Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 856697 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #700 Gepost op: 24 november 2009, 21:32:04
HAHAHA ik geef ze nog groot gelijk ook!!

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen één lullig knipperend 360o amber (orange) lampje
of de orange allarmlichten die toch ook wel degelijk 360o zichtbaar zijn met orange in de lichtbalken (voor en achter) en knipperlicht in de spiegels!
1:87 modelletjes:  


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #701 Gepost op: 24 november 2009, 21:34:16
HAHAHA ik geef ze nog groot gelijk ook!!

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen één lullig knipperend 360o amber (orange) lampje
of de orange allarmlichten die toch ook wel degelijk 360o zichtbaar zijn met orange in de lichtbalken (voor en achter) en knipperlicht in de spiegels!

inderdaad ja er zitten op meerdere plaatsen in de balk geel
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #702 Gepost op: 25 november 2009, 10:22:51
Vaak zit ie bij de sprinters midden op het dak. En ja, dat is dus slecht te zien, misschien van een afstand wel.
Bij veel sprinters zitten ze inderdaad op het dak, bij GM niet. Om dezelfde reden als dat de lichtbalk niet bovenop het dak gemonteerd is. Op een aantal plekken zou de ambu dan te hoog zijn en de lamp eraf rijden.
Geloof niet alles wat je denkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #703 Gepost op: 25 november 2009, 11:56:55
HAHAHA ik geef ze nog groot gelijk ook!!

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen één lullig knipperend 360o amber (orange) lampje
of de orange allarmlichten die toch ook wel degelijk 360o zichtbaar zijn met orange in de lichtbalken (voor en achter) en knipperlicht in de spiegels!

( http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,11270.0.html )

Om wéér eens over de (nieuwe) signalering te beginnen buiten het daarvoor bestemde topic.
Er zit zéker verschil in de felheid en zichtbaarheid van een paar ''20watt'' bolletjes en een led/zwaai-lamp die aan de eisen voldoet.
We kunnen nou uren door blijven discussiëren over of het wel of niet goed is of dat we het nou wel of niet mooi vinden, we moeten het er mee doen ....
Én mijn ervaringen met de ledflitsers op de (nieuwe) Mercedes Sprinter ambulance's is meer dan positief, ding is erg fel en is zelfs zichtbaar ''over'' het blauw heen qua felheid
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ambutrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #704 Gepost op: 25 november 2009, 16:13:25

De 07-121 nog in opbouw bij Wietmarscher


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #705 Gepost op: 25 november 2009, 16:50:40

De 07-121 nog in opbouw bij Wietmarscher

Heeft deze auto als ik het goed zie een camera aan de zijkant?
Brandweer Papendrecht


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #706 Gepost op: 26 november 2009, 12:39:03
Nee da's ventilatie
1:87 modelletjes:  


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #707 Gepost op: 26 november 2009, 19:45:03
De nieuwe 19-106 http://ambulance-tholen.hvtholen.nl/fotoalbum.php

 ;)

Acht nieuwe ambulances voor Connexxion Ambulancezorg Zeeland

VLISSINGEN - Op 25 november stroomden er acht nieuwe ambulances binnen bij Connexxion Ambulancezorg in Zeeland. De Mercedes Sprinterbussen zijn voorzien van de nieuwste apparatuur en innovaties zoals het digitaal ritformulier en CityGIS.

De AVLS/GIS-applicatie, ofwel CityGIS is een digitale koppeling tussen meldkamer en ambulance. De meldkamer kan via deze applicatie specifieke informatie over de melding sturen, direct naar de ambulance.

Het digitaal ritformulier wordt vanaf januari 2010 in gebruik genomen. Hiermee kan het ambulancepersoneel al tijdens de rit informatie opvragen, invoeren en doorsturen. Een besparing van kostbare tijd, waardoor meer ruimte vrijkomt voor zorgverlening.
 
De nieuwe ambulances dragen bij aan het continueren en innoveren van de dienstverlening van Connexxion Ambulancezorg. Ook houdt zij zich hiermee aan haar belofte: bij de overname van RAVZ in 2008 werd de toezegging gedaan het wagenpark te vernieuwen.

Bron: Connexxion Ambulancezorg


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #708 Gepost op: 26 november 2009, 21:59:38

foto: 112vallei.nl

blijkbaar heeft de 07-121 wel een gele lamp op het dak, rechts staat tie in actie
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


ambutrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #709 Gepost op: 26 november 2009, 23:44:15
Is dat wel de 07-121 ?
Zo te zien zit er achter een andere (brede) opstaptrede en geen zwarte sensoren voor de parkeerhulp of afstandsmeter.