Sollicitanten Agent augustus 2021 (week 33)

Auteur Topic: Sollicitanten Agent augustus 2021 (week 33)  (gelezen 131419 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kay1294

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #140 Gepost op: 7 januari 2021, 18:36:02
Ik begrijp niet zo goed waar het onderwerp brief vandaan komt? Na het behalen van de testen heb je volgens de site van kom bij de politie de intake.

Zie onderstaand:
In het intakegesprek toetsen we je kansrijkheid en passendheid. Het intakegesprek vindt online plaats. We gebruiken hiervoor een checklist en stellen je een vast aantal vragen (gestructureerd interview). We gaan hierbij in op je motivatie en op het beroepsbeeld dat jij hebt van het werken als agent. Maar ook een open, flexibele en lerende houding is belangrijk.  

Wat is je ambitie bij de politie?
Past je vooropleiding bij je keuze?
Past de gekozen werkregio bij jouw woon- en reismogelijkheden?
Zijn er voor jou mogelijk belemmeringen?
Ook kun je je kennis en ervaring toelichten.

En natuurlijk alle vragen stellen die jij zelf hebt.

Het resultaat van het intakegesprek is een bindend advies.


klaas2020

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #141 Gepost op: 7 januari 2021, 18:52:24
Met brief bedoelde ik de motivatie en je kennis van culturen welke je hebt ingevuld bij het aanmelden.
Er is verder geen brief.  ;D


Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #142 Gepost op: 7 januari 2021, 19:05:57
Met brief bedoelde ik de motivatie en je kennis van culturen welke je hebt ingevuld bij het aanmelden.
Er is verder geen brief.  ;D

Dit idd :)
Bij iedere andere organisatie stuur je natuurlijk wel een brief, waarna er een briefselectie plaatsvindt.
Dat is bij de politie niet heel anders, behalve dat je niet daadwerkelijk een brief schrijft, maar de vragen beantwoordt bij de aanmelding. Dat is dus dan eigenlijk je 'brief'.
Vandaar dat die in mijn post dan ook tussen haakjes stond  ;)


Kay1294

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #143 Gepost op: 7 januari 2021, 19:18:35
Dit idd :)
Bij iedere andere organisatie stuur je natuurlijk wel een brief, waarna er een briefselectie plaatsvindt.
Dat is bij de politie niet heel anders, behalve dat je niet daadwerkelijk een brief schrijft, maar de vragen beantwoordt bij de aanmelding. Dat is dus dan eigenlijk je 'brief'.
Vandaar dat die in mijn post dan ook tussen haakjes stond  ;)

Helder, ik begreep het al even niet meer.

Met brief bedoelde ik de motivatie en je kennis van culturen welke je hebt ingevuld bij het aanmelden.
Er is verder geen brief.  ;D

Het is me nu duidelijk.  :)


2sain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Semper ad meliora
Reactie #144 Gepost op: 8 januari 2021, 14:30:47
Op het instagram account “kombijdepolitie” zag ik voorbijkomen dat de uitslag in uiterst twee weken tijd bekend wordt gemaakt


Anonymous

  • Medewerker GGP, eenheid midden-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #145 Gepost op: 8 januari 2021, 15:15:25
Op het instagram account “kombijdepolitie” zag ik voorbijkomen dat de uitslag in uiterst twee weken tijd bekend wordt gemaakt

Klopt. Ik denk dat (als je zakt voor de testen van deel A) dit vrij snel te horen krijgt. Als je de testen wel gehaald hebt gaan ze kijken naar wie het gehaald hebben en dan gaan ze dus ranken. Dus de gene met de beste vooropleiding etc.


klaas2020

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #146 Gepost op: 9 januari 2021, 18:47:04
Hoi,

Gisteren heb ik ook de toetsen gemaakt en bij deze dan even een update.
De letterreeksen en de cijferreeksen waren voornamelijk inzicht vragen, ik heb vrijwel niet hoeven rekenen.
Van de letterreeksen heb ik ongeveer 18 stuks kunnen doen en de cijferreeksen ongeveer 15 stuks.
Ik vond de cijferreeksen erg moeilijk, de reeksen die ik moest doen kwamen ook 0% overeen met de voorbeelden van de politie en de voorbeeldvragen vooraf :-).
Ben benieuwd of ik het heb gehaald.

Fingers crossed.


Mikado23

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #147 Gepost op: 9 januari 2021, 21:21:33
Ik was een beetje informatie aan het zoeken over de test en uitslagen en kwam terecht op dit forum! Heb 5 januari de toetsen gemaakt en ben zo benieuwd naar de uitslag! Ik wil dit echt al jaren en er was eindelijk een mogelijkheid om te solliciteren. Ik hoop echt zo dat ik door ben. Ben sinds begin januari keihard aan het sporten want sta momenteel echt op 0. Aan de ene kant wil ik het dus allemaal snel weten, maar stel ik ben door en de sporttest volgt al heel snel heb ik een probleem 😅.


2sain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Semper ad meliora
Reactie #148 Gepost op: 9 januari 2021, 21:37:57
Ik was een beetje informatie aan het zoeken over de test en uitslagen en kwam terecht op dit forum! Heb 5 januari de toetsen gemaakt en ben zo benieuwd naar de uitslag! Ik wil dit echt al jaren en er was eindelijk een mogelijkheid om te solliciteren. Ik hoop echt zo dat ik door ben. Ben sinds begin januari keihard aan het sporten want sta momenteel echt op 0. Aan de ene kant wil ik het dus allemaal snel weten, maar stel ik ben door en de sporttest volgt al heel snel heb ik een probleem 😅.

Welkom!

Van wat ik heb gelezen op dit forum en wat andere sociale kanalen krijgen de kandidaten die de cognitieve test niet hebben behaald de uitslag vrij snel binnen (binnen 24 uur). Als je dus nog niets hebt ontvangen kan je dat zien als een goed teken.

De sporttest komt later pas in het traject. Ik verwacht dat de sporttest ergens over 2-3 maanden zal plaatsvinden. Tijd zat dus om je voor te bereiden! De politie zelf heeft een eigen sportapp, politieconditie. Deze zou je in principe voldoende moeten begeleiden om te sporttest te halen. Ik heb de test zelf nu al meerdere malen gelopen, hij is pittig maar absoluut niet onmogelijk, mits je je dus goed voorbereidt. Als je niveau 5 van de app afrondt zou je conditioneel goed moeten zitten.


rox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #149 Gepost op: 10 januari 2021, 16:12:09
hallo allemaal,

Ik zit al even mee te lezen in dit topic.
Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Rotterdam en woensdag mijn testen afgerond.
Zijn er al mensen die gesolliciteerd hebben in Rotterdam en een bericht hebben ontvangen na de testen?
super spannend allemaal, succes iedereen!