Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 859214 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #480 Gepost op: 8 juni 2009, 15:31:08
Zitten daar nou drie camera's achterop? of zie ik dat verkeerd?? :o

Alleen de middelste is een camera. De andere twee zijn geloof ik soort rubberen stootblokken.  O0
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #481 Gepost op: 8 juni 2009, 15:38:54
Alleen de middelste is een camera. De andere twee zijn geloof ik soort rubberen stootblokken.  O0

Okeee bedankt! ;)


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #482 Gepost op: 8 juni 2009, 20:44:38
Alleen de middelste is een camera. De andere twee zijn geloof ik soort rubberen stootblokken.  O0

Zijn parkeersensoren, zie ook de rubberen halfronde blokken onderaan. Handig bij het achteruit inparkeren en je per ongeluk het afdakje niet ziet...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #483 Gepost op: 8 juni 2009, 22:54:07
zie ook de rubberen halfronde blokken onderaan.

Als je met die stootblokken iets raakt, dan liggen zowel je tree/plank als de deurklemmen er af  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #484 Gepost op: 15 juni 2009, 20:46:31
??? Worden de ambulances van afdeling Zandvoort dan niet meer gebruikt op het circuit? ???
Normaal staan tijdens races op het circuit 1 ambu op het parcour zelf (meestal de 37-401) en een bij de hoofdpost.
37401 en 37402 worden nog steeds actief gebruikt op het circuit. 401 staat meestal op de baan ingedeeld en de 402 is de ambu die voor publiek gebied gebruikt wordt.

??? hoofdpost??? verklaar je nader.... of bedoel je voor de RC (race control, soort ac maar dan anders) of die hokies op de toegangsweg (waar de rescue trucks meestal staan)

Nou bij grote races staan er wel wat meer ambu's van kenmerland, maar dat is meer voor het gebied eromheen... Ik zie een gemiddelde ambu nog niet zonder begleiding over het circuit gaan(en dat zou denk ook geen raceleider (zie het maar als een OvD) toestaan....)

Groeten Joost
Hoofdpost is ook wel de "HP" in de communicatie met RaceControl.

Ik heb zelf wel met de oude 37401 bij een incident gestaan op het circuit waar de GGD toch echt de baan op kwam.
De Rode Kruis ambu's zijn er bij grote evenementen gewoon bij. De GGD ambu's op het terein zijn meestal uit voorzorg in de regio.

Ik weet het, een laat antwoord, maar ik kwam dit door een zoekopdracht toevallig tegen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #485 Gepost op: 18 juni 2009, 14:51:13


Dienst: UMCG Drenthe
Roepnummer: 03-161
Soort voertuig: Ambulance +
Merk en type: MB Sprinter 518CDI van UVModular
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #486 Gepost op: 18 juni 2009, 23:19:25


Dienst: UMCG Drenthe
Roepnummer: 03-161
Soort voertuig: Ambulance +
Merk en type: MB Sprinter 518CDI van UVModular

Dit vind ik dus een hele mooi mercedes ambu. Indrukwekkend voorkomen wel. Veel blauw rondom, dat zie ik graag, want dan is hij van alle kanten goed zichtbaar. Vind ik bij sommige nog weleens tegen vallen  :-\ En zo te zien dubbel-lucht achter. Is deze bolide dan nog zo zwaar dat dat nodig is? (C-rijbewijs? )

hoef ik daar iig niet te solliciteren  :-[
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #487 Gepost op: 19 juni 2009, 15:22:42
Dit vind ik dus een hele mooi mercedes ambu. Indrukwekkend voorkomen wel. Veel blauw rondom, dat zie ik graag, want dan is hij van alle kanten goed zichtbaar. Vind ik bij sommige nog weleens tegen vallen  :-\ En zo te zien dubbel-lucht achter. Is deze bolide dan nog zo zwaar dat dat nodig is? (C-rijbewijs? )

hoef ik daar iig niet te solliciteren  :-[
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig      4.300 kg
Laadvermogen      N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig      5.000 kg
Massa rijklaar      4.400 kg
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #488 Gepost op: 21 juni 2009, 07:13:11
Dienst: UMCG Drenthe
Roepnummer: 03-161
Soort voertuig: Ambulance +
Merk en type: MB Sprinter 518CDI van UVModular
Wat ik vreemd vind is dat deze nieuwe ambu gewoon geleverd is met drietoon en niet met de tweetoon volgens de nieuwe regels.
De uitrukpost van deze ambu staat onder mijn werkplek (IC/CCU) en heb hem afgelopen week al diverse keren horen vertrekken.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #489 Gepost op: 22 juni 2009, 15:03:03






Foto's zijn helaas niet de allerbeste kwaliteit...

betreft de 21-125 van RAV- Brabant midden-west en noord. foto's zijn gemaakt op de post in Uden

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....