Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 858894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #110 Gepost op: 22 april 2006, 17:07:28
foutje he maar ze zijn zo lekker goedkoop die neckerman sprinters......


Karim

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 22 april 2006, 17:38:06
Nijmegen heeft al jaren de beste Ambulances van Nederland, N.L de Ford Meduvan F350, maar ja, die is te duur he?

 >:(

En daar heb je weer 't C-rijbewijs voor nodig. En dat heeft lang niet iedereen.

Tegenwoordig zie je bijna wel standaard staan in de vacatures maar zeker 't gros van de oude garde heeft enkel 't BE rijbewijs.

Overigens is die grote Ford natuurlijk ook niet overal wenselijk, zie je dat ding al door de kleine binnenstraatjes van Utrecht ofzo rijden ?


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #112 Gepost op: 22 april 2006, 17:51:28
Goede info Karim, ik wist niet dat je voor een F350 rijbewijs C nodig hebt.
Trouwens.....  Londen, je toekomstige werkplek,  heeft bijna altijd met Bestelwagen chassis Ambulances gereden, en dat terwijl er in Londen ook veel nauwe straten te vinden zijn.
Ik ben al vaak in de UK op vakantie geweest en heb nog nooit een laag model ambulance gezien.

  :)


Bart S

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 22 april 2006, 17:55:01
Goede info Karim, ik wist niet dat je voor een F350 rijbewijs C nodig hebt.
Trouwens.....  Londen, je toekomstige werkplek,  heeft bijna altijd met Bestelwagen chassis Ambulances gereden, en dat terwijl er in Londen ook veel nauwe straten te vinden zijn.
Ik ben al vaak in de UK op vakantie geweest en heb nog nooit een laag model ambulance gezien.

  :)

Een ambulance op een Ford E-350 chassis gaat al gauw over de 4000 Kg heen, dus dan ontkom je niet aan het C-rijbewijs. En ik zeg altijd maar zo: als er een tankautospuit van de brandweer doorheen kan, kan je er met een E350 of ander container chassis ook wel doorheen ;)


Karim

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 22 april 2006, 18:47:53
Goede info Karim, ik wist niet dat je voor een F350 rijbewijs C nodig hebt.
Trouwens.....  Londen, je toekomstige werkplek,  heeft bijna altijd met Bestelwagen chassis Ambulances gereden, en dat terwijl er in Londen ook veel nauwe straten te vinden zijn.
Ik ben al vaak in de UK op vakantie geweest en heb nog nooit een laag model ambulance gezien.

  :)

Klopt, en je zal ook geen laag model ambulance vinden (bij de overheid diensten tenminste).

90% van de diensten rijdt rond met sprinter containers, en dan zie je nog 'n paar iveco's en renaults rijden her en dan.
Op mijn weblog kom je 'n aantal foto's van Engelse ambu's tegen  ;)

En het klopt dat London ook veel smalle straatjes heeft, en daar kom je inderdaad niet altijd even gemakkelijk door met die containerbakken, dat heb ik tijdens mijn stage ook wel gemerkt, op 1 plek hebben we zelf 4,5 minuut stil gestaan in het verkeer (met OGS aan) omdat we er gewoon niet doorkwamen.

Maar in London rijden wel heel veel rapid response vehicles rond (auto's en motors) dus als de ambulance dan door de drukte in de smalle straatjes niet op tijd terplaatse kan zijn is zo'n RRV dat wel, en da's het grote verschil met Nederland, hier heb je geen (op 'n paar uitzonderingen na) RRV's en dan is het dus knap vervelend als de ambu ergens vast komt te zitten  ;)


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #115 Gepost op: 22 april 2006, 20:06:48

Nijmegen heeft al jaren de beste Ambulances van Nederland, N.L de Ford Meduvan F350, maar ja, die is te duur he?

 >:(

Daarbij zijn het ook de lelijkste ambulances......  :P


Karim

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 22 april 2006, 23:13:02
laag model ambulance engeland :

..foto's...


Klopt, en je zal ook geen laag model ambulance vinden (bij de overheid diensten tenminste).


Er zijn inderdaad enkele privediensten (die dus enkel B-vervoer en evenementen doen) die met 'n laag model ambulance rondrijden maar die zijn heel zeldzaam.

Bij de overheidsdiensten zal je ze niet tegenkomen omdat dat vanwege de geringe werkruimte gewoon niet toegestaan is.

Ook mogen die wagens sinds kort niet meer gebruik maken van de Battenburg striping (die groen met gele vlakken). Overige NHS tekens, zoals het NHS logo en de crown star (die op die 2e foto op die NEAS ambulance te zien is, dat ronde geel met groene logo met die rode kroon erop) zijn al langer verboden voor privediensten.

Ambulance's van privediensten die nu nog gezien worden met crown star en/of NHS logo/teksten krijgen direct een grote boete op de mat.


Crown star logo


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #117 Gepost op: 23 april 2006, 11:59:02
Dat die Sprinters niet zouden bevallen voelde ik wel aankomen, je kan niet zo maar een Ambulance bedrijf wat jaren met lage super Mercedessen gereden heeft zomaar met opgedirkte bestelbussen opzadelen.
Zelfs de TPG post is niet tevreden met die lawaaierige dingen.
Nijmegen heeft al jaren de beste Ambulances van Nederland, N.L de Ford Meduvan F350, maar ja, die is te duur he?
 >:(

Ik weet dat wat de media verteld bewust of onbewust niet altijd klopt maar ze zijden het volgende nog " In het westen van Nederland reden ook deze Sprinters, maar daar zijn ze allemaal ingeruild omdat ze niet voldeden aan de eisen & verwachtingen " Weet iemand hier meer van?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #118 Gepost op: 23 april 2006, 12:11:23
Bij de vza zijn er er ook uitgegaan omdat ze niet voldeden aan de eisen, er rijd er nog 1tje volgens mij, of twee.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #119 Gepost op: 23 april 2006, 12:53:00
Mooie foto`s Karim :D