Huisvesting politieacademie

Auteur Topic: Huisvesting politieacademie  (gelezen 3792 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pindanoot

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 3 april 2021, 13:32:24
Hallo,

Ik wil graag de niveau 5 opleiding in Apeldoorn doen en Ik had een paar vragen m.b.t. de huisvesting bij de politieacademie.

Ik vroeg mij af of huisvesting door de politie (voor een deel) vergoed wordt en of het handig is om in Apeldoorn te wonen tijdens de opleiding.

Ik woon (bij mijn ouders) ~15 minuten ten zuiden van Eindhoven en dat is 134km van Apeldoorn, dus het lijkt mij niet praktisch om elke dag op en neer te gaan. Ik was wel van plan om me in te schrijven voor regio Oost-Brabant en voor zover ik weet werk je daar dan ook in de praktijk tijdens de opleiding.

Wat doen andere studenten? Wat is in mijn situatie handig om te doen? Bij mijn ouders blijven wonen en toch elke dag 134km op en neer reizen? In Apeldoorn wonen? Ergens tussenin wonen? Etc.

Bedankt voor de tijd te nemen om dit te lezen!

Mvg, Pindanoot.







Francois_94

  • Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #1 Gepost op: 7 april 2021, 19:59:44
Hallo,

Ik wil graag de niveau 5 opleiding in Apeldoorn doen en Ik had een paar vragen m.b.t. de huisvesting bij de politieacademie.

Ik vroeg mij af of huisvesting door de politie (voor een deel) vergoed wordt en of het handig is om in Apeldoorn te wonen tijdens de opleiding.

Ik woon (bij mijn ouders) ~15 minuten ten zuiden van Eindhoven en dat is 134km van Apeldoorn, dus het lijkt mij niet praktisch om elke dag op en neer te gaan. Ik was wel van plan om me in te schrijven voor regio Oost-Brabant en voor zover ik weet werk je daar dan ook in de praktijk tijdens de opleiding.

Wat doen andere studenten? Wat is in mijn situatie handig om te doen? Bij mijn ouders blijven wonen en toch elke dag 134km op en neer reizen? In Apeldoorn wonen? Ergens tussenin wonen? Etc.

Bedankt voor de tijd te nemen om dit te lezen!

Mvg, Pindanoot.

Voor  de  aspiranten  politie-  en  recherchekunde  aan  de  politieacademie  te Apeldoorn  geldt  dat  zij  in  aanmerking  kunnen  komen  voor  een  tegemoetkoming  voor  de  kosten  voor  tijdelijke huisvesting.  Dit  betreft  een  vergoeding  van  maximaal  90%  van  de  woonkosten  met  een  bepaald  maximum  €  428,71 per  maand  (norm  van  1  januari  2019).  Wanneer  hier  gebruik  van  wordt  gemaakt  worden  de  reiskosten  van  het woon-werkverkeer  1  keer  per  week  vergoed  van  het  oorspronkelijk  woonadres  naar  het  tijdelijke  woonadres.  De tegemoetkoming  is  gelijk  aan  de  kosten  voor  openbaar  vervoer  in  de  2e  klas  of  bij  gebruik  van  eigen  vervoer  €  0,19 per  km.  De  rest  van  de  week  wordt  het  woon-werkverkeer  vergoed  van  het  tijdelijke  woonadres  naar  de opleidingslocatie(s).  
Aspirant eenheid Limburg april '21


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #2 Gepost op: 7 april 2021, 21:22:29
Kamer of huisje huren dus! En als het kan met medestudenten, omdat het scheelt in de kosten maar vooral omdat dat ook leuker is!