Politie-/recherchekundige augustus 2021

Auteur Topic: Politie-/recherchekundige augustus 2021  (gelezen 29084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CK98

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2021, 18:56:07
Zojuist een positief mailtje gehad dat ik de testen heb behaald en ik binnenkort een uitnodiging krijg voor het intakegesprek!  098uo

Ah, wat fijn voor je!  098uo Dan heb je ontzettend snel de uitslag gekregen.
Ik heb zelf gesolliciteerd bij de eenheid Limburg. De testen heb inmiddels bijna twee weken geleden afgerond, maar dat wachten valt toch enorm tegen..
Zou ik mogen vragen wat de achtergrond is van eenieder die heeft gesolliciteerd?


Henkjan98

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #21 Gepost op: 2 maart 2021, 10:53:57
Zojuist een positief mailtje gehad dat ik de testen heb behaald en ik binnenkort een uitnodiging krijg voor het intakegesprek!  098uo
Jij hebt snel reactie gekregen dan! Gefeliciteerd!
Ik heb tot op heden nog geen bericht gehad.

Ah, wat fijn voor je!  098uo Dan heb je ontzettend snel de uitslag gekregen.
Ik heb zelf gesolliciteerd bij de eenheid Limburg. De testen heb inmiddels bijna twee weken geleden afgerond, maar dat wachten valt toch enorm tegen..
Zou ik mogen vragen wat de achtergrond is van eenieder die heeft gesolliciteerd?
Ik heb in 2017 mijn vwo afgerond. Daarna 2 tussenjaren gehad waarin ik gewerkt heb in verschillende branches. Vervolgens 1,5 jaar geleden gestart met de opleiding Integrale Veiligheidskunde. Daar heb ik mijn propedeuse behaald, maar wil nu graag de overstap maken naar de politie. De afgelopen maanden heb ik voor mijn opleiding stage gelopen bij de politie, dus ik heb al even binnen de organisatie mogen proeven ;)
En wat is jouw achtergrond?


Henkjan98

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #22 Gepost op: 2 maart 2021, 11:05:28
Zojuist een mail gehad. Helaas niet door naar het intakegesprek. De capaciteitentest heb ik afgerond met de hoogst mogelijke score. 20/20.
Maar afgevallen op de kandidaatvergelijking, dus andere kandidaten hebben waarschijnlijk een betere achtergrond.


Niels266

  • Sollicitant Agent landelijke eenheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #23 Gepost op: 2 maart 2021, 11:32:26
Zojuist een mail gehad. Helaas niet door naar het intakegesprek. De capaciteitentest heb ik afgerond met de hoogst mogelijke score. 20/20.
Maar afgevallen op de kandidaatvergelijking, dus andere kandidaten hebben waarschijnlijk een betere achtergrond.


Hier ook twee afvallers eenheid Noord-Nederland

19/20
18/20

Wellicht gaan we voor de 2,5 jaar verkorte opleiding als die dit jaar nog start.


Nootje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #24 Gepost op: 2 maart 2021, 12:03:37

Hier ook twee afvallers eenheid Noord-Nederland

19/20
18/20

Wellicht gaan we voor de 2,5 jaar verkorte opleiding als die dit jaar nog start.

Ahhh, balen! Ik heb het gevoel dat je een beetje geluk moet hebben om door de kandidatenvergelijking te komen.

Worden jullie dan wel weer automatisch meegenomen voor de kandidatenvergelijking van de verkorte variant?


Matthiiz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #25 Gepost op: 2 maart 2021, 15:38:50
Hier ook (weer) een afvaller, voor recherchekundige welteverstaan. CCT 16/20 deze keer, maar aan de scores hier boven te zien is de toets inderdaad allesbehalve doorslaggevend!


Robbies

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #26 Gepost op: 2 maart 2021, 17:10:38
PoKu voor de eenheid Oost Brabant ook vandaag negatief bericht ontvangen. Mijn score is 16/20. Maar als iemand met 20/20 al niet door is dan moet het wel door de kandidaatvergelijking komen. Of komt het toch door mijn vooropleiding Havo? Jammer dat er ook maar zo weinig (24) plekken zijn voor hèèl Nederland.


Nootje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #27 Gepost op: 2 maart 2021, 17:35:20
PoKu voor de eenheid Oost Brabant ook vandaag negatief bericht ontvangen. Mijn score is 16/20. Maar als iemand met 20/20 al niet door is dan moet het wel door de kandidaatvergelijking komen. Of komt het toch door mijn vooropleiding Havo? Jammer dat er ook maar zo weinig (24) plekken zijn voor hèèl Nederland.

Ik verwacht dan door de kandidatenvergelijking aangezien ik zelf Hbo afgestudeerd ben.

Ze kijken natuurlijk niet alleen naar de CCT. Je hebt hiernaast een persoonlijkheidsvragenlijst gemaakt, een motivatie moeten invullen, je kennis van verschillende culturen en talen moeten beschrijven en nog wat andere vragen.

Het totaalplaatje moet denk ik kloppen.



Robbies

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #28 Gepost op: 2 maart 2021, 18:57:05
Uiteraard is het een totaalplaatje. Maar je geeft aan dat je al een HBO opleiding hebt. Dat is dan natuurlijk wel een hele grote pré die het dubbeltje naar de goede kant laat vallen. Trouwens wel knap dat je nu weer een 4 jarige HBO PoKu opleiding gaat volgen. Waarom dan niet de verkorte van 2,5 jaar?


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #29 Gepost op: 2 maart 2021, 20:04:30
Zelf heb ik voor het eerst gesolliciteerd op de functie politiekundige, voorkeur ging uit naar de eenheid Midden Nederland. Uiteraard weinig plekken aldaar, maar toch geprobeerd.

Ook hier een score van 20/20, sinds paar jaar in bezit van het IVK diploma en al een aantal jaar werkzaam als adviseur OOV bij een gemeente.

Helaas is dat niet voldoende gebleken om door de kandidaatvergelijking te komen... :'(

Maar goed, het was de eerste poging en door het positieve resultaat mag ik nogmaals een poging doen bij de verkorte opleiding PoKu. Hopelijk wordt deze alsnog snel open gezet en dan gaan we er weer voor!