Voertuigen van onbekende herkomst

Auteur Topic: Voertuigen van onbekende herkomst  (gelezen 26735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #10 Gepost op: 12 december 2005, 18:34:20

Een Magirus Deutzl met kenteken NF-95-64 met op het voorspatbord het nummer 8. Ten tijden van het maken van de foto (mei 2004 in Rhenen) ingericht als Camper. Toch meerijdend in de brandweeroptocht.


Een handbrandspuit. Deze foto ook gemaakt in Rhenen (mei 2004)

Eerst deze twee maar eens! en natuurlijk alvast bedankt.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #11 Gepost op: 12 december 2005, 18:37:11
En nog een



Een LandRover met kenteken AL-70-66 en op de zijkant de tekst TA TU TA TU.
Foto gemaakt in Amersfoort (juni 2005)


jwpots

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2005, 19:33:46
Nog een wagen waar ik de herkomst niet van weet is deze Ford-AA. Ik ben al eens aan het speuren geweest en ben gestrand in Apeldoorn, toen liep het spoor dood. Momenteel ziet deze wagen er geheel anders uit en is het niet aan te zien dat het ooit een brandweervoertuig was.



En zo ziet hij er nu uit.



Groet
Johan


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #13 Gepost op: 12 december 2005, 20:25:51

Een Magirus Deutzl met kenteken NF-95-64 met op het voorspatbord het nummer 8. Ten tijden van het maken van de foto (mei 2004 in Rhenen) ingericht als Camper. Toch meerijdend in de brandweeroptocht.


Een handbrandspuit. Deze foto ook gemaakt in Rhenen (mei 2004)

Eerst deze twee maar eens! en natuurlijk alvast bedankt.

Deze hand pomp is van vereniging Brandweer Dieren.




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #14 Gepost op: 12 december 2005, 20:36:18
Maarten bedankt!

Even de koppen vergeleken en zelfs dat klopt  ;)


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #15 Gepost op: 12 december 2005, 20:43:10
Een Magirus Deutzl met kenteken NF-95-64 met op het voorspatbord het nummer 8. Ten tijden van het maken van de foto (mei 2004 in Rhenen) ingericht als Camper. Toch meerijdend in de brandweeroptocht.

Dat dit een voertuig was van de BB hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen. De zwarte 8 op een geel veld is van zijn militaire verleden (BB = Mobiele Colonnes = Min. v. Defensie) en betekent dat hij in de 8 tons klasse viel. Naar mijn bescheiden mening betekend(e) dit dat het totaalgewicht 8 ton mocht bedragen. Wordt naar mijn beste weten ook in andere landen gebruikt.

Aaldert


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #16 Gepost op: 12 december 2005, 20:46:39
Dat dit een voertuig was van de BB hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen. De zwarte 8 op een geel veld is van zijn militaire verleden (BB = Mobiele Colonnes = Min. v. Defensie) en betekent dat hij in de 8 tons klasse viel. Naar mijn bescheiden mening betekend(e) dit dat het totaalgewicht 8 ton mocht bedragen. Wordt naar mijn beste weten ook in andere landen gebruikt.

Aaldert

Bedankt, moet ik me schamen als je me wel mag vertellen dat dit voertuig van de BB is geweest... :-[ ;)
Betreft hier echt geen 8 op geel vlak maar 8 op een wit vlak. (wil je de originele foto wel mailen)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als we het toch over Dieren hebben, hier nog een foto. (sorry, is nog van lang geleden, zou nu zo'n foto nooit meer maken  :-[

Met dank aan brandbase.org kom ik tot de volgende gegevens maar hoop dat iemand me nog wat verder kan helpen!!

Korps : Rheden (korps Dieren)
Roepnummer :   
Type voertuig : AS.LD....
Merk / Type chassis :Ford
Opbouw :   
Kenteken : M-55869 *NB-40-22 of N
Datum in dienst : 1939
Datum uit dienst : 19..
Vestigingsplaats :   
Bijzonderheden : vervangend kenteken:NB-40-22?,kazerne Dieren


[verwijderd door de beheerder]


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #17 Gepost op: 12 december 2005, 20:58:57
Bedankt, moet ik me schamen als je me wel mag vertellen dat dit voertuig van de BB is geweest... :-[ ;)
Betreft hier echt geen 8 op geel vlak maar 8 op een wit vlak. (wil je de originele foto wel mailen)

Origineel was het witte vlak geel. Dit kan door de zon verbleekt zijn.


jwpots

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 12 december 2005, 21:10:41
Bedankt, moet ik me schamen als je me wel mag vertellen dat dit voertuig van de BB is geweest... :-[ ;)
Betreft hier echt geen 8 op geel vlak maar 8 op een wit vlak. (wil je de originele foto wel mailen)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als we het toch over Dieren hebben, hier nog een foto. (sorry, is nog van lang geleden, zou nu zo'n foto nooit meer maken  :-[

Met dank aan brandbase.org kom ik tot de volgende gegevens maar hoop dat iemand me nog wat verder kan helpen!!

Korps : Rheden (korps Dieren)
Roepnummer :   
Type voertuig : AS.LD....
Merk / Type chassis :Ford
Opbouw :   
Kenteken : M-55869 *NB-40-22 of N
Datum in dienst : 1939
Datum uit dienst : 19..
Vestigingsplaats :   
Bijzonderheden : vervangend kenteken:NB-40-22?,kazerne Dieren


Het door jou geplaatste voertuig is nooit van de brandweer Dieren geweest. Deze FordF5 is oorspronkelijk van de brandweer Susteren. Het chassis is uit 1949 en de oorspronkelijke open opbouw is van Kronenburg en dateerd uit 1952. Verder is dit een AS10LD2500. In 1957 is door Mostard de open opbouw voorzien van een dichte opbouw en is er in 1967 een watertank ingebouwd van 300 ltr. Het kenteken was oorspronkelijk NB-18-46 en is later vervangen voor 17-GB-18.





Groet
Johan


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #19 Gepost op: 12 december 2005, 21:25:12
Het door jou geplaatste voertuig is nooit van de brandweer Dieren geweest. Deze FordF5 is oorspronkelijk van de brandweer Susteren. Het chassis is uit 1949 en de oorspronkelijke open opbouw is van Kronenburg en dateerd uit 1952. Verder is dit een AS10LD2500. In 1957 is door Mostard de open opbouw voorzien van een dichte opbouw en is er in 1967 een watertank ingebouwd van 300 ltr. Het kenteken was oorspronkelijk NB-18-46 en is later vervangen voor 17-GB-18.

Groet
Johan

Dank Johan!

Maar er staat toch echt Dieren op de deur van de Ford, is daar een verklaring voor?