Politieopleiding week 5 2021 in Leusden

Auteur Topic: Politieopleiding week 5 2021 in Leusden  (gelezen 13803 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

krzje

  • Aspirant ZWB 1721 - N4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2020, 14:43:56
Ah dat zou dan ook weer kunnen... Ach ik weet het ook niet meer precies hoe het nu zit, maar we gaan het wel zien. 0098
Wellicht dat er misschien nog duidelijkheid over wordt gegeven in de toekomst.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #11 Gepost op: 24 december 2020, 15:59:34
Ah dat zou dan ook weer kunnen... Ach ik weet het ook niet meer precies hoe het nu zit, maar we gaan het wel zien. 0098
Wellicht dat er misschien nog duidelijkheid over wordt gegeven in de toekomst.
Er is op dit moment zoveel ontwikkeling in de opleidingen en het verkorten ervan dat het allemaal nogal vaag is.
Zoals wij het nu in de praktijk begrijpen; Je volgt de opleiding tot Allround Politiemedewerker maar stroomt uit in de rang van Agent. Na 2 jaar voldoende functioneren (oftewel geen onvoldoende beoordeling) dan wordt je hoofdagent. Nu is het maar afwachten of je ook nog een goed stukje opsporing krijgt in je primaire opleiding.


krzje

  • Aspirant ZWB 1721 - N4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #12 Gepost op: 28 december 2020, 12:07:19
Er is op dit moment zoveel ontwikkeling in de opleidingen en het verkorten ervan dat het allemaal nogal vaag is.
Zoals wij het nu in de praktijk begrijpen; Je volgt de opleiding tot Allround Politiemedewerker maar stroomt uit in de rang van Agent. Na 2 jaar voldoende functioneren (oftewel geen onvoldoende beoordeling) dan wordt je hoofdagent. Nu is het maar afwachten of je ook nog een goed stukje opsporing krijgt in je primaire opleiding.

Idd, klinkt wel logischer zoals je het nu zegt. Het moet ook wel ergens in gaan zitten, want hoe kan je anders een opleiding die voorheen 4 jaar duurde, nu in 2 jaar stoppen en dezelfde competenties eruit verwachten. Als de nieuwe opgeleide (hoofd)agenten dan met de zelfde kennis op straat zouden komen, is er al die jaren met de oude opleidingen iets mis geweest.. (en dit zal dus absoluut niet het geval wezen).

Ik heb besloten dat ik het rustig afwacht en wel op m'n pad laat komen. Vooralsnog moet ik de screening nog even afwachten, en mocht alles lukken heb ik voor mezelf al op een rij dat het me niet uitmaakt of ik als agent of hoofdagent uitstroom, zolang we maar aan de bak mogen  0098


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #13 Gepost op: 29 december 2020, 02:10:39
Voor zover ik begrepen heb is onder andere de module ‘opsporen’ van 8 maanden uit de opleiding gehaald. Vandaar dat er nu dus een onderscheid wordt gemaakt in GGP of opsporing als eindrichting. Dan zal er verder nog het e.e.a. gewijzigd zijn, maar met 8 maanden tikt het wel lekker aan. (Correct me if i’m wrong)
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2021, 15:06:12
Voor zover ik begrepen heb is onder andere de module ‘opsporen’ van 8 maanden uit de opleiding gehaald. Vandaar dat er nu dus een onderscheid wordt gemaakt in GGP of opsporing als eindrichting. Dan zal er verder nog het e.e.a. gewijzigd zijn, maar met 8 maanden tikt het wel lekker aan. (Correct me if i’m wrong)
Wat dus eigenlijk bizar is. Als hoofdagent zou je Allround moeten zijn. Als je dus helemaal niets van opsporing weet/hebt gewerkt dan is dat dus niet zo.
We gaan het afwachten, ben benieuwd!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2021, 09:59:46
Met de nationale politie moesten blauw en grijs meer samenkomen in het vangen van boeven. Ik ben ook benieuwd wat het gevolg over een jaar of tien zou zijn, als iemand klaar is met de GGP en graag richting opsporing wil of visa versa. Die kan dan niet meer, want hij heeft niet de juiste modules gehad. Je zit dan ineens 'vast' en dat kan nooit de bedoeling zijn...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Volpe

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2021, 21:12:08
Weet iemand hoe de opleiding eruit gaat zien qua verdeling theorie/praktijk?

