Sollicitanten Agent augustus 2021 (week 33)

Auteur Topic: Sollicitanten Agent augustus 2021 (week 33)  (gelezen 133491 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

klaas2020

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #120 Gepost op: 6 januari 2021, 19:22:59
Mij is verteld tijdens een chat gesprek dat deel B al ongeveer 2 weken na deel A zal plaatsvinden. Dus na het intakegesprek -> 2 weken.
Als je de capaciteiten test onvoldoende scoort krijg je binnen 24 uur uitslag. Zo niet, dan gaan ze het vermoedelijk naast je brief leggen.


2sain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Semper ad meliora
Reactie #121 Gepost op: 6 januari 2021, 19:52:38
Mij is verteld tijdens een chat gesprek dat deel B al ongeveer 2 weken na deel A zal plaatsvinden. Dus na het intakegesprek -> 2 weken.
Als je de capaciteiten test onvoldoende scoort krijg je binnen 24 uur uitslag. Zo niet, dan gaan ze het vermoedelijk naast je brief leggen.
Betekent dit dan ook dat je dus in binnen 2 weken tijd de uitslag van testdag a (psychlogisch onderzoek) al ontvangt? Ik heb bij mijn vorige selectieprocedure ruim 5 weken moeten wachten, dat was geen pretje.


Traficante

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 126
Reactie #122 Gepost op: 6 januari 2021, 21:05:54
Betekent dit dan ook dat je dus in binnen 2 weken tijd de uitslag van testdag a (psychlogisch onderzoek) al ontvangt? Ik heb bij mijn vorige selectieprocedure ruim 5 weken moeten wachten, dat was geen pretje.

Testdag A is geloof ik de captest en intake.
Deel B (PO en rollenspel) krijg je uiterlijk 5 werkdagen je uitslag (tenzij je zoals mij een psycholoog krijgt die je “vergeten” is, en het dus 7 werkdagen duurt na 3x bellen)

Na afloop van deel C (sport en verificatie) ontvang je een volledig rapport met je scores etc. Mocht je tijdens deel A of B afvallen, krijg je die dan.
Aspirant eenheid Limburg, week 17 2021


SamG1510

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #123 Gepost op: 7 januari 2021, 00:34:39
Hoi iedereen, toch ook maar even besloten een accountje aan te maken. Ik heb ook gesolliciteerd, en eergisteren de online tests gedaan.


Mij is verteld tijdens een chat gesprek dat deel B al ongeveer 2 weken na deel A zal plaatsvinden. Dus na het intakegesprek -> 2 weken.
Als je de capaciteiten test onvoldoende scoort krijg je binnen 24 uur uitslag. Zo niet, dan gaan ze het vermoedelijk naast je brief leggen.

Lijkt erop dat dit enig sinds klopt! Sommigen van het groepje waarin ik zit hebben al emails gehad met dat ze zijn afgewezen omdat ze te laag gescoord hebben.


SollAms

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #124 Gepost op: 7 januari 2021, 09:56:30
Hoi iedereen, toch ook maar even besloten een accountje aan te maken. Ik heb ook gesolliciteerd, en eergisteren de online tests gedaan.


Lijkt erop dat dit enig sinds klopt! Sommigen van het groepje waarin ik zit hebben al emails gehad met dat ze zijn afgewezen omdat ze te laag gescoord hebben.

Dan weet je wel gelijk waar je aan toe ben. De brief, dan bedoel je dat je de de velden die je kon invullen tijdens schriftelijke sollicitatie? Want ik heb nergens een losse brief hoeven in te dienen


SollAms

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #125 Gepost op: 7 januari 2021, 10:38:19
Hier ook alle testen net gemaakt, pittig maar te doen. Nu afwachten! Iemand al wat gehoord over de uitslagen?


Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #126 Gepost op: 7 januari 2021, 10:59:40
Hoi iedereen, toch ook maar even besloten een accountje aan te maken. Ik heb ook gesolliciteerd, en eergisteren de online tests gedaan.


Lijkt erop dat dit enig sinds klopt! Sommigen van het groepje waarin ik zit hebben al emails gehad met dat ze zijn afgewezen omdat ze te laag gescoord hebben.

Klinkt allemaal een stuk efficiënter dan voorheen  ;)

Voor welke eenheid heb jij gesolliciteerd?


Hier ook alle testen net gemaakt, pittig maar te doen. Nu afwachten! Iemand al wat gehoord over de uitslagen?

Ik heb maandag de testen gedaan en alleen een bevestigingsmail gehad dat de testen zijn afgerond en ontvangen. Daarna niets gehoord, dus ik neem nu dan maar aan dat ik dan door ben voor de 'briefselectie'.


SollAms

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #127 Gepost op: 7 januari 2021, 11:02:48
Klinkt allemaal een stuk efficiënter dan voorheen  ;)

Voor welke eenheid heb jij gesolliciteerd?

Ik heb maandag de testen gedaan en alleen een bevestigingsmail gehad dat de testen zijn afgerond en ontvangen. Daarna niets gehoord, dus ik neem nu dan maar aan dat ik dan door ben voor de 'briefselectie'.

Die briefselectie vind ik toch iets aparts, het is toch deze volgorde?

Samengevat bevat de selectieprocedure de volgende onderdelen:

Check op je inschrijving (minimale eisen)
Online tests (taaltest en cognitieve test) en vragen over je persoonlijkheid
Intakegesprek
Psychologisch onderzoek (interview met psycholoog en rollenspel)
Sporttest, en een verificatietest van de online tests
Medische keuring
Screening


Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #128 Gepost op: 7 januari 2021, 11:13:41
Ja, het zijn die onderdelen inderdaad.
Ik ben nu zelf inderdaad wel benieuwd of je automatisch door bent naar de intake als je testen dus goed zijn. Want als je de minimale eisen niet haalt, wordt je al afgewezen. Of dat je dus nog afgewezen kunt worden op persoonlijkheidskenmerken ofzo.

Zo'n 2 jaar geleden ben ik eens naar een voorlichting geweest. Daar hamerden ze echt op een goede motivatie bij je aanmelding. Voorheen kon je op die motivatie direct afgewezen worden. Nu wordt dat gecombineerd met je testen. Dat lijkt mij een verbetering, omdat het totaalbeeld van een kandidaat veel completer is.


SollAms

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #129 Gepost op: 7 januari 2021, 11:21:46
Ja, het zijn die onderdelen inderdaad.
Ik ben nu zelf inderdaad wel benieuwd of je automatisch door bent naar de intake als je testen dus goed zijn. Want als je de minimale eisen niet haalt, wordt je al afgewezen. Of dat je dus nog afgewezen kunt worden op persoonlijkheidskenmerken ofzo.

Zo'n 2 jaar geleden ben ik eens naar een voorlichting geweest. Daar hamerden ze echt op een goede motivatie bij je aanmelding. Voorheen kon je op die motivatie direct afgewezen worden. Nu wordt dat gecombineerd met je testen. Dat lijkt mij een verbetering, omdat het totaalbeeld van een kandidaat veel completer is.

Eens!

En dus geen brief hier na nogmaals maken, maar nu gewoon afwachten;)