Zware explosies in oliedepot Londen

Auteur Topic: Zware explosies in oliedepot Londen  (gelezen 11517 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #20 Gepost op: 11 december 2005, 13:55:52


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #21 Gepost op: 11 december 2005, 13:57:44
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #22 Gepost op: 11 december 2005, 14:16:39
IK heb familie wonen in Heampsted....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 11 december 2005, 14:38:43
Gezien de explosie staat waarschijnlijk het GEHELE depot in de hens. Ook als ik de foto's zie is er een enorme 'basis' voor de rook. Ik denk dat het inderdaad wachten wordt tot de brandstof op is.... ;)




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 11 december 2005, 14:50:28
http://www.telegraaf.nl/buitenland/30157361/Bewaker_rook_gaslucht_vlak_voor_explosie.html

 Bewaker rook gaslucht vlak voor explosie
HEMEL HEMPSTEAD - Een bewaker die in de Engelse stad Hemel Hempstead in het gebouw naast het oliedepot werkte, rook een gaslucht vlak voordat het depot explodeerde. Raheel Ashraf deed zijn laatste ronde in het gebouw, toen hij de gaslucht rook. „Het was heel sterk en ik stak mijn hoofd naar buiten en daar rook ik het ook.”

Direct daarna werd hij in de lucht geworpen door een enorme explosie. „Ik opende mijn ogen en er was niets over van het gebouw. Ik lag ineengekrompen, keek om me heen en vroeg me af of ik sliep. Alle muren, alles was vernield. Er was geen licht en ik kon de hemel zien. Alles wat ik hoorde, was een lang rommelend geluid”, zei hij tegen de BBC.

De bewaker sprong 5 meter naar beneden door de gebroken ramen, omdat hij zich realiseerde dat er meer ontploffingen konden volgen. „Het was een wonder dat ik amper een schrammetje had.”


Gast48368

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 11 december 2005, 14:54:02
M'n pa las net ergens op internet dat vanavond de rook hier mogelijk te zien is!  :o

UTRECHT - Het weerinstituut KNMI verwacht dat Nederland geen last krijgt van de enorme rook als gevolg van de explosies in een brandstofdepot bij Londen. Meteoroloog F. de Bie: "Er is boven het gebied bijna geen stroming."

"De rookpluimen trekken nu een beetje richting het zuiden. Binnen 24 uur is het vrijwel uitgesloten dat ze onze kant op komen."


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #27 Gepost op: 11 december 2005, 14:55:39

UTRECHT - Het weerinstituut KNMI verwacht dat Nederland geen last krijgt van de enorme rook als gevolg van de explosies in een brandstofdepot bij Londen. Meteoroloog F. de Bie: "Er is boven het gebied bijna geen stroming."

"De rookpluimen trekken nu een beetje richting het zuiden. Binnen 24 uur is het vrijwel uitgesloten dat ze onze kant op komen."

Je bent de 3e die dat post in dit topic!  ;D
343, never forget.


Gast48368

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 11 december 2005, 15:00:58
Je bent de 3e die dat post in dit topic!  ;D

er moet toch iemand de derde zijn  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993