1 punt behaald op de cognitieve capaciteiten toets?

Auteur Topic: 1 punt behaald op de cognitieve capaciteiten toets?  (gelezen 14149 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hallo23

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Gepost op: 7 januari 2021, 18:35:56
Hallo,

Ik heb zojuist de cognitieve capaciteiten- en de taaltest afgerond. Ik heb de taaltest behaald maar ik ben gezakt op de capaciteitentest. Ik heb maar 1 punt behaald hierop. 1 punt! Ik weet zeker dat hier iets niet goed is gegaan. Ik heb meerdere testen gedaan en altijd goed gescoord. Ik volg ook gewoon een hbo-opleiding dus ik durf wel te zeggen dat ik niet volkomen onnozel ben. Hoe kan het dat ik maar liefst 1 punt heb gescoord??!! Ik weet zeker dat ik meerdere vragen goed heb beantwoord.

Wellicht komt het door het feit dat ik genoeg tijd nam bij elke vraag, en dat ik het antwoord al invulde en toen wachtte op de timer. Dan kon ik alles nog goed checken en ging ie automatisch naar de volgende vraag. Wellicht heeft het systeem deze antwoorden niet meegeteld?

Weet iemand hier meer van? Of ben ik nu gewoon dom? Zo teleurgesteld nu :'(




Kay1294

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2021, 18:40:09
Hallo,

Ik heb zojuist de cognitieve capaciteiten- en de taaltest afgerond. Ik heb de taaltest behaald maar ik ben gezakt op de capaciteitentest. Ik heb maar 1 punt behaald hierop. 1 punt! Ik weet zeker dat hier iets niet goed is gegaan. Ik heb meerdere testen gedaan en altijd goed gescoord. Ik volg ook gewoon een hbo-opleiding dus ik durf wel te zeggen dat ik niet volkomen onnozel ben. Hoe kan het dat ik maar liefst 1 punt heb gescoord??!! Ik weet zeker dat ik meerdere vragen goed heb beantwoord.

Wellicht komt het door het feit dat ik genoeg tijd nam bij elke vraag, en dat ik het antwoord al invulde en toen wachtte op de timer. Dan kon ik alles nog goed checken en ging ie automatisch naar de volgende vraag. Wellicht heeft het systeem deze antwoorden niet meegeteld?

Weet iemand hier meer van? Of ben ik nu gewoon dom? Zo teleurgesteld nu :'(

Dom ben je sowieso niet, die gedachte moet je uit je hoofd zetten. Voor zover ik mezelf kan herinneren moest je je antwoord wel opslaan, het probleem wat je omschrijft zou inderdaad realiteit kunnen zijn. Kan je dit niet navragen bij de chat van kom bij de politie?

Wanneer heb je de testen gemaakt en wanneer heb je de uitslag gekregen?

Wellicht kun je het bij een volgende selectie ronde opnieuw proberen!


hallo23

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2021, 18:43:07
Dom ben je sowieso niet, die gedachte moet je uit je hoofd zetten. Voor zover ik mezelf kan herinneren moest je je antwoord wel opslaan, het probleem wat je omschrijft zou inderdaad realiteit kunnen zijn. Kan je dit niet navragen bij de chat van kom bij de politie?

Wanneer heb je de testen gemaakt en wanneer heb je de uitslag gekregen?

Wellicht kun je het bij een volgende selectie ronde opnieuw proberen!

Bedankt voor je bericht!

Ik heb direct een mail gestuurd. Ik heb de uitslag vanmiddag gekregen. Ongeveer een half uur nadat alles klaar was.
Zou ik een nieuwe kans kunnen krijgen denk je? Als blijkt dat ik ben gezakt doordat ik niet op volgende klikte? Zou wel heel lullig zijn als ik dan niet een herkansing kan doen..

Ik wil echt niet nog 6 maanden wachten! Heb al een jaar gewacht tot ik überhaupt kon solliciteren in mijn regio.


Kay1294

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2021, 18:46:55
Voor welke start week had je gesolliciteerd? Ook week 33?

Dan heb je een snelle uitslag gehad. Volgens mij is herkansen niet mogelijk, maar ik zou liegen als ik zei dat ik er verstand van had. Ik kan je dit antwoord niet geven helaas omdat ik dat niet weet


hallo23

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2021, 18:52:48
Voor welke start week had je gesolliciteerd? Ook week 33?

Dan heb je een snelle uitslag gehad. Volgens mij is herkansen niet mogelijk, maar ik zou liegen als ik zei dat ik er verstand van had. Ik kan je dit antwoord niet geven helaas omdat ik dat niet weet

Ja week 33. Als ik door deze stomme fout niet een herkansing kan maken zou ik wel heel erg balen. Ik bedoel dit lijkt mij meer een fout van het systeem dan toch? Als er een antwoord staat, en de tijd is op, gaat ie naar de volgende vraag. Maar er is gewoon een antwoord gegeven dus die zou dan ook opgeslagen moeten worden..


Lizzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2021, 19:07:21
Oei, dat zou wel echt balen zijn zeg. Staat er ook bij hoeveel punten je kunt halen?
Ik hoop voor je dat je snel een mail terug krijgt.


hallo23

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2021, 19:09:24
Oei, dat zou wel echt balen zijn zeg. Staat er ook bij hoeveel punten je kunt halen?
Ik hoop voor je dat je snel een mail terug krijgt.

Je moet minimal 6 of 7 punten halen dacht ik. Ik hoop echt dat ik een herkansing kan krijgen! bedankt voor je berichtje


Robin2548

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #7 Gepost op: 7 januari 2021, 19:55:18
Allereerst is het natuurlijk enorm balen en vervelend dat dat niet erbij vermeld wordt.

Hoewel ik de kans erg klein schat dat ze een herkansing geven, zou ik toch zsm naar je recruiter bellen. Wellicht is er iets te regelen als je met krachtige argumenten komt.

Heb je toevallig nog je uitkomsten van andere testen liggen? Dan kun je dat als bewijs gebruiken van je intelligentie niveau. Nogmaals weet ik niet of het helpt, maar met een goede onderbouwing heb je nog een kans.  

Zelf volg ik ook een HBO opleiding en had ik voor de cognitietoets (vorig jaar, ook voor MBO4) 14 uit 20. Wellicht dat het daarom ook helpt om te vermelden welk niveau je doet en dat het echt aan een stomme fout van jezelf ligt. Opletten dat je de academie niet de schuld gaat geven, het is en blijft (hoe zuur het is) natuurlijk wel jouw fout en je wilt niet dat ze de hakken in zand gaan zetten.


hallo23

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #8 Gepost op: 7 januari 2021, 19:58:21
Allereerst is het natuurlijk enorm balen en vervelend dat dat niet erbij vermeld wordt.

Hoewel ik de kans erg klein schat dat ze een herkansing geven, zou ik toch zsm naar je recruiter bellen. Wellicht is er iets te regelen als je met krachtige argumenten komt.

Heb je toevallig nog je uitkomsten van andere testen liggen? Dan kun je dat als bewijs gebruiken van je intelligentie niveau. Nogmaals weet ik niet of het helpt, maar met een goede onderbouwing heb je nog een kans.  

Zelf volg ik ook een HBO opleiding en had ik voor de cognitietoets (vorig jaar, ook voor MBO4) 14 uit 20. Wellicht dat het daarom ook helpt om te vermelden welk niveau je doet en dat het echt aan een stomme fout van jezelf ligt. Opletten dat je de academie niet de schuld gaat geven, het is en blijft (hoe zuur het is) natuurlijk wel jouw fout en je wilt niet dat ze de hakken in zand gaan zetten.

Ik ga morgen direct bellen! Al vind ik wel dat het degelijk de schuld is van het toetsing programma. Je kan toch verwachten dat je antwoorden automatisch worden opgeslagen als je wordt doorverbonden naar de volgende vraag? Maar in ieder geval, ik ga m’n best doen morgen! Bedankt voor je bericht.


Robin2548

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2021, 20:00:26
Ook al vind jij het de schuld van het programma, moet je wel opletten met je bewoording. Je kan uiteraard wel aangeven wat je dacht dat er zou gebeuren!

Succes en hou ons op de hoogte