Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 863711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arnoud

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 19 september 2006, 00:04:01
Wietmarscher heeft zelf deze balken ( voorop ) ontwikkeld, en het is zeker waar dat je veel beter wordt gezien als met het oude ( draai ) licht !!

Ook wordt het licht 's nachts automatisch gedimdt zodat andere weggebruikers geen "last' van het blauw blauw hebben....

Binnenkort komt de nieuwste sprinter bij Wietmascher van de band rollen, ik ben benieuwd naar dit type, maar die zullen ook zeker in Arnhem gaan rijden !!1


Gast

  • Gast
Reactie #151 Gepost op: 19 september 2006, 00:15:22
Wietmarscher?
Volgens mij is dit niets anders dan de Strobe LoMax van Premier Hazard voorop ( http://www.premierhazard.co.uk/lomax.html )
en de Code3 LedX2100 ( http://www.code3pse.com/productdtl.asp?grp=cd3&familyid=1&id=165 ) / Premier Hazard TrafficMax ( http://www.premierhazard.co.uk/product_trafficmax.htm ) achterop.


Arnoud

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 19 september 2006, 00:59:28
Beste Chevy.....,

Ik heb net nog ff gekeken maar het is echt een Wietmarscher bak wat op die auto´s voorop zit !!

Achterop zit inderdaad een CODE 3 dacht ik ?

Ik zal zo nog ff bij ons in de schuur kijken......


Gast

  • Gast
Reactie #153 Gepost op: 19 september 2006, 04:09:16
Het kan best zijn dat ze hun eigen stickertje erop geplakt hebben hoor :D Er zijn wel meer tussenhandelaren of sub-verkopers die hun eigen plakkertje over het Marelko stickertje doen :P Het model LIJKT in ieder geval aan de buitenkant een LoMax, maar ik kan het mis hebben!

Ik zou wel graag, als zwaailichtverzamelaar en geďnteresseerde, close-ups ervan willen zien hoor! Het is redelijk uniek in Nederland dat er zowiezo auto's rondrijden met "clear" lenzen i.p.v. blauwe.
Eén van de redenen waarom bijv. de nieuwe LFL-Liberty Led-balken op 's lands rijdende hermandad tóch blauwe lenzen op het frame heeft zitten, terwijl er blauwe LED-modules in de balk zitten, is omdat er beredeneerd werd dat door middel van een "blauw zwaailicht" de auto sneller herkend zou kunnen worden alszijnde een politie-auto. Die blauwe lenzen zijn eigenlijk overbodig, maar zitten er voor de vermeende betere herkenbaarheid wél op.
Zo zijn dít bij mijn weten de eerste ambu's waarop clear lensen zitten! Want heeft de LedX achterop wél blauwe bovenlenzen??

Dank voor eventuele close-ups alvast :)


Arnoud

  • Gast
Reactie #154 Gepost op: 19 september 2006, 05:01:26
Ik heb ook ff een paar plaatjes opgezocht.....



[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Gast

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 19 september 2006, 05:15:03
Dank je wel !
Ik heb gezocht op Wietmarscher maar kennelijk ligt hun website er momenteel uit. Waar heb je deze plaatjes gevonden als ik vragen mag?
Erg duidelijk te zien wat voor LED-techniek er is toegepast in deze balken!


Arnoud

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 19 september 2006, 05:25:18
Ik had de plaatjes nog in mijn archiefje staan, ze komen inderdaad van de site, die nu niet bereikbaar is ( misschien 's nachts wel offline ?! )

De laatste is van een Enschedese ambulance, maar dat zal je wel gezien hebben...



[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Gast

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 19 september 2006, 05:38:24
Ja inderdaad:)
Een balk met een Wandel&Golterman stickertje erop, toen zij nog het Code3 dealerschap hadden, inmiddels ook al een hele tijd in handen van Marelko Benelux.
Inmiddels is de Chineze kopďeermarkt op het zwaailichtenfront dusdanig goed bezig dat de LED's die ze produceren (in tegenstelling tot de halogeen zwaailicht en strobe kopietjes) van dezelfde kwaliteit zijn zoals de topmerken (zoals Whelen en Code3) ze gebruiken. Op Marktplaats kun je bijvoorbeeld een oranje kopie van zo'n Code3 LedX2100 vinden, zelfde kwaliteit en model, ander stickertje!  :D :D
Het lichtere blauw wat de LED's produceren blijft even wennen vind ik maar het is zeker opvallend!

Zelfs ik ben al overgestapt op LED ipv strobe in mijn auto  ;)

Maar, on-topic, tijd om weer eens die kant op te gaan met het foto-toestel  :)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #158 Gepost op: 25 september 2006, 18:09:19
Nog twee foto's van de lichtbalken

voor



en achter

Geloof niet alles wat je denkt.


Gast

  • Gast
Reactie #159 Gepost op: 6 oktober 2006, 01:53:07
MOOIE setup :D