Ik lees/hoor diverse variaties. Ik dacht eerst 9 maanden fulltime academie en daarna praktijk, weet iemand of dit klopt?


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2021, 22:27:39
Met de nationale politie moesten blauw en grijs meer samenkomen in het vangen van boeven. Ik ben ook benieuwd wat het gevolg over een jaar of tien zou zijn, als iemand klaar is met de GGP en graag richting opsporing wil of visa versa. Die kan dan niet meer, want hij heeft niet de juiste modules gehad. Je zit dan ineens 'vast' en dat kan nooit de bedoeling zijn...

Ja, dat is wel een dingetje. Lijkt erop dat je dan weer terug naar de academie moet om de 'grijze' modules te volgen. We gaan het in ieder geval zien. Ben erg benieuwd!

@Volpe,

Op kombijdepolitie.nl staat het volgende: "In de opleiding gaan leren en werken hand in hand. Het eerste studiejaar start je op school, met een oriëntatie op het politievak. Je leert dan in een kleine groep van 8 studenten de basisvaardigheden die voor het politievak belangrijk zijn. Na negen maanden loop je je eerste praktijkstage. Die duurt 3 maanden. "

Dus je kan er vanuit gaan dat je eerst 9 maanden op de academie zit en je blauwe maand dus pas na 9 maanden is. Uiteindelijk zal je dus het tweede jaar zoveel mogelijk in de eenheid zitten en daar ook lessen volgen. Zie hieronder een citaat.
"In dit tweede jaar volg je naast het lerend werken in de praktijk, iedere week met je eigen leergroep, lessen in de eenheid. De docenten van de politieacademie komen daarvoor naar de eenheid toe. "
Bron

Volgens mij is dit in de laatste twee maanden alweer aangepast, want ik meen gelezen te hebben dat je in het tweedejaar weer terug moet gaan naar de academie. Anyhow, we zijn een pilot klas en ben benieuwd hoe dat gaat lopen!

Zin in!
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Volpe

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2021, 22:45:46
Ja, dat is wel een dingetje. Lijkt erop dat je dan weer terug naar de academie moet om de 'grijze' modules te volgen. We gaan het in ieder geval zien. Ben erg benieuwd!

@Volpe,

Op kombijdepolitie.nl staat het volgende: "In de opleiding gaan leren en werken hand in hand. Het eerste studiejaar start je op school, met een oriëntatie op het politievak. Je leert dan in een kleine groep van 8 studenten de basisvaardigheden die voor het politievak belangrijk zijn. Na negen maanden loop je je eerste praktijkstage. Die duurt 3 maanden. "

Dus je kan er vanuit gaan dat je eerst 9 maanden op de academie zit en je blauwe maand dus pas na 9 maanden is. Uiteindelijk zal je dus het tweede jaar zoveel mogelijk in de eenheid zitten en daar ook lessen volgen. Zie hieronder een citaat.
"In dit tweede jaar volg je naast het lerend werken in de praktijk, iedere week met je eigen leergroep, lessen in de eenheid. De docenten van de politieacademie komen daarvoor naar de eenheid toe. "
Bron

Volgens mij is dit in de laatste twee maanden alweer aangepast, want ik meen gelezen te hebben dat je in het tweedejaar weer terug moet gaan naar de academie. Anyhow, we zijn een pilot klas en ben benieuwd hoe dat gaat lopen!

Zin in!

Dat dacht in ook Idd.
Echter ik kreeg bericht van de recuiter dat je de eerste 3 kwartielen 20 dagen praktijk loopt. Vanaf kwartiel 4 t/m 7 zal dit afwisselend 2/3 dagen zijn en het laatste kwartiel 1/4. Dus is ben heel benieuwd wat het gaat worden.
En of er ook veel online les wordt gegeven.


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2021, 00:21:09
Hmm, je zou best gelijk kunnen hebben! Kan me eigenlijk ook niet helemaal voorstellen dat je pas na 9 maanden de eerste kennis maakt met de praktijk. Al is het maar eventjes, maar we krijgen waarschijnlijk binnen nu en 23 dagen meer info 998765. Online sowieso, al is het alleen al om corona.
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam