GRIP 2 Grote IBGS NL-Alert (deel wijk ontruimd vanwege gaslucht) Punter - Lelystad 08-05-2021

Auteur Topic: GRIP 2 Grote IBGS NL-Alert (deel wijk ontruimd vanwege gaslucht) Punter - Lelystad 08-05-2021  (gelezen 12413 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://twitter.com/gem_Lelystad/status/1391109146070618114?s=20

Verdachte lucht waargenomen in Punter

Geplaatst: 8-5-2021

In de woonwijk Punter een verdachte lucht waargenomen. Via dit nieuwsbericht houden we op u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Stand van zaken om 20.50 uur
In woonwijk Punter is een verdachte lucht waargenomen.
Naar de hele wijk is een NL-Alert gestuurd.
De hele wijk Punter is afgesloten, omdat nog onbekend is wat de oorzaak van de verdachte lucht is.
Hulpdiensten zijn ter plaatse en doen onderzoek.
Een paar straten zijn daarom ontruimd. Bewoners uit deze straten worden opgevangen in de school de Rietlanden.
Samen sterk in de hulpverlening!






HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Zoek op Google harm Infra Transport en je weet waar ik al twee uur naar kijk..... 0098

Geen gas maar wat het wel is weet men nog niet
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verdachte lucht waargenomen in Punter

Geplaatst: 8-5-2021

In de woonwijk Punter is een verdachte lucht waargenomen. Via deze pagina houden we u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Stand van zaken om 00.32 uur
Inwoners met vragen over de situatie in Punter kunnen bellen naar telefoonnummer 0320 - 27 89 11,  keuze 1.
In woonwijk Punter is een verdachte lucht waargenomen.
Hulpdiensten zijn ter plaatse en doen onderzoek. Uit het onderzoekt blijkt dat geen aardgas is.
Naar de hele wijk is een NL-Alert gestuurd. Later op de avond is een tweede NL-Alert verstuurd.
De hele wijk Punter is afgesloten, omdat nog onbekend is wat de oorzaak van de verdachte lucht is.
Enkele straten zijn ontruimd. Dat zijn Punter 25, 26, 27, 29, 30, 33, 34, 35, 36 en 39.
Bewoners uit deze straten wordt gevraagd om naar vrienden en familie buiten de wijk te gaan. Is dat niet mogelijk? Dan is er opvang beschikbaar in de school de Rietlanden (Grietenij 2202, 8233 BZ Lelystad).

Stand van zaken om 00.05 uur
In woonwijk Punter is een verdachte lucht waargenomen.
Hulpdiensten zijn ter plaatse en doen onderzoek. Uit het onderzoekt blijkt dat geen aardgas is.
Naar de hele wijk is een NL-Alert gestuurd.
De hele wijk Punter is afgesloten, omdat nog onbekend is wat de oorzaak van de verdachte lucht is.
Enkele straten zijn ontruimd. Dat zijn Punter 25, 26, 27, 29, 30, 33, 34, 35, 36 en 39.
Bewoners uit deze straten wordt gevraagd om naar vrienden en familie buiten de wijk te gaan. Is dat niet mogelijk? Dan is er opvang beschikbaar in de school de Rietlanden (Grietenij 2202, 8233 BZ Lelystad).

Stand van zaken om 21.55 uur
In woonwijk Punter is een verdachte lucht waargenomen.
Hulpdiensten zijn ter plaatse en doen onderzoek. Uit het onderzoekt blijkt dat geen aardgas is.
Naar de hele wijk is een NL-Alert gestuurd.
De hele wijk Punter is afgesloten, omdat nog onbekend is wat de oorzaak van de verdachte lucht is.
Enkele straten zijn ontruimd. Dat zijn Punter 30, 33, 34, 35, 36 en 39.
Bewoners uit deze straten wordt gevraagd om naar vrienden en familie buiten de wijk te gaan. Is dat niet mogelijk? Dan is er opvang beschikbaar in de school de Rietlanden (Grietenij 2202, 8233 BZ Lelystad).

Stand van zaken om 21.45 uur
In woonwijk Punter is een verdachte lucht waargenomen.
Hulpdiensten zijn ter plaatse en doen onderzoek. Uit het onderzoekt blijkt dat geen aardgas is.
Naar de hele wijk is een NL-Alert gestuurd.
De hele wijk Punter is afgesloten, omdat nog onbekend is wat de oorzaak van de verdachte lucht is.
Een paar straten zijn daarom ontruimd. Bewoners uit deze straten wordt gevraagd om naar vrienden en familie buiten de wijk te gaan. Is dat niet mogelijk? Dan is er opvang beschikbaar in de school de Rietlanden (Grietenij 2202, 8233 BZ Lelystad).
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Q&A verdachte lucht in Punter

Laatst gewijzigd: 9-5-2021

In de onderstaande lijst treft u de antwoorden op veelgestelde vragen rond de verdachte lucht in Punter.

Wat is er gebeurd?
Rond 18.00 uur is een verdachte lucht waargenomen in de Lelystadse wijk Punter. Hierop zijn hulpdiensten naar Punter gereden om onderzoek te doen. Uit onderzoek blijkt dat het niet om een aardgaslek gaat.

Welke straten in Punter zijn ontruimd?
Bewoners uit de straten Punter 25, 26, 27, 29, 30, 33, 34, 35, 36 en 39 zijn geëvacueerd. Bewoners wordt gevraagd om naar familie of vrienden buiten de wijk te gaan. Als dat niet lukt, dan is de school de Rietlanden (Grietenij 2202, 8233 BZ Lelystad) de opvanglocatie.

Waar word ik opgevangen?
Bewoners uit de ontruimde huizen wordt gevraagd om naar familie of vrienden buiten de wijk te gaan. Als dat niet lukt, dan is de school de Rietlanden (Grietenij 2202, 8233 BZ Lelystad) de opvanglocatie.

Wanneer kan ik weer naar huis?
Nog niet bekend, de verwachting is dat het langer gaat duren.

Wordt er gezorgd voor een plek om te overnachten als ik vannacht niet thuis kan slapen?
Dit is nog niet bekend. Mocht het nodig zijn, ga dan naar familie en vrienden. Lukt het niet, dan wordt het geregeld.

Ik woon in Punter, maar mijn straat is niet ontruimd. Wat moet ik doen?
Ruikt u een verdachte lucht? Dan meldt u dit bij de hulpdiensten via telefoonnummer 112.

Ik heb medicijnen nodig. Hoe kom ik daaraan?
Bel naar de huisartsenpost Lelystad, leg de situatie uit en vraag om een noodrecept.
Het telefoonnummer van de huisartsenpost is: 0900 3336333.

Ik woon in Punter, maar mijn straat is niet ontruimd. Kan ik de wc doortrekken?
U kunt de wc doortrekken.

Kan ik mijn huisdier ophalen?
Nee, huisdieren kunnen niet opgehaald.
Samen sterk in de hulpverlening!






Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!