kleding....rk

Auteur Topic: kleding....rk  (gelezen 13690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #30 Gepost op: 20 december 2003, 18:40:10
En wie zei dat Belgen dom zijn ........ ???


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 21 december 2003, 23:34:36
Daar ben ik het niet mee eens, Christian. Je moet ook iets uitstralen, een eerste indruk is zeer belangrijk. De RK kleding bied naar mijn mening niet die gewenste uitstraling. Wat ik belangrijk vind aan de uitstraling van kleding:

  • Professionaliteit
  • Netheid
  • Solide, of stevigheid (geen badjasstof)
  • Opvallend, herkenbaarheid
  • Eén geheel (broek, shirt, jas, eventueel overhemd en hoofddeksel)

Wout ik is nog wat goe wasbaar is ook heel erg nodig.
En laat die hoofddeksel maar zitten.


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #32 Gepost op: 22 december 2003, 16:01:33
Herkenbaarheid op de uniformen is geen overbodige luxe. Wat Joffrey ook aangaf is dat je nu geen onderscheidt kan maken tussen de verschillende RK-medewerkers. Hier geef ik hem helemaal gelijk in.

Een 'net'-pak erbij is nodig. Ik zit regelmatig op vergaderingen bij andere 'officiele'hulpdiensten, deze zijn net gekleed en herkenbaar. Bij het rode kruis ziet het er niet uit als ik in mijn wolle (door oma gebreide) trui binnen kom lopen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #33 Gepost op: 22 december 2003, 18:57:13
Je kan ook denken: zij zijn de profs en wij zijn de amateurs (wat een kleinerend woord :P), mag toch gezien worden.

Ik spreek hiermee mijn eerdere berichten tegen, ik hou zelf ook van duidelijk zichtbare en herkenbare kleding, maar misschien is het wel eens goed om wat anders te denken.

Christian


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #34 Gepost op: 23 december 2003, 01:29:02
Weer eens even wat leven in de brouwerij scheppen.

Als iedereen nu eens begon om meer naar de inhoud (mens) te kijken als naar het kloffie  ;D
Dat is ook stukken minder geldverpesterij.

voorlopig dus niets meer in de collecte van het RK zolang men nog genoeg geld heeft om het te verprutsen aan onzin zoals het verplaatsen van een rood kruisje in de naam.
't is net als met het leger, is het oorlog dan wordt de kleding doelmatiger, hoe langer het vrede is des te mooier, en ondoelmatiger.
Representatief? doe maar burgerpak aan en een armband om of een speldje op je rever.
Ons landje is blijkbaar te rijk.

Kees


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #35 Gepost op: 23 december 2003, 14:06:55
Representatief? doe maar burgerpak aan en een armband om of een speldje op je rever.
Ons landje is blijkbaar te rijk.

Jij werkt op een reddingsboot ofzo? Waarom van die oranje pakken etc? Doe maar een speldje op je rever of een armband om...

Sorry, van zulke opmerkingen gaat er altijd iets prikkelen.
Het ging er ook over om gezien te worden, op te vallen.
Maar dat is overbodig, dat snap ik. :-\

Christian


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #36 Gepost op: 23 december 2003, 16:14:54
het gaat er mij niet om om persoonlijk op te vallen. Maar dat buitenstaanders weten wie wie is, en wie ze moeten aanspreken. Duidelijkheid scheppen. Nu lopen er soms 40-70 rode mannetjes door het veld. Wie is EHBO'er en wie is VPK. En nog belangrijker wie is coordinator of van de catering.

Ook om duidelijkheid te scheppen wie welke functie/bevoegheden heeft, zodat niet iedereen andermans werk gaat doen. Het beschermen van elkaar maar ook het beschermen van je patienten.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #37 Gepost op: 24 december 2003, 22:28:10
Christian, als je goed gelezen had ging het mij niet om het werkpak maar om eventuele nette kleding van het Rode Kruis tijdens representatieve aanwezigheden.
Daarnaast ook aan de pure geldverspilling mbt het verplaatsen van het rode kruisje in de naam.
En dat vind ik dus gewoon zonde centjes, zeker als er overal op de wereld nog mensen dood gaan van de honger.

Kees


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 24 december 2003, 22:57:39
het gaat er mij niet om om persoonlijk op te vallen. Maar dat buitenstaanders weten wie wie is, en wie ze moeten aanspreken. Duidelijkheid scheppen. Nu lopen er soms 40-70 rode mannetjes door het veld. Wie is EHBO'er en wie is VPK. En nog belangrijker wie is coordinator of van de catering.

Ook om duidelijkheid te scheppen wie welke functie/bevoegheden heeft, zodat niet iedereen andermans werk gaat doen. Het beschermen van elkaar maar ook het beschermen van je patienten.

Ik vraag me is af reddertje wat voor evenementen doe jij.We hebben het over ut rode kruis kledij en volgens mij heb ij het ergens over want ik geloof nooit dat je met een vent met 40 a 70 mannetjes loop.

Greets Ewoud


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #39 Gepost op: 24 december 2003, 23:00:07
Daarnaast ook aan de pure geldverspilling mbt het verplaatsen van het rode kruisje in de naam.
En dat vind ik dus gewoon zonde centjes, zeker als er overal op de wereld nog mensen dood gaan van de honger.

Kees
Jij wilt graag letten op de centjes? Prima, een net pak is ook geldverspilling!!!
Ga eens na hoeveel inzetten per jaar je zou moeten doen in een net pak... Ik denk dat je er niet aan veel komt. Als ik kijk naar onze afdeling waar we per jaar ongeveer 175-200 hulpverleningen hebben (variërend van 2 tot 80 EHBO'ers per inzet), dan zit daar per jaar 1 tot 2 hulpverleningen (begrafenis oid) bij waar het gewenst zou zijn dat er een net pak gedragen wordt.
Hoeveel mensen worden dan ingezet bij zo'n hulpverlening? Twee, vier, meer ook niet. Wat is dan de kans op een groep van 60 EHBO'ers om zo'n hulpverlening te draaien? Inderdaad, verwaarloosbaar klein.
Om al de vrijwilligers te voorzien van een net pak (welke nu reeds een werkpak hebben), is wat ik noem geldverspilling. Je weet immers niet welke vrijwilliger kan tijdens zo'n hulpverlening die vaak 2-3 dagen vantevoren wordt aangevraagd. Een aantal nette pakken op het gebouw hebben hangen is ook geen doen. Je zou maar 2 dikke mensen hebben die daar heen gaan terwijl je van de meest gangbare maten maar 1 pak hebt, ik noem maar een zijstraat....
Een net pak is gewoonweg niet nodig. Het aantal keren dat je dat nette pak draagt weegt imho niet op tegen de kosten die daarvoor gemaakt moeten worden.
Denk hier allemaal maar eens over na en laat alle emotionele en niet rationele overwegingen achterwege, want de meeste reacties die ik tot nog toe gelezen heb, zijn gebaseerd op emoties en non-rationele argumenten.