest beroerde bewaaromstandigheden.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 15 december 2005, 10:03:26
Bovendien worden AED's ook in Amerika verkocht, waar je de fabrikant van een magnetron kunt 'sue-en' als er niet in de handleiding staat dat je je hamster er niet in moet stoppen als je denkt dat het beestje het koud heeft. AED's zijn redelijk ongevaarlijk en 'idiot-proof', maar je kunt maar beter zeker weten als fabrikant dat je die claim van enkele honderden miljoenen kunt afwenden.
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #23 Gepost op: 15 december 2005, 17:08:44
Nu, ben ik geen electrotechnicus, normaal gaat een stroom van + naar - pool.. Maar volgens de techneuten, hoeft de andere electroden niet altijd de - pool te zijn, Als er een andere betere geleidende ondergrond is, kan de stroom ook naar een andere - pool gaan.  Als de stroom naar een onbedoelde - pool gaat, noemen ze dat lekstromen..
Kan iemand me uitleggen, waarom dat niet kan bij een AED ?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 15 december 2005, 22:59:53
Stroom loopt UITSLUITEND als er een gesloten stroomkring is. Als je stroom uit een stopcontact neemt, en je pakt de +-pool vast, loopt de stroom door jouw lichaam, via de aarde (!) naar de electriciteitscentrale terug. Daardoor komt er een -dodelijke- spanning op je lichaam te staan. Een AED zul je nooit via de grond 'kortsluiten', de snelste en enige weg is via het hart.
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #25 Gepost op: 16 december 2005, 00:03:27
Stroom loopt UITSLUITEND als er een gesloten stroomkring is. Als je stroom uit een stopcontact neemt, en je pakt de +-pool vast, loopt de stroom door jouw lichaam, via de aarde (!) naar de electriciteitscentrale terug. Daardoor komt er een -dodelijke- spanning op je lichaam te staan. Een AED zul je nooit via de grond 'kortsluiten', de snelste en enige weg is via het hart.

Waarom kunnen mensen dan wel een schok krijgen van een auto Accu, zonder de min pool aan te raken.. ??


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #26 Gepost op: 16 december 2005, 09:14:59
Hangt er van af. Als de min-pool nog aangesloten is, is het niet ondenkbaar dat je via het chassis een gesloten stroomkring maakt. Maar zet een losse accu op de grond, en je zult toch echt de beide polen moeten vastpakken.
Arts  www.alphalog.nl


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #27 Gepost op: 16 december 2005, 10:49:21
;D ooit gehoord van lekstroomen ?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 16 december 2005, 10:52:22
Jah, maar na de uitleg van Delta, snap ik er niets meer van.. dus misschien kan hij dat verschijnsel dan nog eens uitleggen..


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 16 december 2005, 22:23:16
Wat snap je niet, de accu? Er moet een gesloten stroomkring zijn, en als je de + en de - pool vasthoudt, is die er, via je lichaam. Pak je 1 pool vast, kan er alleen een gesloten stroomkring optreden als er via -bijvoorbeeld- het chassis (tegen de auto aanleunen). Zo is mij het iig uitgelegd in de garage ;)
Arts  www.alphalog.nl