Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 862024 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1570 Gepost op: 23 november 2011, 16:51:28
Ja dat klopt helemaal! Ik vind het eigenlijk wat mooier, als je bijvoorbeeld die Tigis van Haarlem bekijkt, dan ziet de achterkant er wat leeg/kaal uit. Bij deze Tigis ziet er allemaal wat voller uit, de striping is wat groter, net als de ramen. Dus minder kaal zeg maar.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1571 Gepost op: 23 november 2011, 20:35:58
Ja dat klopt helemaal! Ik vind het eigenlijk wat mooier, als je bijvoorbeeld die Tigis van Haarlem bekijkt, dan ziet de achterkant er wat leeg/kaal uit. Bij deze Tigis ziet er allemaal wat voller uit, de striping is wat groter, net als de ramen. Dus minder kaal zeg maar.
Ook een ander flitspatroon, in mijn ogen is deze opvallender. De andere hebben "oplopende LEDs en dan alles flits". Deze heeft een soort om en om patroon. Ook de "streetsweeper" (middelste) gaat niet gelijk met de hoeken.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1572 Gepost op: 24 november 2011, 10:01:35
De eerste Tigis heeft inderdaad oplopende verlichting voorop en aan de zijkant:

A1 AMBULANCE 12-144 vertrekt met SPOED vanaf UMC Utrecht (UPLOAD 1300)



Ik vind die oplopende verlichting toch wel mooier.   ;)
Brandweer Papendrecht


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #1573 Gepost op: 24 november 2011, 18:31:41


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1574 Gepost op: 24 november 2011, 19:42:54
(Nieuwe) ambulance 10-102

Finally.

Wat een fletse kleuren, volgens mij is de camera-instelling niet optimaal.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


keiharddegekste

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #1575 Gepost op: 25 november 2011, 01:51:57
Hebben de RAV NHN nu gezamelijk wagenpark aanschaf? Volgt de VR dan COnnexxion door gezamelijk in te kopen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1576 Gepost op: 25 november 2011, 02:07:29
Hebben de RAV NHN nu gezamelijk wagenpark aanschaf? Volgt de VR dan COnnexxion door gezamelijk in te kopen?

Connexxion heeft WAS ambulance's, dit is een Visser product ....
Wat je echter wél ziet is dat Mercedes de grootste speler op de markt is en dat de voertuigen blijkbaar beter zijn als alle varianten van Volkswagen en Chevrolet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #1577 Gepost op: 25 november 2011, 07:54:37
Klopt, VR NHN gaat sowieso meer aanschaffen van dit type, de volgende wordt de vervanger van de 10-103.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #1578 Gepost op: 25 november 2011, 10:27:47


Soort voertuig: Ambulance
Merk voertuig: Mercedes Benz 319CDi Sprinter
Roepnummer: 10-102
Dienst: Veiligheidsregio Noord-Holland Noord
Kenteken: 73-SPJ-9
Bijzonderheden:


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1579 Gepost op: 25 november 2011, 13:26:34
Connexxion heeft WAS ambulance's, dit is een Visser product ....
Wat je echter wél ziet is dat Mercedes de grootste speler op de markt is en dat de voertuigen blijkbaar beter zijn als alle varianten van Volkswagen en Chevrolet.
Als je op de site van Mercedes en Volkswagen NL kijkt dan zie je dan mercedes het gewoon beter voor elkaar heeft. Bij het merk met de ster kan je brandweer voertuigen, ambulances taxi's, gepanserde voertuige, enz. enz.  bestellen. Bij mercedes kan een ambulance voertuig van a klasse tot sprinter besteld worden, terwijl er bij volkswagen maar 2 foto's van een T5 ambulance staan, wat ook nog eens een oneerlijke vergelijking is met de sprinter. Maarjah de Crafter is niet te leveren met automaat, tenminste de grootste motor variant niet, en dus ongeschikt voor de NL ambulance markt.
En de T5 word nog eens landelijk uitgekotst omdat deze te luidruchtig is, te krap zou zijn, ondergemotoriseerd...enz. van een belgische medewerker van een prive ambudienst kreeg ik ook te horen dat de onderdelen voor VW erg prijzig zijn.
Mercedes heeft het altijd beter voor elkaar gehad, ook als je bedenkt dat ze een lang chassis leveren op basis van de e klasse, een chassis dat overigens voorheen bij iedere mercedes dealer te bestellen was. Ik heb geen idee of dat laatst nu nog zo is omdat Binz kennelijk nog maar beperkt chassis uitleverd.
(vreemd...bedenk ik me nu. Binz voert geen ster meer na de aanpassing terwijl ze dat voorheen wel mochten van Mercedes, zouden ze nu niet meer in opdracht van mercedes verlengen en zijn daardoor de problemen met uitleveren ontstaan... maarjah dat hoort meer thuis in een ander topic  en is een beetje speculaas ;) )