Battenburg striping

Auteur Topic: Battenburg striping  (gelezen 46002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2005, 16:41:59
Op zich is dat fluoriserende (gele blokken en strepen) wel een goede zaak. Als je naar de huidige nederlandse (brandweer-)striping kijkt zie je voornamelijk dat het bestaat uit reflecterend materiaal dat vooral snachts goed zichtbaar is. Overdag vind ik met name brandweervoertuigen van de achterzijde maar slecht herkenbaar van grotere afstand.

De kleur daglichtrood (RAL 3024) die o.a. Den Haag (in het verleden) en veel Duitse en Belgische brandweerkorpsen hanteren/hanteerden is een kleur die vooral overdag veel eerder opvalt in het verkeer. Je ziet dat nu enkel de politie fluoriserende kleuren in haar striping heeft verwerkt.

Hier in Nederland hecht men kennelijk meer waarde aan het feit dat niemand meer de striping mag gebruiken door een uniek patroon te hanteren en dat te beschermen dan dat men opvallende kleuren hanteert. Ik vind wat dat betreft de kleurstelling in Groot Britannië beter gekozen. Ook de achterzijde valt vele malen beter op.

Mvg
Guus


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2005, 17:52:24
ik kan nu ook niet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben, geef mij ook de BIZA striping maar ;D ;D


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #22 Gepost op: 18 december 2005, 16:05:34
In de jaren 80 hadden wagens van de inter gemeentelijk auto surveillance van de gemeentepolite Arnhem
al een zo'n soort beschildering met grote Dayglow blokken aan de zij kant van hun BMW 320 i 's


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #23 Gepost op: 18 december 2005, 16:11:56
Op zich werkte de oude dayglow kleur wel maar was stervens duur om te onderhouden...Er zijn uiteraard voordelen aan de battenburg striping maar als je kijkt naar het prijskaartje wat daar aanhangt zeg ik van laat maar...Tevens vindt ik ook dat men behalve deze striping ook het voertuig in een standaard kleur moeten spuiten, Wit voor de politie, Ral 3000 voor de brandweer en uiteraard geel voor de ambudienst


Tiga

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 19 december 2005, 18:46:04
Ik vond het juist zo leuk dat alle wagens anders waren...
Opzich vind ik het nou ook weer niet lelijk, maar kop brandweerwagens vinbd ik het nieuwe niet echt prachtig nee


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 19 december 2005, 18:48:10
Op personenwagens vind ik het nog niet eens zo slecht staan. Alleen op de grote brandweerwagens.......  :-\


Arnoud Sterk

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 december 2005, 19:22:44
*fluit* TAXIIII :-X ::)


Karim

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 5 februari 2006, 02:04:19
Kwam op 'n Engels forum een discussie tegen over deze voertuigen die d.m.v. hun speciale striping nog meer moeten opvallen.
'k kan overigens niet zeggen dat ik ze mooi vind....  :-X





Meer op www.crestlinecoach.com


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 5 februari 2006, 14:47:30
Oef :-X Hou die battenburg striping maar op dat eiland.

Rood, blauw of groen met geel kan nog best, maar paars gaat mij echt te ver ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 5 februari 2006, 14:56:30
Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet een UK ambulance is, maar een USA ambu.
Het stuur zit links, de verlichting heeft geen enkele blauwe lamp (alleen rood/wit) reden des te meer aan te nemen dat dit een USA ambu is