Bootbemanning met Ademlucht..

Auteur Topic: Bootbemanning met Ademlucht..  (gelezen 15671 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #60 Gepost op: 15 december 2005, 12:31:50
Je mag wel van die mooie drijvende oliekeringen lenen die de olie opslurpen en (een beetje) de olie tegenhouden.

Henk

 

Daarvan heeft ie al eens 60m. achter een 5PK-bootje gehad... en ik vroeg me maar af waar ie nou bleef...  ;D


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #61 Gepost op: 15 december 2005, 15:52:24
Nou de brandweer mensen mogen best mee-liften met Res maar afzetten op een brandend schip zal afhangen van de situatie ter plaatse.
Anders zou ik de bemanning van voornoemd vaartuig adviseren om het schip te verlaten.
Als men dat niet doet wordt het een kwestie van tijd, als het heet genoeg wordt gaan ze vanzelf van boord.
Het brandende wrak is wat mij betrefd geheel onbelangrijk.
de hele discusie aangaande adem-lucht is weer een leuke voor de prut-slootjes in het binnenland, op open zee en op het ijsselmeer is het voledig theoretische discussie.

Res ( die de laatste keer een boot heeft zien branden waar het heet genoeg was geworden, en waar de bemanning dus al vrijwillig af gegeaan was, de boot is gezonken en licht nog steeds op de bodem, de bemanning is na wat zoek werk gezond en wel opgepikt)  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


CLB 018

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #62 Gepost op: 16 december 2005, 15:12:59
Het blijft een mooie discussie.
Ik ben van mening dat je het per geval moet bekijken wat de noodzaak is. (geldt eigenlijk voor alles)

In dit geval was het terrecht dat de schipper ademluch omhad. Daar hij zich in een zone begaf die zonder dit middel beter gemeden kon worden.
Of de Schipper hiervoor was opgeleid is mij onduidelijk, gezien de berichten. Overigens grappig dat geen één persoon dit zich heeft afgevraagd. Men ziet een redned-pak met ademlucht en die combi mag/kan blijkbaar niet samen.
Gezien de site waar de foto's vandaan komen, heeft de brigade Culemborg aardige contacten met de brandweer....
En al was de schipper geen brandweerman..... Wat dan nog? Blijkbaar vond de OVD/Bevelvoerder op dat moment het een goed idee. Verder heb ik geen vervelende berichten gehoord over verstikking..of onkundig handelen.. dus waar maken we ons al 7 pagina's druk over?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #63 Gepost op: 16 december 2005, 16:35:12
Vuurwerk ging ook jaren goed maar daar mogen we het wel over hebben naar enschede dus dat vindt ik geen excuus het is goed gegaan. Olieschermen zijn leuk maar als je boot zinkt komt de olie ook naar boven, verder als je wat dieper uit de boot je water wegpompt dan pomp je de olie er niet gelijk uit, een lekgeslagen schip pompje ook leeg.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 16 december 2005, 20:29:03
Het is een verschil of iets bluswater is, of water dat binnen gedrongen is.

(volgens de genoemde partijen.)

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #65 Gepost op: 16 december 2005, 20:34:47
Het is een verschil of iets bluswater is, of water dat binnen gedrongen is.

(volgens de genoemde partijen.)

Henk

Het is mij wel duidelijk geworden, dat er veel brandweer mensen denken, dat het water ongeveer de zelfde inzetprocedures kan uitvoeren als op het land.. Er zijn gelukkig ook brandweer mensen die wel terzake deskundig zijn en zich echt verdiepen in incidentmanagement op het water..
Het zou ook prettig zijn als de watertak zich een beetje zou verdiepen in het brandweer vak.. niet om het over te nemen, maar juist om elkaar aan te vullen..


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #66 Gepost op: 17 december 2005, 00:02:08
Het is mij wel duidelijk geworden, dat er veel brandweer mensen denken, dat het water ongeveer de zelfde inzetprocedures kan uitvoeren als op het land.. Er zijn gelukkig ook brandweer mensen die wel terzake deskundig zijn en zich echt verdiepen in incidentmanagement op het water..
Het zou ook prettig zijn als de watertak zich een beetje zou verdiepen in het brandweer vak.. niet om het over te nemen, maar juist om elkaar aan te vullen..

Daaron vind ik het zo jammer dat de conferentie Zwemmende zwaailichten niet doorging....Het had een eerste aanzet kunnen zijn.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #67 Gepost op: 17 december 2005, 00:03:39
Maar ook zonder die conferentie zijn er brandweerkorpsen die de meerwaarde van een reddingsbrigade inzien en die begrijpen dat ze het varen aan een reddingsbrigade moeten overlaten.


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #68 Gepost op: 17 december 2005, 20:32:59
Gisteren Redders gezien??, een beste fik aan boord van de Sloman Traveller, Arie Visser zet mensen over, ik heb niemand gezien met Ademlucht.
Zo zie je maar weer ademlucht is leuk voor in de gracht.
gewoon beneden winds blijven en niet te veel neuzelen.

Res ( die van praktische oplossingen houd en niet van oeverloze discussies)  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #69 Gepost op: 17 december 2005, 21:25:25
gewoon beneden winds blijven en niet te veel neuzelen.

Res ( die van praktische oplossingen houd en niet van oeverloze discussies)  8)

Ik blijf liever bovenwinds  8)

peter (die van een schone neus houdt)  ;D