Politieagenten krijgen blauwe zwaailamp op de fiets

Auteur Topic: Politieagenten krijgen blauwe zwaailamp op de fiets  (gelezen 35374 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Gepost op: 25 november 2009, 11:45:12
Is er iets bekend of er regio's zijn die ook al blauwe verlichting gebruiken op de bikes.


Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 25 november 2009, 21:52:29
Is er iets bekend of er regio's zijn die ook al blauwe verlichting gebruiken op de bikes.

Heb het wel een keer gezien op een beurs ofzo op de bike's.
Of het echt meerwaarde heb weet ik niet. Een fietser valt zowiezo minder op als een auto. Als zitten er wat blauwe knippertjes op  ::)

Pas als er een sirene bij komt zal het iets helpen denk ik  :)


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #2 Gepost op: 25 november 2009, 22:58:06
Volgens mij voldoet een fluit ook prima,...
Servo Per Amikeco


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 25 november 2009, 23:05:17
Volgens mij voldoet een fluit ook prima,...


en kom je buiten adem aan ;D
Nemo me impune lacessit


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #4 Gepost op: 26 november 2009, 08:35:42
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 26 november 2009, 11:48:24
Inmiddels kan ik wel melden dat een tas met geluid en blauwe flitsers bij een korps in het zuiden van het land zijn gestest en er nu gewerkt gaat worden met het Openbaar Ministerie in die regio om de status van een fiets met OGS goed te regelen.
Nemo me impune lacessit


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #6 Gepost op: 26 november 2009, 12:01:51
en kom je buiten adem aan ;D

Als je van enkele keren blazen op een fluit al buiten adem raakt hoor je mijns inziens niet thuis bij de politie en al helemaal niet bij een biketeam...
Servo Per Amikeco


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #7 Gepost op: 3 december 2009, 11:16:07
Inmiddels kan ik wel melden dat een tas met geluid en blauwe flitsers bij een korps in het zuiden van het land zijn gestest en er nu gewerkt gaat worden met het Openbaar Ministerie in die regio om de status van een fiets met OGS goed te regelen.

volgens mij moet het RVV dan aangepast gaan worden want in het RVV spreekt men over motorvoertuigen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 3 december 2009, 11:23:41
volgens mij moet het RVV dan aangepast gaan worden want in het RVV spreekt men over motorvoertuigen

Wat wil je juridisch aan gaan passen? met ''ogs'' toestaan en door rood te fietsen? Vrachtwagens vol in de ankers voor een fietsende agent met een lullig blauw lampje en een sirene  ::)

De enige situatie's waarin de herrie handig kan zijn is in voetgangersgebieden, alhoewel ik daar het nut niet van inzie .... Zoals eerder al gezegd werkt eventueel een fluitje al voldoende  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #9 Gepost op: 3 december 2009, 14:33:48
De enige situatie's waarin de herrie handig kan zijn is in voetgangersgebieden, alhoewel ik daar het nut niet van inzie
Op Schiphol zitten op de segway's ook optische en geluid signalen. Dan heb je het echt over een voetgangersgebied en dan ook nog binnen. Ik heb gezien dat mensen als de optische en geluidssignalen aanstaan, ze eerst gaan omkijken, dan pas aan de kant gaan. Zonder geluidssignalen kan je denk ik makkelijker door de mensenmassa manouvreren dan met, omdat je dan schrikreacties krijgt. Die krijg je ook zonder signalen, maar dan ben je er al voorbij.
Ik denk dat buiten de geluidssignalen al bijna helemaal niet te horen zijn door omgevingslawaai.