0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Ja, wat is daar mee? Maar serieus, een AED is geen dodelijk instrument. Zorg er gewoon voor dat op straat omstanders niet aan de persoon zitten terwijl de AED bezig is, maar het ergste wat ze kunnen doen is de interne ECG van de AED storen, zodat er wat extra tijd nodig is. Zichzelf per ongeluk frituren is onmogelijk
ik zou niet graag mijn handen links en rechts op de borstkast gelegd willen hebben als er geklapt wordt.De AED "ziet" ze niet liggen zolang je ze stil houdt en ik sluit dan ook niet uit, dat niet ECG van het slachtoffer maar je eigen ECG een dramatische veranderingen ondergaat.
Bij het topic van de ambulance staat een behoorlijke discussie over AED's onder 'gevaarlijke omstandigheden', zoals een slachtoffer dat in een plas water ligt.
Klopt maar je mag ook al niet te dicht met je telefoon in de buurt komen maar waarom weet ik niet waarom dit zou storen (dit zijn ook gevaren bij een AED)
Bullshit.Op de IC gaat dezelfde roddel rond, en hoewel het bewezen is dat GSM's de (hoogst gevoelige) apparatuur NIET stoort, houden ze de geruchten in de lucht, gewoon om te zorgen dat niet iedereen gaat bellen op de IC (drukte, niet prettig voor de patienten en het personeel).