Goede info Karim, ik wist niet dat je voor een F350 rijbewijs C nodig hebt.
Trouwens..... Londen, je toekomstige werkplek, heeft bijna altijd met Bestelwagen chassis Ambulances gereden, en dat terwijl er in Londen ook veel nauwe straten te vinden zijn.
Ik ben al vaak in de UK op vakantie geweest en heb nog nooit een laag model ambulance gezien.
Klopt, en je zal ook geen laag model ambulance vinden (bij de overheid diensten tenminste).
90% van de diensten rijdt rond met sprinter containers, en dan zie je nog 'n paar iveco's en renaults rijden her en dan.
Op
mijn weblog kom je 'n aantal foto's van Engelse ambu's tegen
En het klopt dat London ook veel smalle straatjes heeft, en daar kom je inderdaad niet altijd even gemakkelijk door met die containerbakken, dat heb ik tijdens mijn stage ook wel gemerkt, op 1 plek hebben we zelf 4,5 minuut stil gestaan in het verkeer (met OGS aan) omdat we er gewoon niet doorkwamen.
Maar in London rijden wel heel veel rapid response vehicles rond (auto's en motors) dus als de ambulance dan door de drukte in de smalle straatjes niet op tijd terplaatse kan zijn is zo'n RRV dat wel, en da's het grote verschil met Nederland, hier heb je geen (op 'n paar uitzonderingen na) RRV's en dan is het dus knap vervelend als de ambu ergens vast komt te zitten