Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 856481 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Gepost op: 8 december 2005, 16:30:49
Update per 08-05-10:

Hier kunt u uw foto's plaatsen van Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances.

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren (niet verplicht).

[b]Dienst:[/b]
[b]Standplaats:[/b]
[b]Roepnummer:[/b]
[b]Soort voertuig:[/b]
[b]Merk & type:[/b]
[b]Bijzonderheden:[/b]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels



Roepnummers: 101 t/m 199




Zag vanocht in de garage van de GG&GD Arnhem 2 nieuwe Sprinters staan met witte-ledbalken op het dak. Dat zou dus betekenen dat Arnhem over is gegaan op de Mercedes-Benz Sprinter. Zo lang ik me al kan heugen rijd Arnhen met de Bonna van Miessen. Met de komst van de nieuwe Sprinters komt ook een eind aan het witte tijdperk Ambulances in Arnhem, daarvan reden er namelijk nog 6 van rond in het Arnhemse.




Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1 Gepost op: 8 december 2005, 18:41:01
Hoi,

Klopt, Arnhem gaat over op sprinters, heel gelderland midden zelfs, dat betekend dat ook de chevy's van cluster west (ede/barneveld) verdwijnen.
Er wordt begonnen in Arnhem met de vervanging.

(Tis trouwens hulpverleningsdienst gelderland midden, geen GG&GD meer)

Ik weet alleen nog niet wie de opbouwer is..

Groetjes!!!
Nurse powerrrrr


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #2 Gepost op: 8 december 2005, 19:51:00
en daarom reden ze nog in wit, gewoon omdat de voertuigen zo oud waren. volgens mij komen de sprinters van wietmarscher


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #3 Gepost op: 8 december 2005, 19:57:36
Klopt, maar het waren er de laatste tijd al geen 6 meer hoor!! de andere zijn gewoon geel. sommige met sovam striping en nog een paar in andere stripings dit komt mede doordat er een aantal posten toen samen zijn gevoegd
Nurse powerrrrr


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #4 Gepost op: 8 december 2005, 20:46:42
zullen dan de zelfden worden als in twente  ???


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #5 Gepost op: 8 december 2005, 23:17:48
dat weet ik niet. ik was er een tijdje pas een keer en toen hingen er hele tekeningen aan de muur hoe ze gingen worden en het lijkt mij dat je dat niet doet bij een "standaard" uitvoering


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #6 Gepost op: 9 december 2005, 00:20:52
Die moet ik dus keer even op de foto zetten voor 112alarm.com :P zal eens lief vragen daar of ik ze op de foto mag zetten als ik in de buurt ben en ze staan dr.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #7 Gepost op: 15 december 2005, 00:23:37
De Arnhemse Sprinters hebben ook een afwijkende drie-toon sirene.
Het klinkt als een elektronische uitvoering van de jaren 70 drukhoorn sirene.
Overigens heeft Arnhem in het verleden wel vaker met grote Ambulances gereden.
In 1980 werd een Chevrolet aangeschaft, deze heeft maar een jaar spoedritten gereden.
Het werd later een commandovoertuig.
Ook rond 1990 heeft Arnhem een proef gedaan met een grote GMC met container opbouw, deze voldeed niet en werd vervangen
voor de bekende kleine Mercedes.


Arnoud

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 15 december 2005, 09:17:50
Als ze van Wietmarscher zijn dan hebben ze veel weg van deze Sprinters............

[verwijderd door de beheerder]


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #9 Gepost op: 15 december 2005, 13:27:10
De Arnhemse Sprinters hebben ook een afwijkende drie-toon sirene.
Het klinkt als een elektronische uitvoering van de jaren 70 drukhoorn sirene.
Overigens heeft Arnhem in het verleden wel vaker met grote Ambulances gereden.
In 1980 werd een Chevrolet aangeschaft, deze heeft maar een jaar spoedritten gereden.
Het werd later een commandovoertuig.
Ook rond 1990 heeft Arnhem een proef gedaan met een grote GMC met container opbouw, deze voldeed niet en werd vervangen
voor de bekende kleine Mercedes.

Begin jaren 90 hebben er in Arnhem 3 chevrolets gereden (zie foto) en hadden de nummers 01 t/m 03. Omdat deze niet voldeden zijn deze vervangen door Bonna's van Miessen. De instroom van nieuwe Sprinters is in volle gang; ik heb er al 6 gezien, ik geloof dat ze idd van Wietmarscher zijn, ze hebben trouwens op zij een een extra raampje (aan de schuifdeur kant) en ze hebben de speaker in de bumper gemonteerd.