Traumahelikopter land naast fietspad

Auteur Topic: Traumahelikopter land naast fietspad  (gelezen 9369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LuukvanDort

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 14 oktober 2020, 11:54:33
12 - 10 - 2020 landt er met hoge spoed een traumahelikopter vlak naast een fietspad. De politie had van te voren een kruispunt afgezet zodat de helikopter daar kon landen, maar daar maakte de piloot geen gebruik van. Keurig zette de piloot de helikopter op een klein grasveldje naast het fietspad aan de grond.

Omdat de politie dit gedeelte niet had afgezet konden mensen er gewoon nog langs fietsen. De vrouw met de gele jas wordt ook bijna weggeblazen vanaf 0:36. Niet heel veilig, gelukkig is alles goed gegaan.

Deze video heb ik zelf gemaakt. Nou vraag ik mij af, had de politie niet eerder het grasveldje moeten afzetten? De vrouw met de gele jas raakt op 2 meter de wieken nog niet...





LuukvanDort

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2020, 12:18:24
Spelfoutje in de titel. land = landt


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2020, 13:02:53
Nou vraag ik mij af, had de politie niet eerder het grasveldje moeten afzetten? De vrouw met de gele jas raakt op 2 meter de wieken nog niet...
Weet niet welke afspraken er gemaakt waren tussen de verschillende disciplines. Maar blijkbaar vond de piloot het afgezette stuk weg niet veilig genoeg om te landen.

Ja het pad had afgezet kunnen worden, maar vind ook dat die fietsers die doorfietsen (zijn er meerdere) wel van het type "Darwin Award" zijn. Als er zo'n heli land snap je toch dat je er niet bij in de buurt moet zijn. Maar ja heeft ook niet voor niets de bijnaam "gele magneet"  998765 ::)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2020, 16:16:31
Piloot bepaalt altijd waar hij gaat landen, heeft de politie weinig over te zeggen. Hij / zij maakt hier de keuze om op het gras te landen en niet op de kruising. De dame in kwestie kan zelf ook nadenken zou je zeggen.

Overigens, kan een traumahelikopter ook landen met lage spoed..?


LuukvanDort

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2020, 16:37:50
Haha, een trauma kan zeker landen met lage spoed. Terug naar zijn post natuurlijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt. De zin zag er zo een stukje mooier uit. :)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2020, 16:48:37
Haha, een trauma kan zeker landen met lage spoed. Terug naar zijn post natuurlijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt. De zin zag er zo een stukje mooier uit. :)
Lage spoed...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2020, 23:41:19
De piloot kiest altijd zelf zijn plekje. Daarom maakt hij ook altijd eerst een fly-by. Soms land hij op het plekje dat ik ook bedacht had, soms land hij op een ander plekje.

Je kan je afvragen of wij als politie verantwoordelijk zijn voor een fietser die zo oerstom is om door te fietsen op een paar meter van draaiende rotorbladen. Dat is meer een gevalletje natuurlijke selectie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein