Gezocht: liefhebber van sirenes

Auteur Topic: Gezocht: liefhebber van sirenes  (gelezen 3909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Artyfekt

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 28 oktober 2020, 15:03:05
Hallo allemaal,

Ik ben geluidsontwerper en componist en werk op dit moment met een aantal andere mensen samen aan een pilot aflevering voor een podcast over alledaagse geluiden. Geluiden die zo bekend zijn dat je je eigenlijk nooit afvraagt waarom ze zo klinken, terwijl er misschien wel heel interessante, grappige of misschien zelfs ontroerende verhalen achter kunnen schuilgaan.

Deze pilot gaat over sirenes. Waar komt het geluid oorspronkelijk vandaan, wat voor functies heeft het geluid (anders dan alleen waarschuwen:)), hoe heeft het zich ontwikkeld, wat doet het met mensen, zou het geluid ook heel anders kunnen klinken? We willen daarvoor graag een aantal mensen spreken die elk vanuit hun eigen invalshoek iets kunnen vertellen over het geluid, denk hierbij aan een wetenschapper, een filosoof , een muzikant, een bestuurder van een hulpverleningsvoertuig etc.  

Graag zouden we ook iemand spreken met een persoonlijke passie voor sirenes: wat spreekt je zo aan aan het geluid, wat doet het met je, wanneer ontdekte je deze passie? Dit forum lijkt me de uitgelezen plek om zo iemand te vinden! Zou je het leuk vinden om hier aan mee te werken en mij te vertellen waarom (bepaalde) sirenes voor jou zo bijzonder zijn, dan wil ik graag met je in contact komen!

Stuur me een berichtje of een reply op deze post, dankjewel!





 





Hugo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2020, 17:07:25
Check even

https://www.ambulancedepodcast.nl/

Podcast #7, heeft veel voorbeelden van verschillende drie- en tweetonige sirenes, en info over de historie.


Artyfekt

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 4 november 2020, 11:29:57
Die had ik ondertussen inderdaad ook al gevonden, maar toch bedankt! Daar heb ik ook wel weer wat interessante dingen uit kunnen halen.