Dyscalculie en solliciteren

Auteur Topic: Dyscalculie en solliciteren  (gelezen 439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alfa-00

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 22 november 2021, 10:58:05
Beste leden,

Ik ben benieuwd of er leden zijn die ervaring hebben met het solliciteren bij de politie of Marechaussee en dyscalculie hebben.

Was dit een grote belemmering? Liep je tegen zaken aan, zoals de selectie?

Alfa-dubbel-nul / Integraal Veiligheidskundige / Evenementenbeveiliger

Robin2548

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 24 november 2021, 11:20:41
Hii!

Zelf geen ervaring met Dyscalculie, maar kan me voorstellen dat de cijferreeksen lastig kunnen zijn.
Heb je daar al eens mee geoefend? De cijferreeksen zijn een serieus onderdeel van de Cognitieve testen, naast cijferreeksen heb je ook rekenen met letters. Check deze video even om te kijken of je het snapt: https://kombijde.politie.nl/agent-worden/aanmelden/selectie-cognitie

Misschien is het ook een kwestie van veel oefenen en de trucjes leren? Nogmaals heb zelf echt geen ervaring ermee, dus heb geen idee hoe jij het ervaart.

Drenthe_Roden

• Ge´nteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 24 november 2021, 12:16:16
Bij mij heeft men Dyscalculie vastgesteld en had bij meerdere sollicitaties voor zowel politiekundige als agent op de CCT een gemiddelde score van 18/20. Het hoeft dus niks te zeggen. En je kunt ermee oefenen, wat de cijferreeksen betreft.
Eerst zien, dan geloven.

Robin2548

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 24 november 2021, 12:59:01
Bij mij heeft men Dyscalculie vastgesteld en had bij meerdere sollicitaties voor zowel politiekundige als agent op de CCT een gemiddelde score van 18/20. Het hoeft dus niks te zeggen. En je kunt ermee oefenen, wat de cijferreeksen betreft.

Hahah wow, dan heb ik niks gezegd

Claire

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 24 november 2021, 15:41:25
Dag,

Ik heb zelf ook dyscalculie en heb de testen ook ruim gehaald. Je moet gewoon goed gaan oefenen. En je mag uiteraard ook kladpapier gebruiken. Dus dyscalculie hoeft je zeker niet tegen te houden om bij de politie te gaan werken.