Connexxion heeft WAS ambulance's, dit is een Visser product ....
Wat je echter wél ziet is dat Mercedes de grootste speler op de markt is en dat de voertuigen blijkbaar beter zijn als alle varianten van Volkswagen en Chevrolet.
Als je op de site van Mercedes en Volkswagen NL kijkt dan zie je dan mercedes het gewoon beter voor elkaar heeft. Bij het merk met de ster kan je brandweer voertuigen, ambulances taxi's, gepanserde voertuige, enz. enz. bestellen. Bij mercedes kan een ambulance voertuig van a klasse tot sprinter besteld worden, terwijl er bij volkswagen maar 2 foto's van een T5 ambulance staan, wat ook nog eens een oneerlijke vergelijking is met de sprinter. Maarjah de Crafter is niet te leveren met automaat, tenminste de grootste motor variant niet, en dus ongeschikt voor de NL ambulance markt.
En de T5 word nog eens landelijk uitgekotst omdat deze te luidruchtig is, te krap zou zijn, ondergemotoriseerd...enz. van een belgische medewerker van een prive ambudienst kreeg ik ook te horen dat de onderdelen voor VW erg prijzig zijn.
Mercedes heeft het altijd beter voor elkaar gehad, ook als je bedenkt dat ze een lang chassis leveren op basis van de e klasse, een chassis dat overigens voorheen bij iedere mercedes dealer te bestellen was. Ik heb geen idee of dat laatst nu nog zo is omdat Binz kennelijk nog maar beperkt chassis uitleverd.
(vreemd...bedenk ik me nu. Binz voert geen ster meer na de aanpassing terwijl ze dat voorheen wel mochten van Mercedes, zouden ze nu niet meer in opdracht van mercedes verlengen en zijn daardoor de problemen met uitleveren ontstaan... maarjah dat hoort meer thuis in een ander topic en is een beetje speculaas
)