Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 858880 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #90 Gepost op: 5 april 2006, 13:06:24
Dat heeft een (goede) reden..... wat mij betreft was ie ook ff overgespoten ;)

Wat is die reden dan, of mag je dat niet vertellen?
Ik heb gehoord/gelezen dat de T5 waar de VZA nu mee rijdt een tijdelijke "demo" is om te kijken hoe die bevalt over een langere periode.
Heb tegelijk ook gelezen dat er niet meer T5jes  gaan komen voor de VZA en dat ze bij de Chevrolet van de Vries blijven.

Marco

Ps: Heb ik gelezen in Ambulance info.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #91 Gepost op: 5 april 2006, 19:13:14
Arnhem kocht zijn eerste Binz wagens in 1964, deze deden dienst tot 1973.
Als Ernummer heb ik die verandering van de lage Bonna en Binz ambulances heel bewust meegemaakt.
Er hebben dus meer dan 42! jaar lang lage Mercedessen in Arnhem rondgereden.
En toch komt aan alles een eind, maar ach, beter een Sprinter dan dat lelijke type 4.
En het merk Mercedes blijft toch gehandhaafd. ;)

Als het aan Arnhem had gelegen waren de lage mercedessen wel gebleven denk ik, maarja de regio is nu een stuk groter geworden.

Wat is die reden dan, of mag je dat niet vertellen?
Ik heb gehoord/gelezen dat de T5 waar de VZA nu mee rijdt een tijdelijke "demo" is om te kijken hoe die bevalt over een langere periode.
Heb tegelijk ook gelezen dat er niet meer T5jes  gaan komen voor de VZA en dat ze bij de Chevrolet van de Vries blijven.

Marco

Ps: Heb ik gelezen in Ambulance info.

Geloof dat dat aardig klopt! heb ook zoiets gehoord
Nurse powerrrrr


Bart S

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 5 april 2006, 19:29:14
Wat is die reden dan, of mag je dat niet vertellen?

Nee, zo geheim zal dat toch niet zijn ;)

Wat je zegt klopt. De VW's zijn inderdaad geen eigendom van VZA, dus zijn en blijven ze in de originele kleuren van hun eigenaar, Visser.

Groetjes,

Bart


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #93 Gepost op: 14 april 2006, 16:10:43
Dit vind ik even heel vaag: wagen 13 (op de foto links voor) heeft opeens rood/blauwe stripping gekregen op de deuren. Het voertuig rijd al sinds 1998 zo in deze huisstijl en nu opeens rood/blauwe stepen op de deur, voertuig is niet eens overgespoten dus ook nog de verkeerde kleur geel, en dat terwijl ze net alle voertuigen aan het vervangen zijn. Raar zeg ::)



jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #94 Gepost op: 14 april 2006, 16:22:01
Hoe bedoel je precies, met sovam striping?
Was dit trouwens een witte?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #95 Gepost op: 14 april 2006, 16:28:16
Hoe bedoel je precies, met sovam striping?
Was dit trouwens een witte?

Nee hij was geel, zie foto ;) Hij heeft idd sovam stripping maar wel zijn orgineele kleur geel gehouden, de verkeerde dus, alleen de deuren en achterkant zijn van rood/blauwe strepen voorzien, voor de rest is het voertuig dus het zelfde, en daarkomt ook nog bij dat ze alle voertuigen aan het vervangen zijn, dat alles bij elkaar vind ik het heel erg vaag dat deze nu ZO OPEENS vlak voordat hij vervangen gaat worden rood/blauwe strepen krijgt.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #96 Gepost op: 14 april 2006, 16:36:02
Het is inderdaad vreemd ja, maar mischien blijft deze langer in dienst voor secundaire taken? ???
Als Ambulanceverzamelaar valt het mij op dat, net als in de jaren 60, de dure, luxe, lage ambulances allmaal plaats gaan maken voor
Bestelwagen-ambu`s.
Zelfs Volkswagen busjes worden weer populair, net als in de jaren 60....... :-\


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #97 Gepost op: 14 april 2006, 16:54:58
Het is inderdaad vreemd ja, maar mischien blijft deze langer in dienst voor secundaire taken? ???
Als Ambulanceverzamelaar valt het mij op dat, net als in de jaren 60, de dure, luxe, lage ambulances allmaal plaats gaan maken voor
Bestelwagen-ambu`s.
Zelfs Volkswagen busjes worden weer populair, net als in de jaren 60....... :-\

Nee deze gaat ook vervangen worden. Ik vermoed iets anders. Ik ken niet het heele verhaal maar diensten krijgen tot subsidie als ze voertuigen voorzien van sovam? Nu zijn er de laatste 2 maanden 2 voertuigen geheel uitgebrand en 1 verongelukt. Alle 3 hadden ze sovam stripping, mischien dat ze daarom nu snel wat oude voertuigen van sovam voorzien om toch de subsidie binnen te halen die was afgesproken, ik weet het niet zeker hoor maar dit lijkt me het enigste wat zou kunnen, anders snap ik er echt niks van.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #98 Gepost op: 14 april 2006, 17:39:13
Mischien zijn het wel portieren uit een andere auto ::)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #99 Gepost op: 15 april 2006, 17:22:12
Mischien zijn het wel portieren uit een andere auto ::)

Portieren & achterklep ::) Hmmm, nee lijkt me niet. Ik zal als ik hem tegenkom even snel een foto maken.