Voertuigen van onbekende herkomst

Auteur Topic: Voertuigen van onbekende herkomst  (gelezen 26663 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 december 2005, 21:34:44
Dank Johan!

Maar er staat toch echt Dieren op de deur van de Ford, is daar een verklaring voor?
Ja, brandweer Dieren heeft hem als museumobject [een liefhebber binnen het korps misschien ?]. Brandweer Dieren heeft meerdere museumvoertuigen in bezit of bezit gehad. Zo hebben ze/hadden ze de FordV8-79 van de brandweer Groot Ammers die door Groot Ammers is verkocht aan de bedrijfsbrandweer Mondi Leder en hadden zij de OpelBlitz van de brandweer Oostzaan. Op de OpelBlitz stond Dieren en op de FordV8 stond Velp.

Groet
Johan


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #21 Gepost op: 13 december 2005, 17:06:25
Dit voertuig is inmiddels verkocht.
Hij is nu ergens in belgie
Vanwege ruimte gebrek.
Volgend jaar zal de handpomp weer in verschillende delen van het land mee doen aan optochten.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #22 Gepost op: 4 januari 2006, 16:08:28
Nog een wagen waar ik de herkomst niet van weet is deze Ford-AA. Ik ben al eens aan het speuren geweest en ben gestrand in Apeldoorn, toen liep het spoor dood. Momenteel ziet deze wagen er geheel anders uit en is het niet aan te zien dat het ooit een brandweervoertuig was.



En zo ziet hij er nu uit.



Groet
Johan

er is nog steeds niets bekend van deze A-Ford autospuit. maar waar ik wel tegen aan liep toen ik op de website van de Magirus-Deutz club zat te kijken. was deze foto van een onbekend Magirus autospuit uit de jaren twintig met zo te zien kenteken VV-00-20 dat is hetzelfde kenteken als de A-Ford autospuit. toch wel raar. trouwens weet iemand van wie deze Magirus autospuit ooit was en of hij nog in Nederland is. Johan heb jij een idee.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #23 Gepost op: 4 januari 2006, 17:30:35
Louis

Bij het RDW en in andere systemen  ;) staat dit kenteken op naam van de A ford....Het komt regelmatig voor dat er toch onrechtmatig gebruikt gemakkt wordt van kentekens van oude voertuigen....


jwpots

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 4 januari 2006, 18:46:41
Louis

Bij het RDW en in andere systemen  ;) staat dit kenteken op naam van de A ford....Het komt regelmatig voor dat er toch onrechtmatig gebruikt gemakkt wordt van kentekens van oude voertuigen....
Hier het bewijs.

Groet
Johan

[verwijderd door de beheerder]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #25 Gepost op: 4 januari 2006, 19:38:45
Heren

dit is mijn bekend. het ging mijn weer om het feit dat ik deze foto tegen kwam en hij voor mijn niet bekend voor kwam. graag had ik gewild dat iemand mijn had kunnen vertellen van wie deze Magirus ooit was. gezien het gebruik van hetzelfde kenteken was de eigenaar ooit ook de eigenaar van die A-Ford. maar in iedergeval is deze Magirus op dit moment nog een raadsel, hij is in iedergeval in de loop der jaren voorzien van luchtbanden. volgens mijn is het niet de wagen van Waddinxveen aangezien die veel donkere van kleur is. wie o wie weet het. 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 4 januari 2006, 19:44:11
Heren

dit is mijn bekend. het ging mijn weet om het feit dat ik deze foto tegen kwam en hij voor mijn niet bekend voor kwam. gaat had ik gewild dat iemand mijn had kunnen vertellen van wie deze Magirus ooit was. gezien het gebruik van hetzelfde kenteken was de eigenaar ooit ook de eigenaar van die A-Ford. maar in iedergeval is deze Magirus op dit moment nog een raadsel, hij is in iedergeval in de loop der jaren voorzien van luchtbanden. volgens mijn is het niet de wagen van Waddinxveen aangezien die veel donkere van kleur is. wie o wie weet het. 
Ik heb al zitten vergelijken met de Magirus van de Venz te Vaassen.
Maar er zitten verschillen in.

Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #27 Gepost op: 4 januari 2006, 20:00:02
Ja Johan

zo heb ik ook een lijstje afgewerkt. en de volgende wagens van de volgende korpsen komen niet in aanmerking.
Heemstede   deze is compleet orgineel en nooit buiten het korps geweest
Zwollekerspel  deze is nu van brandweer Zwolle heeft zijn orginele wielen nog en is al jaren niet meer rijdklaar
Leeuwarderadeel/Venz  deze is nu van brandweer Epe en heeft zijn orginele wielen nog. sinds 1950 door Venz gebruikt.
Waddinxveen    nooit korps verlaten. heeft luchtbanden gekregen maar is donker rood van kleur.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #28 Gepost op: 4 januari 2006, 20:36:17
Heren

laat het zoeken naar deze Magirus maar zitten. ik heb inmiddels achterhaald van welk brandweerkorps deze wagen ooit was. het gaat hierom de Magirus met Geesink-Magirus opbouw van brandweer Voorburg. deze uit 1926 stammende wagen met kenteken H-61217 ging in 1959 buiten dienst en werd in 1962 aan een particulier verkocht. na enkele eigenaars ging deze wagen in 1983 naar Nieuw Zeeland. daar is deze foto gemaakt. misschien dan het iemand opvalt, inderdaad ik heb de foto even veranderd. omdat ik er achter kwam dat mijn scanner niet goed stond, daarom was de eerste opname niet helemaal goed van kwaliteit.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #29 Gepost op: 5 januari 2006, 15:54:49
En als derde voertuig, wie herkent deze Ford ? Ook op het gemeentewapen kom ik er niet uit, wie wel ?



Groet
Johan

inmiddels is deze wagen ook bekend. het gaat om een Ford F5 autospuit met Bikkers opbouw uit 1950 van brandweerkorps Uden. de wagen werd in 1965 vervangen door een nieuwere Ford Thames Trader autospuit.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief